(13-04-2017 08:48)bialekmleko napisał(a): [ -> ] (13-04-2017 08:28)Yorker napisał(a): [ -> ](
(215/55)do 17" na lato dobrałem również nowe bridgestone turanza er300
PS: większej opony nie da się zamontować bo ta 17 nawet jak prz delikatnym dohamowaniu i skręcie na nie równej drodze dotknie plastików.
No wydaje mi się, że profil 55 to troszkę za wysoki raczej 50 i wtedy nie będą tarły.
W Norwegii różnica między wpisanymi oponami w dowód rejestracyjny a tymi które używamy nie może przekraczać 5 % a u Ciebie to wychodzi 5,16 %
Przynajmniej w porównaniu z tym co ja mam wpisane w dowód, sam sprawdź
http://www.dekkalkulator.com/
Dimensjon originale dekk/rozmiar orginalnych opon
Dimensjon nye dekk/rozmiar nowych opon
Omkrets/obwód
Diameter/średnica
Avvik 80 km/t/błąd przy prędkości ...
Endringer /różnica
edit:
zalecana różnica tu to do 2%
(28-11-2018 00:25)Mazur1908 napisał(a): [ -> ]na klapce mam napisane że powinny być 195/65/15 , na oponeo podają 215/60/15 , rozbieżność niezła
Wystarczy trochę poszukać
Ile można pisać o tym samym. Jest wszystko wyjaśnione na forum
Mazur masz trzy rozmiary homologowane przez producenta
195/65r15, 205/60r15, 215/60r15
I te trzy rozmiary powinieneś mieć na wlepce.
u mnie na wlepce jest 215/55/16 jako standard ...
sorki panowie dzisiaj jeszcze raz spojrzałem , 195/65/15 , 205/60/15 i 215/60/15 , a jeżeli chodzi o 16 do mk1 to jakie najlepiej założyć ?
Do 4Motion to R15 nawet nie założysz - z przodu.
Co racja to racja,tarcze 313 mm.Wymieniałem ostatnio ,teraz heble jak w F1

(28-11-2018 15:10)zdroyek napisał(a): [ -> ]u mnie na wlepce jest 215/55/16 jako standard ...
Tez masz trzy homologowane rozmiary 195/60/16, 205/55/16, 215/55/16
Ostatnio byłem u gumiarzy to powiedzieli ,że nawet zakładają r15C .
Po zakupie auta wszystkie koła okazały się inne. Sam śmigam na felgach z T4 . Nie polecam opon 225/70/15C ,bo trochę za duże ,ale można jechać. Trzeba tylko uważać ,bo obcierają przy pełnym skręcie na nierównościach i przy ładunku.
Wracam teraz do normalnych rozmiarów.
Co do prędkości to nauczyłem się jeździć przy korzystaniu z nawigacji. Licznik zawsze oszukuje.
Witam. Mam zamiar ubrać szarika w buty takie jak zaleca producent, na klapce mam 195/60/16C i w takim rozmiarze i typie upatrzyłem sobie 195/60/65C Pirelli Chrono 99T Tylko tak się zastanawiam, czy aby taki bieżnik przy wzmocnionej oponie z przeznaczeniem w zasadzie do busa nie będzie generować nadmiernego hałasu jak by nie patrząc w większej osobówce? Ma ktoś doświadczenia z oponami C w sga? Jak się zachowują - hałas, twardość itd.

[
attachment=7184][
attachment=7185]
Jednym z kryteriów wyboru jest podawany opór toczenia opony i głośność wyrażany w dB (decybelach). Te parametry się ze sobą łączą.
Większość opon klasy economy posiada spore opory toczenia ( od indexu C do F a nawet G) a co za tym idzie głośność w zakresie 71-73 dB. Opony ciche to 68-70 dB. Producenci podają ten parametr w opisach technicznych.
Twoja opona ( przeznaczenie samochody dostawcze) przy oporach toczenia E i głośności 72 dB plasuje się w strefie opony głośnej.
Nie potrzebujesz indexu nośności 99 wystarczy 94/95/97
Poza tym kupowanie obecnie opon tzw. markowych mija się trochę z sensem. Są drogie a konkurencyjne marki europejskie produkujące w Chinach nie odbiegają zbytnio jakością od „markowych” a są zdecydowanie tańsze.
Możesz poczytać w necie o oponach Imperial wielu użytkowników jest zadowolonych, mogę polecić używam całorocznych o rozmiarze 215/55 16 z indexem 97 kończę niebawem drugi sezon i zapewne następne tez będą takie. Jak nie widać różnicy to po co przepłacać ;-) 980 zł za cztery sztuki