Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Jakie opony do SGA- nośność, rozmiar
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
generalnie mam opony 205/55/16 index 94 na przedzie i na tyle 91. Generalnie latam na pusto bo jak cos wioze to na przyczepce. Spróbuje pompnac te 3.0 i zobaczyc jak to bedzie ale na 2.8 wydawalo mi sie ze jest za twardo. Generalnie ilosc powietrza dobiera sie do tego jak sie wyciera bieżnik dlatego jak latamy na pusto to 2.6 a jak zaladowany to 3.4. Przy za duzym cisnieniu srodek opon bedzie sie wycieral bardziej a jak za malo to boki.
Ten temat był dawno temu poruszany. Na wlepkach w Sharanie, Alhambrze i Galaxy są nieco inne zalecane ciśnienia. Tak już jest.

Tak, jak pisałem, u mnie 3.3/3.0 (rozmiar 205/55R16) na pustym nadmuchane i opony zużywają się równo - mówię to po trzech latach na jednych oponach, nie po tygodniu.

Co do komfortu jazdy, to chyba tylko sprawa przyzwyczajenia.
szerokosc felgi jaka masz?? Bo to tez ma znaczenia. nico bedzi einaczje na feldze o szerokosci 6 cali a inaczje na 8 calowej.

Ale z ciekawosci spróbuje i napompuje po 3.0 to posmigam z tydzien dwa i zdam relacje.
Nabiłem 3.1/2.9 i jest ok. I małe sprostowanie. Opony Michelin CrossClimate są Extra load a nie Heavy Load czyli XL Wink

pretor

Niedawno zakupiłem 4 felgi 17" z Audi + 5 opon 225/55/17 Michelin Pilot Primacy 225/55/17 97V. Trochę duże jak na wnęki Sharana i przy całkowitym skręcie w prawo lekko obcierają o nadkole ale jeździ się na nich super.

Do przodu nabiłem 2.6 bara a do tyłu 2.3, bo na razie jeżdżę na pusto (max 3os) i takie ciśnienie nie nadwyręża mi kręgosłupa na dziurawych polskich drogach.
Jak wiem że będzie większe obciążenie auta (5-6os) to podwyższam wtedy ciśnienie w kolach z przodu na 3.0 a tyłu na 2.8 bara.

Jeszcze na początku 2014 latałem z ludźmi do NL-a i wtedy miałem założone mniejsze alusy 16"/7J z oponami 205/60/16. Wtedy przy pełnym obciążeniu auta (60os + bagażnik po sufit) nabijałem do przodu 3.0 a do tyłu nawet 3.5 bara.
Aha, felgę mam 7"
wg ksiazek to opona 205 ma miec felge o szerokisci od 5.5 cala do 7 cali. Wiadomoz e waska fela to bo opony bardziej obły a bieznik nie jest wciagany srodkiem. WIec cisneinei nieco mniejsze sie daje. Przy szerszej ale przesadnei szerokiej np 10 cali na opone 215 czy 205 to cisnienai sporo musi byc by srodek bieznika sie scieral rowno no i opona czasami nie zeskoczyla z do srodka z garbów. Dzisiej wszystkie praktycznie felgi sa tzw 2H.

Zmienilem na 3.1p i 3.0t. narazie jakos nie narzekam. Zobaczymy co i jak.
pojeździł po łukach, szybszych zakrętach. Jak dla mnie czuć wyraźnie różnice między 2.9 a 3.1
Witam.Zbliża się nieubłaganie okres zimowy i musimy zacząć już myśleć o zmianie opon.W moim szaraku mam założone 215/55/16 na lato,nie mam zimowych jeszcze i muszę kupić nówki.Poczytałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.Wybór opon jeżeli chodzi o firmę już jest(pirelli winter sotto 0 3)ale to co jest dla mnie największym problemem to rozmiar.Oczywiście najprościej byłoby wybrać taki jak letni i po problemie ale,no właśnie czy szerokość nie byłaby lepsza mniejsza,a może lepiej wybrać troszkę wyższe.Mój styl jazdy określiłbym jako spokojny,nie używam przyczepki,nie wożę ciężarów,priorytetem jest dla mnie bezpieczeństwo i to żeby samochód nie cierpiał(zwłaszcza podczas odwilży kiedy drogi odsłaniają swoje przykre niespodzianki)Dodam że mam napęd 4motion..Ogólnie biorę pod uwagę kilka rozmiarów:
215/55/16
215/60/16
205/55/16
205/60/16
Bardzo proszę o podpowiedź i uzasadnienie swoich spostrzeżeń gdyż podejrzewam że nie tylko ja mam podobne dylematy.Dziękuję.
różnice sa nieznaczne wiec obojetnie. Ja bym wybral te bardziej typowe to zapewne tez i beda bardziej dostepne i cenowo tańsze. Gdybys mial wybór miedzy 195 a 225 itp to moznaby dumać ktore beda lepsze na zime a tak to roznica żadna.
Przekierowanie