Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Jakie opony do SGA- nośność, rozmiar
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
skopiowałem to ze strony producenta i to mnie przekonało.
przekonało mnie również to że produkowane są w Holandii
dopisałem również że po moich jazdach napiszę jakie są wrażenia
Big Grin
ps. kolego czerwony
to takie pOLSKIE twoje komentarze z tego co czytam wyżej Wink
Nie robię uwag personalnych i do Twojej polskości lub eskimoskości nic nie mam. Nie bardzo Cię rozumiem, ale trudno, nie róbmy OT.

Co do opon, to obserwacje własne są najbardziej interesujące. Może opony będą takie, jak obiecuje producent, a może inne, a może kwadratowe... Z chęcią się dowiem, tym bardziej, że w przyszłym roku mnie czeka zakup.

Niech Ci się gładko toczą. Obserwuj i relacjonuj.
Smile
po dzisiejszych jazdach po "mieście" stwierdzam że są ciche, i całkiem przyjemnie się jeździ
miałem jakiś czas założone continental 5 ale zmieniłem bo nośność była zła 91
a to już za mało bo latam doładowany

testy trwają Wink
Witam,

Musiałem wymienić opony w niefortunnym momencie (jeszcze lato a za chwilę zima) i kupiłem Michelin CrossClimate 205/55/16 94V XL (XL jest w sklepach, na oponie jest Heavy Load) jako "rewoluceyjne" opony letnie z homologacją zimową a nie wielosezonowe. Tak twierdzi producent (raczej zabieg marketingowy, ale bieżnik wyjątkowy, bliżej mu do letniego).
I mam zagadkę co do ciśnienia w oponach. 2.8 z przodu na pewno być nie moze, bo czuć ze na łukach czy zakrętach auto ucieka. Na 3.0 wydaje sie być ok (napompowałem i ujechalem moze kilometr do domu) ale jeszcze bym je podbił. Tył 2.8.
Z instrukcji Galaxy 2004 wynika, ze letnie to 205/55/16 C 98/96 i 3.3p 3.0t. Zimowe 205/55/60 C 94 odpowiednio 3.1 i 2.8
Jest też adnotacja aby nie przekraczać w przypadku zimówek wskazań producenta. Ale opon czy producenta samochodu? Może być błąd w tłumaczeniu instrukcji więc to nie takie znów oczywiste. Bo że niby w letnich już można?

Jakie ciśnienie sugerujecie? Jak dla letniej czy zimowej? Czy walić po środku? jazda głównie w mieście, czasami max 3 os.
3.1p i 2.8t wydaje sie być odpowiednie? I pierwszy raz kupiłem nowe opony, także chciałbym dobrać ciśnienie tak, aby ich szybko nie załatwić.
Przy takim samym rozmiarze dmucham 3.3 / 3.0 i jest gitara. Prawdę mówiąc, to i w zimie tyle samo poszło z rozpędu i też było ok. Opony zużywają się równo, samochód prowadzi się dobrze.
Jako, że nie są to stricte letnie to chyba dam 3.1-2 na przód i 2.8-9 na tył.
A w zimę to się zobaczy. W przypadku tej opony nikt tego jeszcze nie wie Rolleyes

edit:
Gdzie powinna znajdować się naklejka ciśnienia opon w Alhambrze? Na wlewie czy na słupku? Bo na pewno nie albo tu albo tak.
Na klapce wlewu paliwa z tego co się orientuję jest w SGA.

Ciśnienie jak piszę Czerwony tak jak na klapce tzn chyba 3.3 i 3.0 (2.9? ) już nie pamiętam.
Daj 3.2 2.9 jak przez to będziesz spał spokojnie :-)

PS. Daj znać teraz -> i po czasie jak CI się sprawują te opony, i napisz w jakim trybie jazdy i na jakiej nawierzchni .. pytam bo z tego co czytałem o nich i pierwszych testach to opony wypadają bdb i sam jestem ciekawy tej nowości.
No co do naklejki to nie byłbym taki pewny. Mam instrukcje galaxy 2004 i z niej wynika właśnie coś innego
Cytat:Naklejka z wartościami ciśnienia
powietrza w oponach znajduje się na
słupku drzwi przednich po stronie
pasażera (tylko Diesel). W pojazdach z
silnikiem benzynowym naklejka
znajduje się po wewnętrznej stronie
pokrywy wlewu paliwa.

No i ja mam diesla i wlepkę na wlewie
cos chyba duzo tego powietrza pompujecie. Ja ostanio zakladalem kola to nadymalem 2.8 to cos za twardo mi si ejezdzilo i jakos tak niepewnie. Upuscilem na okolo 2.6. Na klapce mam ze dla 215/55/16 to 2.8p i 2.6t przy pustym. Zaladowany owszem ma po 3.0p i3.4t. Ale zeby pompowac na przednia os po 3.4?? W golfie mam ze po 1.9 ma byc na pustym. Srodki opon wam nie wcina szybciej??
no to dziwnie masz. Mamy praktycznie takie same auta i ja dla tego rozmiaru co Ty mam 3.3p 3.0t.
Miałem nabite 2,8 p/t i ciężko się jechało. Dziś nabiję 3.1/2.9 i zobaczę jak będzie, ale spodziewam się poprawy trakcji.
I kto tu ma rację? Huh

edit:
aha, przy 2.8 jest widoczny flak. Ewidentnie brakuje powietrza co każdy na pierwszy rzut oka mógłby to stwierdzić.
Przekierowanie