Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Jakie opony do SGA- nośność, rozmiar
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
bugi78 ja to wiem o czym piszesz ty to wiesz ale wytłumacz to innym którzy są mądrzejsi i wiedza lepiej. Tylko potem będzie płacz i zgrzytanie zębów jak się coś stanie.
Prosty przypadek mojego kolegi z prze paru dni Klebery od nowości na aucie 2 lata nic się nie działo, oczywiście nośność 91 bo on nie przeładowuje auta, szybko nie jeździ itd , miał dzwonek i oczywiście ubezpieczalnia z racji złych opon wypił się na niego i oczywiście mandat tez dostał za stworzenie zagrożenia w ruchu drogowym.
(dzwonek polegał na tym że przy ostrym hamowaniu opona sie rozwaliła i auto zjechało na przeciwny pas dobrze że nikomu nic sie nie stało.)
Także jeździć możecie na czym chcecie sobie krzywdę róbcie byle innym uczestnikom drogi przez waszą głupotę i oszczędność nic się nie stało.
to nie chodzi tylko o nośność i prędkość ale i przeciążenia jakie działają na oponę np: w czasie ostrego hamowania, głupiego wjechania w dziurę na drodze itp.
Mało kolego wiesz. Ja sończyłem uczelnie w tym kierunku do tego wlasnie robilem prace inż ze skuteczności ukladów hamulcowych. Owszem Nośność nosnościa jest wazna nie zaprzeczam ale smiem spekulowac ze te oznaczenia w przypadku np firm badziwnych to raczj esi enie przekladają. Wole kupić pirelki z indexem 91 jak nankangi czy goodride z indexem nawet i 97. W nankanagach bierznik wlasnie odchodzi platami. O jakichs wyliczeniach na obciazenie podczas hamowania itp to mi nic nie mow bo raczje malo wiesz. Ja mialem z dr Lisowskim 2 lata o terorii ruchu koła. Wydawało sie ze ileż to mozna gadac o kole wprawionym w ruch a okazalo sie ze mozna gadać naprawde bardzo duzo. To czy opona jest obła czy nie i ile powietrza napompować nalezy jest uwarunkowana od obciązenia i szerokości felgi. Zreszta na wlepce od tankowania masz napiszane ile powietrza przy jakim obciązeniu. Chyba sobie mozesz mniejwiecej przeliczyć ile wagi dokladasz przy full załadownym. Tak jak pisalem w innych postach jesli ktos wozi ceglu na budowe czy inne ciezkie rzeczy to bym zalozył faktycznie opony z wyzszym indexem lub nawet cargo. Tansporter T4 tez ma opony wzmacniane ale to troszke wieksza stodoła, ma wieksza mase i w wiekszości przypadków wozi spore łądunki. Zreszta Co ja ci bede pisał jak podawałem juz nie jeden raz ze kuzyn mial alhambre i walnął nią ponad pół miliona km i opony miał zwykle nie jakies wzmacniane itp a auto caly czas w ruchu, laweta i po Europie. JEdyny przypadek jaki miał to to ze hamulce mu sie zagotowały jadac na banie w niemcowni. auto plus laweta z pojazdem no i troche tej masy bylo. Hamowanie dlugi czas a auto nie zwalnia tylko jednie dalej. Hamulce mial dobre bo ma taką zasade ze po zakupie wymienia wszystkie kocki plus tarcze.
A przeciążenie boczne które działa na oponę np: w czasie poślizgu ? no nie do końca się z tobą zgodzę co inne go mówią koledzy technolodzy z Olsztyńskiego Michelina który mam prawie za płotem.
Panowie przeciez tu o kase chodzi a nie o zaden index ...
Po co dyskutowac jakie dlaczego i etc...
stac cie na takie, ile mozesz zaplacic za opone ...
jesli wszyscy nie mieli by klopotu z kasa to nie bylo by tematu ...
Akurat jestem po zakupie nowych opon zimowych do Sharana UG8 195/65/15 91T. W większości warsztatów wulkanizacyjnych i sklepów z oponami odradzali mi kupowanie opon do Sharana z podwyższonym indeksem nośności, twierdząc, że wystarczą w zupełności te z indeksem 91. Słyszałem też argumenty takie, że są cięższe [...], które też jeżdżą na tym niższym indeksie.
Generalnie po przeanalizowaniu wagi samochodu, stylu jazdy i ilości podróżujących osób zdecydowałem się na zakup zimówek 91T, jednak po przeczytaniu Waszych wypowiedzi, pojawił się u mnie pewien niepokój i właśnie wymieniam nowo UG8 na te z indeksem 95. Różnica w cenie nie jest aż taka duża, a jednak wolałbym uniknąć na przyszłość problemów. Dodam tylko, że letnie mam Dunlop 205/60/15 95H XL.
Dokładnie kolego,ja tez na zimię kupowałem nowe i kupiłem z indeksem 96 fuldę
Polska to dziwny kraj i tu jeszcze dużo można i nie każdy policjant zwraca uwagę na opony jesli chodzi o nośność, już nie mówiąc o tym że inspekcja transportu drogowego ma uprawnienia do zatrzymania ciebie i tu juz nie będzie różowo.
Na pewno w takich krajach jak Niemcy czy Austria możecie sie mocno zdziwić przy kontroli i tu nie będzie tłumaczenia.
Jak to mówią po coś normy są i są one dla naszego i innych bezpieczeństwa , kiedyś jak byłem młodszy tez uważałem że eeee tam jest ok i dobrze będzie ale życie i wypadki losowe nauczyły mnie że na bezpieczeństwie i życiu innych nie oszczędzam. ( pękniecie opony na łączeniu kordu, czy jak auto idzie bokiem to naprawdę nie jest rzadkość że nam się nie przydarzyło to dziękować bogu )
100 razy dzban wodę nosił a za 101 ucho się urwało.
Wasze samochody i wasze decyzje a forum mamy aby się wymienić i wymienić doświadczeniami albo je zastosować albo robić jak uważamy.
Wiesz kolego wesoł czasami myśle że powinieneś mieć profesora a nie inżyniera bo jesteś mądrzejszy od wszystkich nas i inżynierów vw i innych którzy wymyślili takie indeksy.Wydaje mi się że mieli jakiś powód poparty badaniami żeby dać 96 a nie 91.Jak wiesz wszystko lepiej to spróbuj to wytłumaczyć Czeskiemu lub Austriackiemu policjantowi i zobaczymy czy przyzna ci racjęSmileA Tobie życzę bezwypadkowej jazdy bo jak się coś wydarzy to bedzie już za póżno na płacz i zgrzytanie zębów
Na wiosnę mój znajomy kupował oponki do Alhambry, każdy wulkanizator mówił mu, że spokojnie wystarczą oponki o nośności 91. Gdy pojechał do fachowców od opon (nazwy nie podam, aby nie robić kryptorelkamy), przejrzeli katalogi i powiedzieli, że w katalogach opony do Alhamby też są 91. Kupił więc takie, i dostał jeszcze dwa lata gwarancji na nie. Są to Firestone TZ300 alfa, nośność 91, ale jakoś wzmacniane. Podobno są właśnie takie opony, które mają indeks nośności 91, a są jakoś wzmacniane, gdyż są dedykowane do vanów osobowych (np.SGA). Nośność powyżej 94 jest do dostawczaków (np.T4,Transit) które targają duże ciężary.
Ja posiadam u siebie Conti premium contact 2, 215/55 R16, 93V - rocznik 2011 Smile Kupiłem ze świadomością że ten indeks nośności trochę nie bardzo, ale - cena czyni cuda Wink
Moich kilka doświadczeń i historii dla znudzonych...
Ale jeszcze jedna sprawa - nie wiem ile "barów" bijecie w opony, a w moim jak napompowałem zgodnie z tabliczką, to zapewniam że wygodniej jest w taczce lub maluchu - kto wymyślił 2.8 z przodu na polskie drogi? Ja pompuje u siebie 2.3-2.4 przód, 2.2 tył... przechyłów nie zauważyłem strasznych nawet jak po deszczu rondo slajdem objeżdżam czy chcę coś "autobusem" polatać bokami,
A na marginesie sharan to drugie auto w domu, mamy jeszcze subaryne (dlatego szukaliśmy sharana 4x4),
Tak czy siak - na tych conti można cuda robić sharikiem, momentami mam wrażenie że prędzej sprzęgło upale niż guma puści, i to da rade na oryginalnym zawiasieSmile

Pozdr
Przekierowanie