Na upartego to możnaby założyć pewnie i opony o mniejszym indeksie niż 91 tylko czy na tym rzecz polega? Skoro producent takie zaleca to nie rozumiem po co kombinować. Jeśli nie stać kogoś na utrzymanie takiego pojazdu to niech sobie kupi gabarytowo podobny, ale w którym serwis ( w co wliczam też opony ) będzie znacznie tańszy. Podobnie ma się sprawa np z tirami.
Po cholere zakładać bliźniaki skoro na pojedyńczych też pojedzie. A jednak ja nie znam żadnej osoby która by coś kombinowała w tym względzie.
Wesol mylisz pojęcia indeks prędkości, a indeks nośności. Dam sobie rękę uciąć że na swoich oponach nie masz mniejszego indeksu prędkości niż H ( czyli do 210 km/h ) więc nie rozumiem co Ciebie dziwi że oponie nic się nie dzieje jak jeździsz +- 200.
Każdy niech jeździ na czym chce. W końcu to jego kasa, jego życie i jego ewentualne problemy.
Panowie - dlatego właśnie Polska jest w czarnej du.pie i zawsze będzie
bo Polak potrafi
i z przystanku autobusowego ferrari zrobi
a ta dyskusja jest rozważaniem o większości świąt boszego narodzenia nad świętami wielkiej nocy
lepiej wiedzących sie nie przekona
inaczej myślący są odszczepieńcami
i tak apropopo wesol wybacz że sie przypne -ale akurat Ciebie nie podejrzewałem o tak proste myślenie
(17-05-2013 07:16)raventes napisał(a): [ -> ]Na upartego to możnaby założyć pewnie i opony o mniejszym indeksie niż 91 tylko czy na tym rzecz polega? Skoro producent takie zaleca to nie rozumiem po co kombinować. Jeśli nie stać kogoś na utrzymanie takiego pojazdu to niech sobie kupi gabarytowo podobny, ale w którym serwis ( w co wliczam też opony ) będzie znacznie tańszy.
I tu wlasnie jest wlsnei cale sedno sprawy. Nie to z eproducent zaleca. Odgornie ma nakazane ze musi byc taka opona bo inaczje nie bedzie mógł sobie zrobić takiego
DMC a co za tm idzie łądowanosci oraz liczby miejsc siedzacych. Potembeda takie cyrki jak z tymi busami przeworzacymi ludzi. 22 miejsca siedzace a DMC auta nie przekracza 3.5 tony. Wychodiz wtedy na to ze przecietny pasazer nie moz ewiecej wazyc jak 60 kg a gdzie tu jeszcze bagaż.
W pryzczepce tez mam opony o nosnosci 400 kg bo wtedy jest mozliwosc zeby byla zarejestrowana na 750 kg DMC. Owszem konstrkcja jej tez musi byc odpowiednia ale to druga strona medalu.
(17-05-2013 07:16)raventes napisał(a): [ -> ]Na upartego to możnaby założyć pewnie i opony o mniejszym indeksie niż 91 tylko czy na tym rzecz polega? Skoro producent takie zaleca to nie rozumiem po co kombinować. Jeśli nie stać kogoś na utrzymanie takiego pojazdu to niech sobie kupi gabarytowo podobny, ale w którym serwis ( w co wliczam też opony ) będzie znacznie tańszy. .......
.....
Każdy niech jeździ na czym chce. W końcu to jego kasa, jego życie i jego ewentualne problemy.
(17-05-2013 10:54)niebieski91 napisał(a): [ -> ]Panowie - dlatego właśnie Polska jest w czarnej du.pie i zawsze będzie
bo Polak potrafi
i z przystanku autobusowego ferrari zrobi
a ta dyskusja jest rozważaniem o większości świąt boszego narodzenia nad świętami wielkiej nocy
lepiej wiedzących sie nie przekona
inaczej myślący są odszczepieńcami
Mam takie samo zdanie jak koledzy napisali powyżej.
Co do "przekraczania" granic wesol - to znajomi Seatem toledo trochę zmodyfikowanym ^^ na autostradzie gonili się z Porsche Panamera w todziu siedziały 4+ osoby na aucie zimówki do 190km/h. Lecieli pełnym butem pod 280km/h i dało radę, żyją zresztą bo nadal auta modyfikują i co ? Nic im się nie stało no to po co opony z indeksami do 300 jak niższe dają radę... takie myślenie ohh
ile to koni musialo miec- pewnie pod 300. Niewazne. Wlasnie otym pisalem Co innego przegiac przepisy o pare procent a co innego o 50 czy 100%. Niezle musialy te opony wyc jak tyle jechali.
(17-05-2013 16:54)wesol napisał(a): [ -> ]I tu wlasnie jest wlsnei cale sedno sprawy. Nie to z eproducent zaleca. Odgornie ma nakazane ze musi byc taka opona bo inaczje nie bedzie mógł sobie zrobić takiego DMC a co za tm idzie łądowanosci oraz liczby miejsc siedzacych.
Samochód nie jest dostosowywany do opon tylko opony do samochodu.
Witam szanowne grono.
Mam lekki dylemat jakie wybrać opony
Uniroyal RAINEXPERT 205/55R16 94 V XL
lub
Nokian V 205/55R16 94 V XL, ZR
wiem że indeks nośności trochę mały... ale cóż.
Poczytałem "trochę" opinii i sam już nie wiem.
Proszę o radę.
zmień rozmiar na 205/60 R16 będziesz miał znacznie komfortowo w aucie.
Nie chcę zmieniać rozmiaru.
jak uważasz. kilka mm wyższy profil a kolosalna różnica w amortyzacji i pracy opony. Ja mam teraz 205/55 i chętnie bym sie zamienil na 205/60

bierzesz? Nexen 2000 91V.