Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Jakie opony do SGA- nośność, rozmiar
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
(15-05-2013 20:55)bartixr napisał(a): [ -> ]na klapce wlewu nic nie mam , na słupku drzwi mam wymiary opon i ciśnienia, indeksów raczej tam nie ma.

http://www.vw-sharan.pl/forum/attachment.php?aid=1696
Jak widać są, także i na słupku powinny być.
Na 100% lepiej już używane niż bieżnikowane opony. Co do używanych to tak jak ja np. sprzedałem 2x conti sporty 205/55 5 mm bieżnika. Opony pewne itd - a kupiłem inne felgi to czemu mają stać? I nie sprzedałem wcale bo były uszkodzone. Pomijam fakt że nie były wzmacniane = jeździły tylko na tyle. + Często właśnie w dobrym stanie opony są z Niemiec jak przywożą samochody kupione od Niemca i sprzedają w dobrym stanie gumy / felgi a auto jest na zimówkach czy też blaszankach. I spokojnie można znaleźć dobre używane na np. sezon czy dwa.

Co do wzmacnianych opon itd to jak wesol pisał, był ten temat już poruszany do SGA ma być XL lub "C" i koniec kropka. I samo to że jedna opona ma indeks 91 a druga 94 ale XL = jest wzmocniona - dotykając bok opony jednej i drugiej czuć że jest "twardszy" mniej się wygina itd. A na tak ciężkie auto działają duże siły zarówno na zakrętach jak i przy hamowaniu, nie daj panie żeby komuś wtedy opona walnęła. I opłacało się zaoszczędzić do 100zł na oponie i skasować oby tylko auto a nie jeszcze mieć problemy zdrowotne ? Ale jest grupa ludzi którzy za wszelką cenę chcą zaoszczędzić a potem często gęsto widać efekty. Nie sądzę żeby ten temat wymagał głębszego poruszania - jak ktoś chce się coś dowiedzieć to przeczyta wszystko wcześniej i sam wybierze, a jak ma swoją "wizję" to choć nie wiem co byśmy pisali i tak jej nie zmieni.
A ja mogę tylko życzyć temu użytkownikowi żeby mu wyszło na dobre i nic się nigdy nie stało.
ile tych aut masz sporowadzonych ze opon jest uzywek na rynku tyle. Zatanow sie bo widze ze chyba w branzy samochodowej czy gumiarskiej nigdy nie robileś. Pryzwoza opony z niemcowni tew co niemiec wyrzucil i tyle. Mam kilku takich ludzi co przywoza takie opony calym busami wyladowanymi. Kuzyn tez pryztargal cala alhambre kiedyś i co pojechalismu do gumiarzy i te nie chca te tez nie tamte tez i wzieli tylko dwie pary odkupili odnas. My sie pytamy czemu nie chcecie? a oni to te maja to te maja tamto i zaczei nam pokazywac co i jak. Porobilem troche w tym fachu to tez sie nauczylem ze polowa to szajs jak nie wiecej. Ale spoko polaczek wezmie jak prawie nowe.
wesol może będziesz nam sponsorować opony skoro tak się na ten temat wymądrzasz żeby nie brać używek? Angel Wtedy na pewno kolega jak i każdy inny stojący przed kupnem opon wybierze fabrycznie nowe z etykietką.
(15-05-2013 22:11)piotto0 napisał(a): [ -> ]Co do wzmacnianych opon itd to jak wesol pisał, był ten temat już poruszany do SGA ma być XL lub "C" i koniec kropka.

Ale dla wszystkich rozmiarów? Ja się przyglądam na oponeo.pl 215/60/15 i ani jedna opona nie ma C. Pomijam fakt, że jak kupowałem Continentale to gumiarz też mi mówił o XL ale na mojej oponie nie widzę tego oznaczenia. Jeszcze dziś się przyjrzę dokładniej.

Zastanawia mnie jeszcze jeden fakt: ktoś wcześniej umieścił oznaczenia na klapce z allegro: http://www.vw-sharan.pl/forum/attachment.php?aid=210 i tutaj przy tych węższych rozmiarach jest podane C
Na mojej klapce przy żadnym rozmiarze nie ma C http://www.vw-sharan.pl/forum/attachment.php?aid=1696
Jest jedynie RF, ale akurat nie przy moim rozmiarze Smile

Skąd ta różnica?
Przy węższych jest C, przy szerszych XL.
Co nie zmienia faktu że przy mojej nie ma nic Smile

Ciekawe czy nie przez to, że w tym rozmiarze producenci opon nie oferują wzmocnionych i vw się do tego dostosował? Może przez to mam zjechaną oponę po 30tys? Ale coś mi świta że moja jednak ma extra load oznaczenie, a z drugiej strony z tyłu Semperity nie mają ani C ani RF ani XL mają przejechane 2 razy tyle i 2 razy lepiej wyglądają więc chyba nie tutaj jest przyczyna?
z tego co ja widze "C" mają opony do busów, terenówek.. one są bardzo twarde, boczne ścianki nie do ugięcie ręcznie. Ponadto zazwyczaj pełnoprofilowe. Nie chciałbym takim wozem drewnianym jeździć. Na "zwykłej" oponie i pompowaniu 2,5-2,7 juz jest bardzo twardo i nieprzyjemne stuki od od zawieszenia.
panowie nie musicie mieć C . C jest przy nie których oponach szczególnie przy tych stosowanych np do osi bliźniaczych dla tego tez sa dwie nośności dla bliźniaczej i drugi dla pojedynczej np: 99/97. Takze musicie mieć nośność taką jak na klapce .
I niech kolega bartixr się nie sprzecza że dobrze będzie na 91 jak na klapce ma min 95.
(16-05-2013 10:05)daneczek76 napisał(a): [ -> ]I niech kolega mpi się nie sprzecza że dobrze będzie na 91 jak na klapce ma min 95.

Nie doczytałeś kto się upierał przy 91 a kto przy tym żeby stosować się do tego co jest na klapce. Odnoszę wrażenie, że albo mylisz osoby albo nie czytasz uważnie wszystkich wpisów Wink
Akurat ja się upierałem przy tym co jest na klapce:

(15-05-2013 11:00)mpi napisał(a): [ -> ](...)
Rozmiary opon razem z indeksami masz podane na klapce wlewu paliwa. Jak nie masz to jedź do VW i na podstawie VIN podadzą Ci to.
Chcesz to zakładaj inne, ale licz się że w razie jakiegoś nieszczęścia ubezpieczyciel czy tam osoba biegła będzie opierać się na danych producenta a nie Twoich obliczeniach.
Przekierowanie