Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Jakie opony do SGA- nośność, rozmiar
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
(15-05-2013 10:19)daneczek76 napisał(a): [ -> ]oczywiście nośność 94 bo taka do naszych jest

ja mam w dowodzie DMC 2450 kg
indeks 91: 615 kg * 4 = 2460 kg
(15-05-2013 10:43)bartixr napisał(a): [ -> ]ja mam w dowodzie DMC 2450 kg
indeks 91: 615 kg * 4 = 2460 kg

taka dyskusja była prowadzona przez pierwsze kilkanaście stron tego wątku i uwierz mi - ciężko to przeczytać od początku do końca jeśli szuka się rozwiązania jakiegoś konkretnego problemu. Nie wracaj do tego tematu bo przez następne kilkanaście stron będzie to samo. A potem są pytania o tematy które już były poruszane - tylko że ciężko je znaleźć jeśli przez kilkanaście stron to samo jest wałkowane.

Rozmiary opon razem z indeksami masz podane na klapce wlewu paliwa. Jak nie masz to jedź do VW i na podstawie VIN podadzą Ci to.
Chcesz to zakładaj inne, ale licz się że w razie jakiegoś nieszczęścia ubezpieczyciel czy tam osoba biegła będzie opierać się na danych producenta a nie Twoich obliczeniach.
nie potrzebuję dyskusji.
przedmówca pisał o indeksie 94.. podczas gdy mi wystarcza 91.. i zostaje 10 kg zapasu Smile w nośności.
przepisy nie są złamane, wiec wszystko zgodnie z literą prawa wymyśloną przez samych ludzi.
Oj boshe widzisz i nie grzmisz. Zostaje 10 kg zapasu. A jak ci braknie 1 kg i panknie Sad. To nioe chodzi o przepisy tylko o bezpieczenstwo, i jezeli ktos to olewa to przynajmniej niech pomysli o pasazerach i innnych uczestnikach ruchu. Swoja droga ja tez kiedys mialem zalozone Barumki tylko dlatego ze je dostalem gratis i wcale nie jezdzilo mi sie na nich jakos komfortowo psychicznie. Choc tak jak mowisz jak znana i dobra marka to nie powinno sie nic stac, choc zawsze jest jakies ALE.....
Nie podejmujcie dyskusji bo ona i tak nic nie da, a jedynie zaśmieca wątek.
(15-05-2013 11:52)mpi napisał(a): [ -> ]a jedynie zaśmieca wątek.

zaśmiecasz wątek to Ty swoim pustym wpisem, a ja swoim komentarzem do Twojego nic niewnoszącego wpisu.
nie kłucić sie bo będą nagrody.

Ja wiem swoje bo troszke sie tych kol nawymienialem i co nieco wiem. Dwie zimy wymienialem opony i tez pare pryzpadkow widzialem. Kazdy robi jak uwaza. Co do nosnosci to pisalismy juz nie raz i nie dwa i szkoda tego ponawiac. JA napisalem ze 15 czy 16 bo zalezy jakie kto ma hamulce itp. Jak ktos chce to niech zaklada nawet i tarcze i klocki uzywki a nawet niech zdemintuje sobie reczny. To nie moje auto. Bedzie huczeć, dudnić to sie przekona czy warto czy nie warto. Raz sie uda drugi raz sie nie uda. Mam sharana i zapinam nim nieraz pod 200 km/h i nie lubie jak mi cos tam furgota. Uzywane moga byc pewne elementy ale na bezpieczenstwie i komforcie sie nie oszczedza.
Na używane klocki to nie tylko zdrowy rozsądek ale i przepisy nie pozwalają Smile.
Pisałeś że 15 lub 16 bo wyjdzie taniej a mi chodzi o to, że za dobrą oponę w rozmiarze 15" też musisz zapłacić 500zł więc wychodzi na to samo - nie zaoszczędzisz. Chociaż dobra to pojęcie względne bo Continental marka uznana a u mnie... nie będę trzeci raz pisał o tym samym.
Nie chcę dyskutować nad wyższością opon używanych nad nowymi ani nikogo na nie namawiam. Sam nie wiem czy się skuszę - mam jeszcze kilka miesięcy do namysłu. Do tej pory nawet do głowy by mi nie przyszło kupować używane ale teraz jak pomyślę że 1000zł (mowa oczywiście tylko o 2 oponach) wystarczyło na dwa lata to mam mieszane uczucia.
Nie wiem... może poszukam innych felg i pomyślę o innym rozmiarze i producencie opon? Zobaczę jeszcze.

Zadałeś wcześniej pytanie dlaczego Niemiec pozbywa się dobrych opon? Jakiś czas temu popsuła mi się na gwarancji honda, a ja akurat wyjazd na narty miałem. Dali mi zastępczy a że akurat były założone letnie to specjalnie na wyjazd zmienili mi na nowe zimówki. W górach miały 500km przebiegu. Do kwaterki miałem bardzo ostry podjazd pod który podjechałem bez żadnego zająknięcia, po stromym podwórku też pojeździłem w celu szukania miejsca a w końcu gospodyni mi kazała zaparkować tak że zablokowałem wyjazd innym. Powiedziała że im nie będę przeszkadzał bo oni musieli się wciągać i popychać żeby dotrzeć na miejsce i w auta wsiądą dopiero jak będą wyjeżdżać. Następnego dnia pod tą górkę też jakiś turysta "walczył". Ominąłem go, zaparkowałem, poszedłem się przebrać, wziąłem narty wyszedłem a on dalej walczył. Jak wróciłem do domu kupiłem te same opony - Pirelli SottoZero. Pojechałem w góry z przebiegiem ok 2 tys km i było podobnie. W niektórych miejscach ludzie łańcuchy zakładali a ja sobie jechałem bez problemów.
Ale za dwa lata z przebiegiem zimowym ok 15 tys opony pomimo świetnego wyglądu bieżnika, w tych samych miejscach i w podobnych warunkach już się tak nie sprawowały. Tym razem również musiałem walczyć z niektórymi podjazdami. Opony straciły sporo swoich właściwości...
(15-05-2013 11:14)bartixr napisał(a): [ -> ]przedmówca pisał o indeksie 94.. podczas gdy mi wystarcza 91.. i zostaje 10 kg zapasu Smile w nośności.

Spójrz na klapkę paliwa to się dowiesz czy indeks 91 Ci wystarcza ( osobiście w to wątpię ). A wtedy przepisy, a raczej zalecenia producenta będa złamane i w razie upierdliwej kontroli policyjnej lub odpukać zdarzenia drogowego poniesiesz tego srogie konsekwencje.
na klapce wlewu nic nie mam , na słupku drzwi mam wymiary opon i ciśnienia, indeksów raczej tam nie ma.
Zwrócę na to uwagę.
Przeglądy na tych oponach przechodzi, a diagnosta chyba powinien na to patrzeć.
Przekierowanie