ok a jak się sprawdzały wys 60 na 16, nie tarło nic itp?
Opony mają zawsze jakiś margines bezpieczeństwa, więc o dzieci się nie musisz bać na oponkach ze słabszym indeksem. Bardziej bałbym się o nie przy oponach typu plastik. Ja na swoich latałem i z 7 osobami, i z przyczepkami różnej maści towarowe, campingi, koniowozy, lawety i nic im nie jest choć zaraz się podniosą głosy że tak nie może być i muszą być z odpowiednim indeksem.
M-blue - nie to fabrycznie zalozone.
my za zaladunek auta takiego malego nie odpowiadamy. To prywatne auto i jedzie sobie nim gosc prywatnie- jego sprawa. Zaladowalismy tak mu tych plyt jak pisalem 8 szt po 300 kg ale poczatkowo bylo ze bedzie 10 szt ale zobaczy sie jak bedzie siadac autko. No i sie skonczylo na 8 szt. Oni wszyscy co do nas zajezdzja maja po dwa pióra na tylnej osi zalożóne tak wiec nawet zbytnio nie widac tego przeladowania. Krokodyle łapia i takich bo ostatnio jedne gosc nam gadal ze go dupneli i dostal mandacik- tylko 3000 zl.
Tiry tez ładujemy ale tam to juz spedtorki unas wyliczja mase towaru i zazwyczja jest to okolo 22,5 do 23,5 tony. Tu jest wystawiany papier na ten towar i tu odpowiada spedytorka. Jedynie co to my tu mamay tak rozlokowac towar na naczepie by na koniu bylo okolo 9 ton a na oskach tlnych okolo 14. Z tym ze zawsze sie pytamy kierowcy jak chce do prozdu bardziej czy do tylu z tym ładunkiem. Wiadomo na przód teraz bo jest śnieg ale to juz jego sprawa jak go zwaz i sie okaze z ejest za duzo na napedówkach konia a za mało na ośkach naczepy. Moge tylko dodac ze w lato wola na ytlne oski wiecje bo mniej pali taki tir wtedy.
Staszek nie zmieniaj zapasu- niech bedzie jaki jest ile tego uzywasz a jak juz sie tak trafi to i tak juz nie jedziesz przecież z tym szybko i napewno nie szalejesz bo inny bieżnik itp.
dobra tabelka. Ja gdzies mam ze do 205 jest przedzial 5.5-7 cali felga. a do 215 juz do 7.5 cali felga. Sugerowana szerokosc felgi do 205 na bank jest felga rozno 6 cali. Tak jest montowane kolo w fabryce bo mialem kilka kol fabrycznie nowych na takich alu. Zreszta co moge pwoiedziec wiecej to to ze mialem rozne alumki np na 17 calowych 7.5 cala szrokich mialem kapcie 205 i juz kladac kola na plask juz sie opieralo nie o opony a o felgi. Czyli felaga szersza jak opona. Felga szeroka to bok opony nie jest obły. Jaknie jest obły to nie ugina sie takjak powinien. Bok opony powinien byc w ksztalcie łuku nie prosty.
sek w tym ze wiekszosc producentow i tak robi zawsze przesadnie szerokie felunki do tego zazwyczja niskie ET by wyeksponowac felunek na aucie. CO nie jest za dobre ano dla prowadzeni sie auta ani dla jego strownosci czy chocby wytrzymalosci komponentów. Lepiej jest zakaldac nieco wezsze felgi bo potem ludziska mawiaja ze na niskoprofilowych oponach jest twardo itp. TO po czesci nie jest prawdą. Załoz opony odpowiednie do szerokosci felgi a bedzie sie tez ladnie uginać. No moze nie tak jak w 15 calowych ale i na 17 mozna zaznac komfortu.
Jeśli chodzi o 60, to można spokojnie zakładać,
Ja mam 205/60/16 i prowadzi sie bardzo dobrze, opona o wysokiej nosnosci, czyli niby twarda, ale jest OK
A zalezalo mi aby kasta lekko w gore poszla,bo mam dom "daleko od szosy"

pany czy roznica w wysokosci opny 60 a 55 bedzie jakos mocno odczuwalna przy rozmiarze 205 55.16 bo mam dylemat czy wybrac taka sama tylko ze z profilem 60 ?