oooo, ja pier.........., przegryzłem się przez całe 10 stron tego postu,
...ledwo żyje...,
generalnie możnabyłoby zamknąć wątek na drugiej stronie, ...potem to ciągle to samo...,
ale w sumie do tego służy forum, ...aby sobie pogadać...
Mam natomiast pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi przeszukując całe forum:
- czy ktokoliwiek ma doświadczenie ze znaczną zmianą wysokości profila opony ??
Mam aktualnie 215/55/16, ale mój samochód to wersja Allroad-Sport, nie wiem czy to możliwe, ale mam wrażenie że zawieszenie jest usztywnione. Ponad to codziennie dojeżdżam do domu po nieutwardzonej nawierzchni (...bardzo nieutwardzonej).
Mój pomysł na zwiększenie komfortu to przesiadka na mniejszą felgę i założenie opony 205/70/15.
Abstrachując od wspominanego "pływania" na wysokim profilu i sytuacjach kiedy samochód "idzie bokiem", to moim zdaniem, powinno wpłynąć pozytywnie na amortyzowanie.
Zastanawiam się jedynie nad dwoma problemami:
- jak większa średnica wpłynie na zużycie półosiek i łożysk,
- czy opona nie będzie tarła o nadkole, szczególnie przy skręcie oraz przy dociążonym tyle...?
Jakieś rady ?
(po za oczywistymi: załóż i sprawdź, a nie mam nic takiego na stanie, a jak kupię to przy komplecie kół, wyjdzie konkretna kwota, żal będzie to potem wyrzucić - nawet delikatnie używana opona traci drastycznie na wartości

)