Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Brak ogrzewania
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam wszystkich

Mam problem od kilki dni z ogrzewaniem.

Sharan 1998 automatyczne sterowanie . Ustawiona na maxa temperatura a niestety leci zimne powietrze.. Temperatura czynnika chłodniczego ok 90 stopni przepływa przez wymiennik ciepła.

Wstępnie mechanik stwierdził uszkodzony sterownik, przerwany przewód elektryczny lub uszkodzony silnik sterujący dolotem ciepłego powietrza do kabiny. Koszt konkretnej diagnozy mnie przerósł i dałem sobie spokój a tu coraz chłodniej.....

Macie może pomysły jak można zdiagnozować problem?

Może reset urządzenia sterującego ?? ( tylko jak)


Proszę o porady

Z góry dziękuję
Łukasz
zaden tam reset. Vagiem masz w pelni diagnozowalne sterowanie klapami ogrzewania. Sprawdzic to na vagu a tazke mozna pod konsola wymacac ktory to silniczek odpowiada za sterowanie intensywnoscia ciepla.
Dziekuję za odpowiedź .

Sprawdzałem i wskazuje że nie ma uszkodzeń.

Ustawiłem nawiew na minimum i podwyższałem temperaturę - słyszałem że coś się w środku przestawia.

Więc powinno tu być dobrze .

Co można sprawdzać dalej ??

Pozdrawiam
Łukasz
a kiedy wymieniałeś kabinowy filtr na podszybiu ?. ( zimnym dmucha ?.).
Kabinowego nie wymieniałem ....... oł racja zaglądnę tam .

co tam mogło się stać ?



wymieniłem filtr pod szybą i dalej zimno leci..... ( filtr był strasznie zabrudzony )
hmm... zastanawiam się and uszkodzoną nagrzewnicą bo sprawdziłem płyn w zbiorniczku i ubyło go znacznie, a w środku szyby mokre.......

Czy wobec tego jest jakieś miejsce lub sposób aby to zdiagnozować bezinwazyjnie?? ( nie rozbierając kokpitu.?
Sprawdź czy nagrzewnica jest drożna. W ścianie grodziowej idą dwa węże do nagrzewnicy (wejście- powrót). Sprawdź czy oba są ciepłe. Może nie być przepływu przez nagrzewnicę (zatkana- może ktoś próbował ją uszczelnić jakimś specyfikiem i ją zatkał na amen.
linka sterowania odpada bo to climatronic.
Nie wiem jak w sharanach, bo za krótko mam to auto, ale w passacie B4 klapki sterowania powietrzem pokryte były gąbką. z czasem ta gąbka rozlatywała się, można było ją zobaczyć na kratkach od wewnątrz. Bez tej gąbki klapki były nieszczelne i puszczały zimne powietrze, co w efekcie w kabinie dawało objaw jak u Ciebie.
Rozkręciłem połowę wnętrza.....

Nagrzewnica jest chyba drożna przewód zasilający i powrotu jest ciepły, a powinny być chyba gorące?. Dziś się dowiedziałem, że jest jakiś zawór przy silniku, ale nie wiem czy w moim modelu.
Muszę go poszukać może tam będzie też problem.


Klapki też sprawdziłem i gąbka jest ''zdrowa''.
Witam..

Problem rozwiązałem

Zdemontowałem panel i okazało się że zawór (silniczek elektryczny) jest uszkodzony. W rezultacie przesłona która otwierała dopływ ciepłego powietrza nie działała.

Demontaż dosyć prosty ale czasochłonny.

Dzięki za wszystkie informacje
Łukasz
koledzy u mojego teścia jest tak: Alhambra 98' sterowanie elektryczne oddzielne na tył i na przód. i z przodu jak się ustawi na max ciepło i na max moc nawiewu to leci delikatnie i chłodne powietrze (a powinno dużo mocniej dmuchać a dmuchawe słychać, że pracuje ostro) a jak na tył się ustawi moc i temp na max to leci mocno i ciepłe - takie jak powinno być- powietrze, co może być nie tak??
acha temp wynosi 90st po dłuższej jeździe, ale ma taki dziwny objaw, że włącza się wentylator 1 bieg przy ok 60-70 st ale temp po dłuższej jeździe i tak osiągnie 90st i dalej zimno leci. autko dopiero co kupione i po wymianie płynu chłodniczego. może trzeba coś odpowietrzyć??
Stron: 1 2
Przekierowanie