Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Dźwięki tarcie po zmianie rozrzadu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam

Po ostatniej wymianie rozrządu zauważyłem w swoim Sharanie dziwne tarcie (dźwięk) takie same jak w tym linku.
Pracuje sam rozrząd.
http://www.youtube.com/watch?v=iGaTGULJbVc
Na pewno to nie jest wielorowek został zdjęty w celu wyeliminowania alternatora, klimy i wszystkiego co tam jest - dźwięk nadal jest ten sam.
Diagnoza mechanika zbyt mocno naciągnięty pasek rozrządu - jednak po zmniejszeniu naciągu w granicach możliwości dalej jest ten sam dźwięk.
Autem zrobiłem 5000 km dźwięk dalej mi dokucza a ręce wypadają.

Lista założonych elementów:

Pasek rozrządu - Conitech CT 1028
Rolka napinająca paska rozrządu INA 531 0436 20
Rolka zwrotna paska rozrządu INA 532 0197 10
Tłumik drgań paska rozrządu INA 533 0035 10
Pompa wody DOLZ A193

Przed wymianą rozrządu wszystko chodziło ładnie i cichutko
Może ktoś miał podobny problem i się z nim uporał.

Pozdrawiam
Endriu
Zapewne pasek ma bardziej wyczuwalne łaczenie i jest tak szansa ze objawia sie to wlasnie takimi dzwikami. Ja bym to zlewał, jezdzil dalej i tyle. Obserwowac i tak (wg ksiazki serwisowej) trzeba i sprawdzac co rok lub pewien przebieg wiec nie ma obaw. Wbrew powszechnej opini rozrzad zawsze podlega ciaglej obserwacji to nie jest tak ze wymieniasz co 90 tys km i po wymianie zapominasz o nim. A jak strzeli po 50 tys km to jaki warsztat ci uzna gwarancje??Zaden bo nie ma podstaw do gwarancji. Tu nikt nie daje gwarancji na jego wytrzymalosc 90 tys czy 8 lat czy ile tmajest. Gwarancje masz na montaz a producent czesci daje gwarancje na czesci ze sie nie wysypią po tygodniu itp czasie, przebiegu symbolicznym a nie polowy jego zywotnosci.
tak kolo pasowe raczje buczy niz tak jakby szura. Poza tym nie bedzie jego objawow jak paek wielorowkowy jest zdjety a nasili sie podczas obciazania alternatora lub np wlaczeniem klimy.
stasio59
witaj a czy wszystkie osłony są dobrze poskręcane

Ten dźwięk występuje również bez osłon.
Jednakże wole dmuchać na zimne niż się zdziwić gdzieś w trasie.
Odpowiedź typu ten model tak ma, tak już musi być,- jakoś mnie nie zadowala.

Auto mam od nowości przebieg 145 tyś. Wszystko robione na czas i zgodnie z książką.

Na innym forum dostałem taką odpowiedź:

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6640

Pytanie czy ktoś już "górne koło wałka rozrządu" naprawiał?
(25-11-2012 15:32)stasio59 napisał(a): [ -> ]witaj a czy wszystkie osłony są dobrze poskrecane , z tego co słychac to podejrzewam pompe wody, lub koło na wale co jest tzw zalane w gumie ,one czesto zrywaja sie ,
Też obstawiam plastikową osłonę rozrządu
Wszystkie osłony są na bank dobrze poskręcane.

Zresztą bez osłon dźwięk jest identyczny, jak znajdę chwilę to obadam koło na wale.

Dz
Witam

Odgrzeje kotleta... doszedł ktoś z tym hałasem? Mam podobnie i na obrotach jeszcze bardziej.
1.9TDI 115KM AUY
Jakiś czas temu po wymianie rozrządu wszystko było ok, ale później okazało się ze jest przedmuch na uszczelce pod głowica dlatego też musiałem rozpiąć rozrząd... po złożeniu objaw jak na filmie powyżej. Na rozrzadzie zrobione 2 tys.km. Oczywiście była próba bez paska wielorowkowego i to samo.

A dokładnie taki gwizd świst sam nie wiem jak to nazwać.
Najlepiej słychać jak schodzi z obrotów.

https://youtu.be/vftIh4PtApE
To z turbiny. Setki razy pisane było. To się nazywa surge.
Hmm... kolego a możesz bardziej skonkretyzowac? Turbo po regeneracji w dobrych rękach tez ma przejechane około 2tys.
W goodle wpiszesz to będzie sporo info. Powietrze jest wyhamowywane o łopatki turbiny jak zdejmujesz nogę z gazu.
Stron: 1 2
Przekierowanie