Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Wskaźnik napięcia - wahania
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam,
Ponieważ jest to pierwsza zima z moim samochodem to chciałem zapytać o kolejną ciekawostkę. Dzisiaj rano było zimno. Po uruchomieniu samochodu chodziło radio, climatronic, i włączył się dogrzewacz. Zauważyłem że wskazówka wskaźnika napięcia waha się między 14 a 14,5V. Jest tak że wskoczy na 14,5V na kilkadziesiąt sekund a później na krótko wraca na 14V. Takie wahania miały coraz krótszy charakter ale nie ustawały nawet kiedy wyłączyłem climatronic, radio. Dopiero jak powoli zaczął się zwalniać dogrzewacz to jak jakby problem wygasał ... ale jeszcze nie do końca jestem pewien bo musiałem iść do roboty. Przy okazji sprawdziłem na zapalniczce napięcie w czasie falowania ale nie zauważyłem większych różnic. Napięcie cały czas było 13,85V. Ostatnio gość na warsztacie sprawdzał ładowanie jakimś dużym urządzeniem z wydrukiem i było OK. Obroty oczywiście już nie falują (po wyjęciu powerboxa) a kabel od alternatora i puszka bezpieczników są nowe oryginalne.
U was też tak skacze czasami wskazówka od napięcia?
te skoki napiecia to jak jedziesz czy na jalowych obrotach??
I na jałowych i podczas jazdy.
Poobserwuje jeszcze i pomierze voltomierzem + tak jak pisałeś kilka dni temu "01 silnik i w bloku 16 mamy generator loading. sa wyswietlane w pierwszej kolumnie procentowe obciazenie i jakies tam bajery a na koncu zdaje sie jest napiecie podane jakie dochodzi do ECMa."
Spróbuje jeszcze zrobić test wskaźników ... gdzieś to było chyba w Central Electric.
Zaobserwowałem że te skoki prawdopodobnie zaczynają się na rusza dogrzewacz ... ale na razie głowy nie dam.
Podłączyłem VAGa i wszędzie gdzie były nap. ładowania czy np. na ECU podawało 14,4V nawet w sytuacji kiedy wskazówka woltomierza się wahała. Na razie nie wiem jaki wpływ ma na to np. praca dogrzewacza.
może masz problem z kablami przy piecu ?.
Kable i styki przy piecu były dokładnie 2x sprawdzane we wrześniu po tym jak kolega Stefano wymianiał mi piec.
Piec chodzi dobrze a tutaj wskaźnik nap. na konsoli skacze z 14V na 14,5V. Trochę dziwne że w górę. Skoki występują również podczas jazdy a ich amplituda maleje im bardziej rozgrzany silnik.
Da się jakoś piec wyłączyć bezpiecznikiem żeby go nie włączać z rana?
VAG pokazywał coś 12,8V na zatrzymującym się wirniku w piecu zaraz po właczeniu silniku.
Problem w tym że nawet nie wiem czy takie skoki były kiedyś czy dopiero teraz bo za bardzo się nie przyglądałem wcześniej.
ja bym się tym nie martwił przecież auto pracuje i dlatego tak jest ( to moje zdanie). aku też nie cały czas trzyma takie samo napięcie a jeszcze dochodzi alternator etc,....
fotograf123 ... dochodzę do takich samych wniosków.
Dzisiaj rano podłączyłem przed uruchomieniem silnika kompa i patrzyłem co się dzieje po uruchomieniu. Napięcia na altku i ECU nie schodziło poniżej 14,44V. Kiedy napięcie czasami skakało do 14,52V wskazówka z pewnym opóźnieniem i bezwładem skakała do 14,5V. Więc chyba jest OK.
Jeżeli chodzi o obciążenie alternatora to po uruchomieniu z włączoną klimą i rozkręcającym się dogrzewaczem wynosiło 35-40% ale po uruchomieniu wszystkiego co było na pokładzie z elektryki osiągęnło przy 140A alternatorze 98% a napięcie spadło do 14,0-14,2V a wskazówka woltomierza na zegarach trochę spadła. Więc jest OK i nie będę się czepiał.
A jak to jest u Was. Też czasami wskazówka lata w jedną czy drugą?
może lata to zbyt śmiałe stwierdzenie ale napewno dyga a potem wraca do poprzedniego stanu ważne że nie pokazuje poniżej 12V.

Pozdrawiam....
OK. Dzięki za informacje i pomoc.
Stron: 1 2
Przekierowanie