Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Wybierak skrzyni biegów - demontaż/montaż, problemy/objawy itp.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Witam mam problem i nie wiem czy linki do wymiany czy wybierak. działaja mi tylko dwa biegi 1,3 biegi 2,4,5,R niby wchodza ale auto nanich nie porusza sie
ani jedno ani drugie. stawiam na skrzynie uszkodzoną.
czytalem na innym forum i wszystko wskazuje na linki lub wybierak i chcialem sie upewnic. czyli skrzynia do wymiany??
owszem moze byc wybierak dziabniety nie przeczę ale tego nie stwierdzisz tak czy siak póki skrzyni nie bedziesz mial na stole. linki i dzialanie calego tego zespolu od galki i kosza sprawdzisz poprzez chocby obserwacje jak sie rusza calosc przy skrzyni jak druga osoba zmienia biegi w kabinie. Jesli cos by bylo z linka ca przekazuje ruch na boki to bys mial bieg 3 i4 a brak pozostalych. Jesli by nie bylo sterowania linka przód tył to bys nie wbił nic a jak daje sie wbic 1 i2 to zapewne cos w skrzyni i faktycznie moze byc cos z wybierakiem.
Na 99% spadła ci linka przy skrzyni-typowa usterka w SGA I.
z tym ze moim zdaniem bylby bieg 3 i 4. Mialem tak jak piszesz kiedys w polo.
Sprawdz mocowanie linki przy skrzyni ,miałem coś podobnego.
Pękł pewnie plastik od linki ja swoją linke na drut skręciłem ,chciałem tylko do domu wrócić było do 1,5roku temu ,jeżdze do dziś i biegi wchodzą dobrze Smile
Jak bys chciał dostac się do wybieraka to możesz zrobić to od góry przy akumulatorze .
Witam, mój szarik właśnie wrócił od mechanika i co się okazało że padł "mechanizm różnicowy" na tyle go zrozumiałem bo naprawiałem w Holandii cały koszt to 400 euro (laweta 240 km, część i mechanik) Dzięki za pomoc i do zobaczyskaSmile
Cześć!

To mój pierwszy post na forum w związku z tym pozdrawiam szanowne grono Smile i od razu proszę o pomoc. Otóż parę dni temu ruszając na skrzyżowaniu po włączeniu jedynki nagle okazało się, że już nie mogę włączyć dalej żadnego innego biegu ani nawet ponownie wrócić do neutrum. Na szczęście było blisko domu, więc jakoś na tej jedynce dojechałem. Linki są OK, ale lewarek zmiany biegów przy poruszaniu przód-tył nie stawia żadnego oporu ! Wygląda na to że to coś się stało wewnątrz skrzyni biegów, ale zanim odstawię auto do jakiegoś warsztatu chciałbym sprawdzić (ewentualnie naprawić) ile się da sam. Pogrzebałem trochę w internecie i wygląda na to, że chyba można bez wyciągania skrzyni zdemontować wybierak, ale tu pojawiają się moje wątpliwości. Pomijam cholernie małą ilość miejsca i brak pomysłu jak odkręcić śruby za wybierakiem, ale żeby to zrobić muszę wcześniej odkręcić płytę, na której spoczywa akumulator. Ta płyta przykręcona jest śrubami, które jednocześnie trzymają od spodu poduszkę na której wisi skrzynia biegów ! a przynajmniej tak mi to wygląda. Czy jak odkręcę te śruby to skrzynia nie poleci w dół ?? Czy ktoś to robił ... może coś podpowiedzieć ? Samochód to Sharan 2.0 115KM benzyna, silnik ADY,
1996 rok.

-----
Jacek
Cześć, tak , te śruby po akumulatorem to właśnie 3maja łapę skrzyni, pod lewaruj skrzynie od dołu ,bo tak to ci opadnie na dól,, jednak dostęp do wybieraka nadal będzie utrudniony,tam jest cholernie mało miejsca jak zauważyłeś.Pozdro.
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie