Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Vw Sharan błąd 17656 i 17795
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

ziguś

Witam
Mój Volkswagen Sharan 1,9 TDI silnik AFN 110 KM pokazał ostatnio 2 błędy
17656 i nie da się go skasować bo po skasowaniu wyskakuje od razu a drugi błąd 17795 da się skasować ale za parędziesiąt kilometrów pokazuje się znowu.
Objawy są takie że czasami na ciepłym silniku nie idzie go odpalić, trzeba poczekać ok. 10 minut i wtedy zapali, a ostatnio zauważyłem też że jak dałem gaz do podłogi to on w tym momencie jakby poszarpywał. Paliwa miał pełen bak.
zapewne problem z nastawnikiem lub wtryskiem sterujacym. Wszytsko do wygooglowania na necie bo szkod apisac. Drugi blad to problem z czujnikiem cisnienia atmosferycznego. W AFNmasz go w komputerze sterujacym na podszybiu za szafą.

ziguś

Jeżeli możesz to bardzo proszę napisz coś bliżej - o jaki nastawnik chodzi.
czy chodzi np. o to http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/25/
Czy ten czujnik ciśnienia atmosferycznego jest do kupienia ? czy allegro i cały komputer.
na pompie masz taki przestawiacz bo nie masz przecież linki od gazu tylko elektorniczne dodawanie gazu). Ten przestawiacz to wlasnie nastawnik. W starszych tdi jak afn i pokrewnych dosc czesto po wielu latach pracy lubi sie zasyfic lub nawet wykrzaczyć.
Sorki za odgrzebanie starego kotleta ale mi od jakiegoś czasu wyskakuje błąd 17795 "P1387 Uszkodzona jednostka sterująca. Zwarcie do masy". Czy to na pewno chodzi o ten czujnik ciśnienia atmosferycznego?
No ja bym rozebral puche i przelutowal ten czujnik. Z Arturem kiedys tam zesmy w jego AFNie tak robili. Po wymianie wezyka oczewiscie bo byl pekniety i przelutowaniu zniknęły bledy i tego czujnika cisnienia i problemy ze wskazaniami. TO w sumie 30 minut roboty wiec zawsze warto.
Kolego wesol miałeś rację. Jeździłem z tym błędem 17795 dwa lata, prawie nic się nie działo, poza syczeniem spod deski rozdzielczej w trakcie pracy turbosprężarki. Oddałem samochód do warsztatu. Wymienili wężyk ten co idzie od rury dolotowej do komputera i wężyk wewnątrz sterownika. Mechanik oczyścił komputer z oleju z tego wężyka, przelutował połączenie gniazda z płytką bo wyglądało podejrzanie i stwierdził że ma być dobrze. Po tygodniu jazdy stwierdzam, że jest dobrze, błąd się nie wyświetla i mam nadzieje że tak pozostanie. Poza tym mam wrażenie że Sharanowi przybyło niutonometrów albo po tej naprawie odzyskał te które powinien mieć.
Przekierowanie