Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Demontaż skrzyni biegów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam. Może się ktoś podzielić swoimi doświadczeniami w zakresie demontażu manualnej 6-cio biegowej skrzyni biegów? Co i jak po kolei odkręcać, żeby wyszła na wierzch?
demontujesz polosie, rozrusznik, odczepiasz linki od tewarka zmiany biegów, podpore polosi, łape poduchy dolnej odkrecasz,luzujesz lekko sruby od skrzyni, silnik podwieszasz na wieszaku i na koniec odkrecasz poduche gorna skrzyni. Opuszczasz na wieszaku silnik ale od strony skrzyni tak by sie silnik opuscil ukosnie. Odkrecasz sruby skrzyni i ja wyciagasz. Prosta robota.
Dzięki za info. Jak na razie jedyny problem to podwieszenie silnika, kanał się znajdzie, gorzej z wieszakiem do silnika.
Skrzynia wymieniona. Nie obyło się bez małego ale, tzn ta którą kupiłem była z Alhambry 2004 i nie pasowały mocowania łap. Tzn były w jednej śruby chyba 8, a w drugiej 10, trzeba było trochę poprzerabiać gwinty.
1. A jaki potrzebny jest klucz do odkręcenia półosi od strony kół? jakiś duży łeb widziałem. Są tam jeszcze potrzebne jakieś nietypowe klucze? Jakieś 12kąty wpuszczane widziałem,w jakim rozmiarze (będę musiał dokupić)?

2. Jest jakiś problem z późniejszym rozłożeniem jej? Czy tylko śruby pierścień na wałku i powinna się rozejść.....

3. Jak to wszystko poskręcać (skrzynia, założenie jej) ,na wyczucie czy kluczem dynamometrycznym?
tu od piasty kola to klucz 27 jak dobrze pamietam. Tu na przegubie wewnetrznym to splin 10. Same sruby trzymajace skrzynie czy to do bloku silnika czy poduszek to glownie klucz 16 ale i tez 18 jest potrzebna. Reszta typowe.
Odkopię troszkę temat. Ile tak mniej więcej waży skrzynia 6 biegów z Galaxy 2001r?
jak dla mnie po podniesieniu może ważyć około 45 kg - nie wiem na pewno bo nie ważyłem!
ciężka jak cholera. Samemu to mam zawsz eporblem by ja wlozyc do auta. Nie dosc ze trzeba krecic ta skrzynia by weszla i prosto pchac nauklad sprzeglowy to przy tej masie jest o nie wykonalne prawie. Ja biore kolek rozkladam nad silnikiem ( na blotniki) i pasem z napinaczem tylko takim 1 tonowym podciagam skrzynie i powoli nakierowuje. Masakra normalnie. Wazyc tak moze wlasnie kolo 50 kg.
hejo jadę według instrukcji kolegi wesol:

Cytat:demontujesz polosie, rozrusznik, odczepiasz linki od tewarka zmiany biegów, podpore polosi, łape poduchy dolnej odkrecasz,luzujesz lekko sruby od skrzyni, silnik podwieszasz na wieszaku i na koniec odkrecasz poduche gorna skrzyni. Opuszczasz na wieszaku silnik ale od strony skrzyni tak by sie silnik opuscil ukosnie. Odkrecasz sruby skrzyni i ja wyciagasz. Prosta robota.


zlałem olej, zdemontowałem półosie (co za podejście i kto wymyślił ten splin 12 czy jak mu tam, udało mi się jedną śrubę zmasakrować), rozrusznik czeka na zakup klucza 18, odkręcona podpora półosi, łapa poduchy dolnej też 18-ki, ale odkręciłem kluczem hydraulicznym, tylku tu zastanawiam się czy odkręcać ową łapę od strony skrzyni biegów (chyba będzie przeszkadzać owa łapa przy ściąganiu skrzyni) czy z drugiej... i zatrzymał mnie na dzisiaj temat do zapytania o linki od lewarka - odczepiam je przy skrzyni na górze? jakoś to widać, i wygląda na zatrzask do ściągnięcia (zwykle zmasakrowania) śrubokrętem... to to? dwie linki? rozdzieli się od skrzyni po uchyleniu zatrzasków? nie chcę sobie nadziobać więc pytam.... dzięki...


Martwi mnie trochę masa tej skrzyni - te 50 kg, słabowity jestem, ale zakupiłem ów pas... zobaczymy...
Stron: 1 2
Przekierowanie