Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: 01086, błąd czujnika prędkościomierza
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

midimaniak

mam błąd klimatyzacji (miganie przez parę sekund po odpaleniu wyświetlacza). analizując climatronik Vag pokazał błąd czujnika prędkościomierza 01086
Czy ktoś wie co jest nie tak?
Podbijam temat, u mnie nie mruga wyświetlacz, ale jakoś tak dziwnie ten climatronic chodzi, dosyć późno się załącza.
Undecided Ja sie tez przylacze do tematu u mnie tez MrugaHuh
Witam

na tej stronie są opisane Możliwe problemy ..

http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/V....K/611293/2

Czyli

V.A.G 1551 printout Possible cause of fault Rectifying fault 01086

- Speedometer sender -G22

- Short circuit or open circuit in wiring or connectors from
dash panel insert -K- to Climatronic control unit

- Check signal from -G22- using "Read measuring value block" => Page 01-83

- Check wires and connectors using current flow diagram
Speedometer sender -G22-, on gearbox defective
(only when speedometer -G21- is also not functioning) .


Pozdrawiam ..
Odświeżam temat.
Klimatronik zaczął mrugać więc potraktowałem go VAG'iem i znalazł błąd jak powyżej 01086 Speedometr Sensor.
Z odpowiedzi powyżej niewiele mogę wywnioskować. Może ktoś ma jakieś nowe informacje.
Witam.

Sygnał z czujnika prędkości idzie do zegarów i następnie z zegarów idzie m.in. do klimatronika, radia, nawigacji. Jeżeli prędkościomierz działa prawidłowo, zarówno na liczniku jak i w vag-u to problem leży na połączeniu licznika z pozostałymi sterownikami z nim połączonych. Często przyczyną jest np. wymiana radia na nieoryginalne, które zakłóca sygnał w instalacji, bądź uszkodzone radio oryginalne, mimo że to klimatronic nam wariuje. Do sprawdzenia oczywiście stan połączeń (wtyczki/piny) przy zegarach, klimatroniku, nawigacji (jeśli jest), radiu, jak i sama ciągłość przewodu/przewodów łączących sterowniki i ewentualne ich zwarcie. W panelu klimatronika są to czarno-zielony i biały, obok siebie w czerwonej wtyczce, do zegarów wchodzą jako czarno-zielony i fioletowy ale nie obok siebie - pierwszy do zielonej wtyczki - drugi do niebieskiej; radio Beta i Gamma łączy się z zegarami fioletowym przewodem, Delta pomarańczowo-brązowym i pomarańczowo-zielonym; nawigacja niebieskim, białym i fioletowym. Pinów niestety nie pamiętam, kolorów mam nadzieję nie pomyliłem, zresztą na forum są schematy więc można sprawdzić dokładnie. Tyle w temacie, na początek.

Pozdrawiam
Muszę to sprawdzić! Radio mam nieoryginalne. Dwa razy kasowałem ten błąd i dwa razy się pojawiał - zawsze gdy robiłem coś przy radiu.
Przekierowanie