Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Błąd czujnika ESP
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam ponownie
Poza problemem z Parktronikiem mam też kłopot z ESP. Na zegarach pali sie cały czas żółty trójkąt z wykrzyknikiem i strzałką w około. Vag pokazuje jeden błąd :
00812-Breake Pressure Relase Solenoid (F84)

Z literatury na forum już wiem prawi na 100%, że jest to zawór zamontowany w serwie. Wiem też, że jest niedemontowalny, trzeba chyba wymienić całe serwo.
Czy jest możliwe sprawdzenie tego zaworu? Być może jest możliwe wykonanie jakiegoś testu, który pominie ten zawór(np. zwora) i system ruszy, cokolwiek co pomoże w upewnieniu się, że faktycznie na 100% to ten F84 jest do wymiany. Nie chciałbym zaraz kupować nowego serwa aby okazało się, że to jednak nie to choćby, ze względu na koszty nie małe.
Huh a to kolego co piszesz o tym esp jest ciekawe poczekajmy co Wesol na ten temat napisze pozdrawiam
co moge napisac. Czytalem ten temat wczesniej ale sie jaos powstryzmalem z odpowiedzia.
Powiem tyle ze znane sa dosc czest eprzypadki padania elektroniki na pompie abs. Wlasnie ta lektronika stanowi o dzialaniu abs , esp i asr. Jesli sie ona wykrzaczyla ( a duze jest prawdopodobienstwo ze to ona) mimo ze blad sugeruje jakby awarie jakiejs czesci mechanicznej na same czesci pompy to troszke lipa moze byc. Po nr mozna dojsc czy pompa ma tylko abs czy ma jeszcze esp itd. Wiadoma sprawa jest to ze pompy ubozsze sa tansze i ogolnie dostepne na necie a te z esp sa drozsze. Sama czesc mechaniczn czyli pompe mozna przekladac jesli elektornika jest sprawna lub w pryzpadku awarii elektroniki przelozyc wlasnie tylko to bez ruszania rurek, pompki z silnikiem elektrycznym.
Na poczatek polecam sprawdzenie kabloteki, psikanie odrdzewiaczem we wtyczki itd, test vagiem pompy abs a na koncu wymiane tegoz elementu.
Witam ponownie
Dzięki za zainteresowanie tematem i podpowiedź. Samą pompę vagiem już sprawdzałem, robiłem testy, ,,niby" z ABSem wszystko jest OK.
Doczytałem się, że odpowiedzialny moze być komputer usytuowany za alumulatorem. Ponoć to w nim lubi gnić wiązka i ona sprawia sporo problemów.
Mam tą alkę od bardzo niedawna i kompletnie nie znam autka. O ile w golfie TDI znam wszystko, co gdzie i kiedy oraz po co, to alka jest dla mnie tajemnicza (jak na razie). No ale wiadomo, różnica pokoleń, konstrukcji a przedewszystkim -wyposażenia.
Wesol, doprecyzuj mi bardzo proszę: czy jesli w Alhambrze mam ABS i ESP, to z zalozenia mam tez ASR ????
Bo nie mam pewności czy to ze ruszam bez problemu pod górkę na lodzie to zasluga 4x4 czy Asr ?
tak majac ESP masz tez ASR. Wchodzi w pakiet ESP. Bywaly vagi co mialy na wyposazeniu abs i oporócz tego dodatkowo uklad ASR. Wtedy tez nie bylo na pokladzie ESP. ASR to uklad zapobiegajacy mieleniu kolami jak stracimy przyczepnosc- ogranicza pedal gazu do takiego stopnia by kola krecily sie z ta sama predkoscia- kola napedowe z kolami wleczonymi. ESP to uklad stabilizaci toru jazdy czyli jadac np na luku mamy kiere skrecona i w momencie utracenia przyczepnosci a jakims kole (najpredzej na tym napedowym) odpowiednie kola zostaja przyhamowane a odpowiednie sie sa hamowane. Powoduje to wywolanie pewnego momentu skretnego dla pojazdu. W ktora strone bedzi enam system kierował cała bude auta decyduje ze tak powiem czujnik skretu kola kierownicy. Uklad widzi ze chcemy skrecic bardziej np w lewo to nam w tym pomaga.
JEsli masz 4 mot to w momencie uslizgu kol przednich jako głownych napedowych zatrybiaja dwa systemy i zarowno ASR i sprzglo haldex zapina os tylna by te tylne kola tez nieco pomagały w ruszaniu czy tez podjezdzaniu pod wzniesienie.
O kurcze, Wesol, ale wyczerpujaca odp. Smile
Az mi glupio. Generalnie wiem jaki uklad do czego sluzy, bo trochę czytam a i samochodów mialem kilkadziesiąt Smile)
Tylko nie wiedzialem ze Esp wystepuje zawsze w parze z Asr.
Ale i tak czasem muszę wylaczyc Esp, aby wymusic 4Mot bo Esp "przymula" czasem zbyt mocno i zamiast wspinac się pod śliską górkę, samochod staje zatrzymany na hamulcach od szalejacego Esp...
Tymniemniej uwazam ze 4Mot+Esp+Abs to istna poezja na ostatnie sniegi i lody...Smile
teoretycznie lepiej by bylo miec staly naped na 4 kola uruchamine jakos manualnie tak jak maja to auta terenowe.
...tak to tylko w erze... Smile
Staly na 4 to tylko quatro, subaru, range rover i alfa crosswagon Smile
Z popularnych rzecz jasna.
Mam oprocz vaga dwa prawdziwe 4x4, takie hardcory off roadowe, takie do lasu, ale tam 4x4 na sztywno bez centralnego roznicowego
Witam , widzę że to bardzo stary post ale mam właśnie ten problem ( bład 00812). Wesol jak zwykle pomaga widzę i chwała mu za wiedzę . tylko od czego mam zacząć szukać ?
Przekierowanie