Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Przeróbka na 4motion.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwa przeróbka sharana na 4motion. Na pewno trzeba wymienić skrzynię biegów, tylne piasty, zamontować tylny most i wał... i co jeszcze? Czy to wystarczy? Czy podwozie w normalnym sharanie jest takie same jak w 4motion?
podwozie takie samo. Chyba inny bak i inny wydech. potrzebny komp od haldexu i wiazka kablowa, oraz przekodowanie na vagu na 4 mot( jak dobrze pamietam 001 to automat; 002 to manul; 003 to 4mot). Mozliwe ze skrzynia moglaby zostac tylko dostawke dolozyc i po klopocie. JEszcze polosie i wal oczewiscie. Jak dla mnie to za duzo sosu nawet przy uzywkach czesciach.
Sytuacja zmusiła mnie do kupna samochodu z napędem na 4 koła i tak się zastanawiałem czy nie opłacało by się bardziej przerobienie właśnie sharana na 4motion niż kupienie innego z takim napędem.
Ten komp jest tylko do tej skrzyni? Czy trzeba go wpinać do reszty elektryki w samochodzie?
ogolnie od skrzyni ale pobiera info zdaje sie z absu o pkredkosci kol no i wpiety jest tez sygnal z hamuklca recznego ( od tej kontrolki czy tam wlacznika pod wajchą by rozpinac haldexa przy zaciagnietym recznym. Na forum mastrsa znajdziesz wiecej info nawet chyba z rysunkami itp coprawda na bazie golfa IV ale to nieistotne.
niewidem jak z tylnym napędem czy zwykła buda mam miejsce na tylny napęd trzeba by w ETKE spojżeć.
wg etki budy różnią się wg posiadania lub nie szyberdachu

dawid

Ja mam trochę inne pytanie. Czy jest możliwość, aby 4motion był napędem stałym? Chodzi o Sharana 1.9TDI 115KM 4motion '03.
jak wezmiesz do haldexu zapodasz na stale napiecie to bedzie to sprzeglo spiete i masz naped 50%/50%. Z tym ze to nie bedzie dobre ani dla ukladu przeniesienia ani dla przyczepnosci auta podczas skretu. Kola sie kreca z rózna predkoscia podczasskretu bo po innej srednicy kola zawracania idzie każde koło. Czyli bedziesz mial uslizg na wiekszosci kół albo i nawet na wszystkich. trzeba by zrobic cos takiego jak Masters wydumał- czyli uklad ktory sam regulujesz ile procent ma byc na pród ile na tyl kierowane no i przy zapieciu wyzszego biegu odpinanie tylnej osi calkowite.
Niestety to nei terenóka i to nie ten sam naped 4x4. Niewszyscy to rozumieja niestety.
Jakiś czas temu widziałem w sieci coś " ala komp. sterujący haldexem ", można było regulować napęd
przyciski zielone i czerwone oraz duzy wyswietlacz z zielonym podswietlaniem informujacy o rozdziale procentowym na poszczegolną oś??
Stron: 1 2
Przekierowanie