Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Przeróbka na 4motion.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
kurcze nie pamiętam jak to wyglądało... sprzedawała jakaś firma w sieci i dawali gwarancję
a nie bo mslelme ze piszesz o ukladzie mastersa. Chyba prosciej by bylo zaadoptowac uklad od starszych vagów mam tu na mysli syncro ktore to nie jest podpiete pod elektronike i tak sterowane jak haldex. O tym co piszesz to nie slyszalem i ni ewiem czy ktos cos takiego robi.
Witam.

Wesol napisał:
"jak wezmiesz do haldexu zapodasz na stale napiecie to bedzie to sprzeglo spiete i masz naped 50%/50%"

Zaciekawila mnie ta opcja, bo pozwala czasem wygrzebać się z błota czy sniegu. Normalnie napęd na tylną oś włącza się dopiero gdy przednie koła złapią uślizg. Jak mam zepnie 4;koła na stałe to mogę delikatnie ruszyć bez grzebania kołami bo wtedy jest już za późno i samochód się zapada.

Jeżeli ktoś zna temat i wie jak to zrobić to proszę o pomoc.
Zakladam, że można zamontować dodatkowy włącznik na desce rozdzielczej i spinać napęd na stałe 50/50% tylko w takich kryzysowych sytuacjach.
Nie nie ma takiej opcji by to przerobić na taki pstryczek a po wyłączeniu będzie normalnie. Albo wywalasz całe sterowanie seryjne i samemu coś wymyślasz by sterować pompą haldexa. Niestety to nie jest napęd jak aucie terenowym. To namiastka 4x4. To jest tak przewidziane że ten tył się zapina może jeden może dwa procent w całej historii jazdy a już napewno nie przy dużych prędkościach. Na tyle są delikatne przeguby oraz sam wał też jest skromny.
Dzięki za odpowiedź.

Wiem że z tego napędu nie da się zrobić rasowej terenówki Smile
Zależało mi tylko na spięciu całego układu i delikatnym ruszaniu na 4 kołach bez mielenia ziemi.
Przy normalnej zasadzie dzialania tego napędu to nie jest możliwe.
Wyczytałem wczoraj na tym forum że sterownik w holdexie wysterowuje zaworem. (Im bardziej przymknięty tym większa siła przekazywana na tylnie koła)
Więc zastanawiałem się nad podaniem zewnętrznego napięcia na zawór aby go całkowicie zamknąć omijając sterownik,
lub 2 opcja aby oszukać sterownik że przednie koła obracają się z większą prędkością niż tylnie, a wtedy sterownik sam już przekaże napęd na tylne koła.
Stron: 1 2
Przekierowanie