Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Sharan - osłona silnika [Mk.1]
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam

Wczoraj zakupiłem używaną osłonę/pokrywę na silnik 1.9 TDI 110KM.
Od zakupu mój Sharan osłony nie posiadał.
W jakich miejscach przykręcam osłonę, jak przyłożę (mniej więcej) to żaden otwór nie pasuję do montażu. Mogę liczyć na fotki Waszych osłon dla TDI [Mk.1] albo dobry opis?
Drugie pytanie czy ktoś z Was ma założony zamiennik osłony POD silnik (koszt dużżżooo mniejszy niż używka) czy zdaje sprawdzian - słyszałem, że od temperatury silnika odkształca się. Jak z montażem (otwory itp.)??
Witaj... Górną osłonę montujesz na dwóch amortyzatorkach gumowych, może są wykręcone więc musisz kupić w motoryzacyjnym tak jak u mnie to koszt 12 zł za dwa. Jak nie będziesz wiedział gdzie je wkręcić napisz na priv to prześle Ci zdjęcie. Pozdro
[Obrazek: 2591517468.th.jpg]

Tutaj masz zaznaczone miejsca na gumki
http://t.iparts.pl/151/32%2092%203304/do...a-swag.jpg

a tak wyglądają te amortyzatorki
Osłona to jedno, a gąbka/pianka/inne tworzywo, które jest pod nią to druga sprawa. Chciałbym zakupić tę piankę, gdyż po zdjęciu osłony silnika piankę tę musiałem wyrzucić, bo się rozsypywała w palcach. Czy ta pianka ma jakąś fachową nazwę/symbol? Chcę ją założyć, bowiem wytłumia nieco silnik a także, co ważniejsze, zapobiega jego wychładzaniu, co w silniku TDI ma duże znaczenie.
Odświeżę lekko temat,bo i ja muszę zakupić na już osłonę - podczas deszczu woda dostaje się na passek i brakuje wspomagania w najmniej odpowiednich momentach.

Do wyboru mam nową osłonę za +/- 70zł już ze spinkami,ale za to bez wygłuszenia,które widziałem że w ori osłonach występuje.
No i właśnie mam dylemat nowa bez wygłuszenia czy używana z wyciszeniem. Czy to wyciszenie dużo daje? Montując już samą osłonę będzie ciszej,ale gdyby te gąbki czy co to tam jest w ori dodatkowo wyciszały byłoby jeszcze lepiej.

Oczywiście chodzi mi o dolną osłonę silnika Smile
ja osobiscie nie polecam tej oslony z kilku przyczyn. Po pierwsze chlodzenie silnika. Po drugie rdza. Byla jeszcze do niedawna akcja serwisowa w oplu zafirze i wymieniali rame silnika tzw sanki bo przez ta oslone tak korodowala ze dziury byly. Z tym paskiem to woszem choc ja nigdy nie mialem z tym problemu bo smaruje paek smołą co jakiś czas. Zawsz emozna jakas tama malo oslone zapodac tu gdzie pasek. Z miłą chęcia bym zapodal dodatkowy nadmuch na silnik zwlaszcza IC bo chlodniczke oleju mam juz zapodana od ASZ'a.
W zime auto i tak mi sie rozgrzewa dosc szybko i nie narzekam. Strasznie mnie denerwuje ta oslona dolna bo dosc czesto zagladam pod auto i to ciagle zakladanie i ściaganie to mnie wyprowadza z rownowagi.
A jeszcze jedno. Najprawdopodobniej przez ten element nasze 1.9 tdi na PD dosc czesto maja przypadlosc z padnieta uszczleka pod glowicą. Napewno nie pomaga to.
wesol może i masz rację,ale chciałem trochę uciszyć ten klekot,tym bardziej,że nie mam wygłuszenia maski,które również planuję zakupić.

Rdza-no trudno,auto nie będzie wieczne,modów w silniku również na razie nie mam,więc i na grzanie nie mogę narzekać. Po podniesieniu mocy,będzie to dobry argument żeby ją zdjąć gdyby się jakoś strasznie grzał.

Ps.
O rdzy w łoplach nie musisz mi mówić-miałem Tigrę i wiem jak tam blacha i dół wyglądają Wink
Wielkiej różnicy wytłumaczenia nie oczekuj. Problemy z upg to w tdi PD. VP nie cierpialy tak.
(25-07-2014 16:37)wesol napisał(a): [ -> ]ja osobiscie nie polecam tej oslony z kilku przyczyn. Po pierwsze chlodzenie silnika. Po drugie rdza. Byla jeszcze do niedawna akcja serwisowa w oplu zafirze i wymieniali rame silnika tzw sanki bo przez ta oslone tak korodowala ze dziury byly. Z tym paskiem to woszem choc ja nigdy nie mialem z tym problemu bo smaruje paek smołą co jakiś czas. Zawsz emozna jakas tama malo oslone zapodac tu gdzie pasek. Z miłą chęcia bym zapodal dodatkowy nadmuch na silnik zwlaszcza IC bo chlodniczke oleju mam juz zapodana od ASZ'a.
W zime auto i tak mi sie rozgrzewa dosc szybko i nie narzekam. Strasznie mnie denerwuje ta oslona dolna bo dosc czesto zagladam pod auto i to ciagle zakladanie i ściaganie to mnie wyprowadza z rownowagi.
A jeszcze jedno. Najprawdopodobniej przez ten element nasze 1.9 tdi na PD dosc czesto maja przypadlosc z padnieta uszczleka pod glowicą. Napewno nie pomaga to.

ale jak to tak bez osłony ... ?
Gdzie ta rdza może być Confused ? Jedyne to chyba w otworach na śruby które tak czy siak są już zrobione i będą "rdzewieć".
Co do przegrzewania ... to nie wiem ale ja mam wszystkie osłony i nigdy Sharan mi się nie "przegrzewał" ... Czy to zima czy to lato i upały.

Owszem jak coś się robi pod autem to strasznie upierdliwe jest to zakładanie i ściąganie osłony ... to jedyny minus jednak ma ona dużą zaletę... osłania silnik i wszystko co pod spodem woda, piasek, syf itd itp. Jak zdarzyło mi się jej nie założyć a były deszcze (ogólnie mokro / brud ) to szybciutko ją zakładałem i widziałem efekty ... silnik i reszta po jednym dniu był dużo bardziej brudny niż wcześniej przez "xxx" czasu jeżdżąc z osłoną. Na pasku / rolkach piasek, syf - nie dziękuję.
Koledzy nie polecam kupować osłon podróbek bo to słaby materiał.Lepiej poszukać używki w dobrym stanie lub jak się da to lekować oryginał ja tak zrobiłem i jestem zadowolony.
Jeśli wszystko działa ok to auto nie będzie się przegrzewać i jeszcze jedno kto posiada sharana z silnikiem 1Z i żaluzją na termostacie to jazda w korku lub upale bez osłony może skończyć się przegrzaniem silnika ponieważ nie będzie w komorze silnika odpowiedniej temperatury przez co nie otworzy się żaluzja i nie schłodzi nam silnika na czas.Smile
piotto0 powiem ci tak. Rdza bierze sie z tego ze ta oslona jak tu ktos zauwazl to nie tylko plastik ale i material wygluszajacy podklejony do tej oslony. Material wchlania wode tak jak i ten olej nieszczesny który nam czasami tam kapnie. Metrial ten odtyka do ramy i inych elementów. Zreszta poczytaj sobie na forach oplowskich i o tej kampani z osloną. Jak jeszcze robilem w aso opla to jako nakaz byl przy przegladach zafir i astr by zrywac z tej oslony ten materiał wytlumiajacy. A pare tych ram powymienialem bo wygladaly masakrycznie- dziura na dziurze az dziw ze silnik nie wylecial.

Co do przegrzewania kolego to nie wiem jak ty to oceniasz bo nie chodzi tu o odczyt na wskazniku na szafie i wiesz jakos wole zaufac Robertowi w tune up bo tych napraw UPG to przezyl sporo. Czemu w golfie leonie i innych nie padaja ta upg czesto a w sga juz na forum sporo bylo. Sam kilka odrazu sugerowalem ze zaczyna sie juz powoli powoli dziac cos z uszczelką. I co mylilem sie czy w konsekfencji trzeba bylo wymienic UPG.

Powiedz mi jak ty jezdzisz swoim autem?? Masz jakis jednomas zalozony albo dwumas od BTB?? Ile zrobiles po programie.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie