Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Umarły mi wycieraczki
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Ostatnio włączyłem wycieraczki a one na 1 biegu zaczęły wolno pracować aż w końcu stanęły w połowie szyby,po chwili zaczęły pracować i zatrzymały się w pozycji wyjściowej.Kolejnym razem niestety stanęły tak jak za pierwszym razem w połowie i już ani w jedną ani w drugą stronę.Co się mogło stać,czy zapiekły się na trzpieniu,czy może silnik padł a może to przełącznik w kierownicy choć nie sądzę.Miał ktoś już tak?
ja w passacie bez rozbierania sie nieobeszło bo w pasku jest tak ze po tym trzpieniu deszcze ogółem woda wyczyszcza smar i sie zapiekło ale wpore sie domysliłem rozebrałem wyczysciłem nasmarowałem az ciekło smarem i do dziś koledze któremu sprzedałem auto elegancko chodzi Smile w sharanie tego typu niemiałem sprawy chodzą ładnie więc poczekam na rozwiniecie tematu Smile
:)witam ja u siebie mialem podobny przypadek ale wymontowalem caly mechanizm przesmarowalem i chodzi choc temat juz byl wczesniej poruszany bo to taka przypadlosc w tych autach pozdrawiam KaskaderSmile
zatarły się na trzpieniu trzeba zdjąć mechanizm i wybić trzpienie uważaj aby nie zbić gwintu przeszlifować papierkiem posmarować smarem miedziowym i bedzie latać lepiej niż nowe
a macie jakiś sposób dobry na ściągnięcie ramienia wycieraczki z wieloklinu bo to jak pamietam zawsze problematyczne aby to ściągnąć bez strat.
Ściągacz trzeba skołować...
(06-09-2012 13:29)daneczek76 napisał(a): [ -> ]a macie jakiś sposób dobry na ściągnięcie ramienia wycieraczki z wieloklinu bo to jak pamietam zawsze problematyczne aby to ściągnąć bez strat.
Ja napsikałem cx-80,poczekałem a potem delikatnie zacząłem ruszać i zeszły obydwie.
Jesli jest naprawde mocno zapieczone to male wiertelko potrzebne- 1.5 lub 2 mm i wiercimy maly otworek na łaczeniu wycieraczki i osi obrotu. Po nawierceniu psikamy czym sie da, lekko pukamy by zruszyć mocowanie na stożku i schodzi elegancko. Po takim malym nawierceniu mozna smialo takiego ramienia uzywać bo nie przeszkadza to w niczym. Robilem tak kilka razy juz.
Z początku myślałem że podejdę ściągaczem podobnym do ściągacza sworzni ale brak miejsca do okoła.
i
Powiem wam że już mam lepszy sposób niż te wasze - nazywa się ASTA A-746 specjalny ściągacz do ramion wycieraczek pożyczyłem od kolegów mechaników ściągnięcie zajmuje dosłownie max 2 min.
wygląda to tak TU klick TU

jak by kiedyś link wygasł to tu fotka jest to ściągacz typowy do aut koncernu VAG, oczywiście na stronie dostępne są do innych samochodów a także walizki do większości marek.
[attachment=942]
Przerabiałem temat. Gdzieś to opisałem nawet na Forum. Po reanimacji nieco sie poprawiło, chociaż zastosowałem typowy smar samochodowy ŁT4S3 (jaki miałem). Przesmarowałem też wszystkie przeguby kulowe. Po operacji doszedłem do wniosku, że pada sterownik silnika. Wypięty z modułu silnik i podłączony bezpośrednio pod bateryjkę targa wycieraczki nawet na suchej szybie, a na szybkim biegu z modułem pracuje nieznacznie wolniej.

Jakby ktoś chciał, mam na zbyciu nowy mechanizm wycieraczek, nie pasuje do "mark one" (>2000), ma nieco szerszy rozstaw trzpieni, ok 15 mm.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie