Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Problem 2 bieg wchodzi ze zgrzytem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam mam od niedawna mały problem ze skrzynią 6 biegów w moim aucie. Mianowicie przy zimnym silniku - a w zasadzie praktycznie tylko rano jak postoi przez noc - przy wbijaniu 2 biegu czuć delikatny zgrzyt tak przez pierwsze 3-5 włożeń tego biegu Póżniej już chodzą ok. Z innymi biegami nie ma najmniejszego problemu? Co to może być? Wymienić olej - coś pomoże? Czy to synchronizator poleciał? Słyszałem ze skrzynie 6-stki tak ponoć mają. Trochę to denerwujące poradzcie jak się pozbyć problemu
Kończy się synchronizator drugiego biegu. Na początek zmień olej- może na jakiś czas odwlecze wymianę skrzyni lub jej remont.
Sprawdzałeś stan poduszek skrzyni biegów??? Tą łape pod skrzynią i tą co trzyma skrzynię od góry.
OK dzięki za radę zacznę od poduch zobaczymy co się okaże jak będzie lipa to wymienię olej - jak nie przyniesie porządanego rezultatu zaaplikuję ceramizer.
Z tego co czytałem (a jest tego trochę na innych forach) to biegi lżej wchodzą nie haczą i nie zgrzytają. Wiadomo jak jest jakieś uszkodzenie mechaniczne to bez remontu się nie obejdzie ale u mnie wszystko zaczyna dobrze chodzić po 5 min jazdy.
Jaki olej powinienem zalać? Jaki polecacie? Z góry dzięki za podpowiedz.
no i wez tu daj skrzynie do regeneracji. Raz ze zazwyczaj drozej jak uzywka a dwa to gdybym to ja taka skrzynie naprawial to na miejscu tego mechanika to spalił bym sie ze wstydu.
Prawdopodobie wymiana oleju nic nie da ale jak juz mial bym cos z tym olejem robic to polecam przy wymianie zalac go nieco wiecej jak otwór kontrolno/przelewowy. Kiedys pisalem ze u siebie tez wymienialem na olej oplowski i fakt to co zlałem z auta to juz raczej nie przypominalo oleju. Wymienilem bo olej na półce stał, ktory zresztą mialem gratis. Czy sie cos poprawiło po takiej operacji?? Hmm, problemów nie mialem ze skrzynia i nadal nie mam wiec uznaje to za wymiane raczej profilaktyczną.
u mnie troszkę "haczyła" na 2 gim biegu po rozgrzaniu przestawała czyli 2-3 km w . Po wymianie sprzęgła kompletnego problem znikł . winne było koło 2masowe nie było "rozklekotane" nie miało żadnych luzów , raczej było zatarte , jest go bardzo trudno rozruszać przy starcie działa jak by było zespawane dopiero po rozgrzaniu zaczynało działać poprawnie i tłumic drgania
hmm. Tak. W sumie to ciezko o dobrego fachmana od skrzyN. Kiedys w aso opla robilem z kumplem skrzynie od jakiegos saaba, insigni a takze od chewroleta. Powiem tak serce mnie sciskalo jak dyro kazał naprawiac skrzynie a my nawet nie mielismy stołu do takich operacji nie wspominajac o czujnikach zegarowych itp sprawach. Ja tu badac luz miedzy-zebny? Jak to sie za cokolwiek zabierac. Szkoda gadać. wybijalem lozyska z dyfra z captivy i wkladalem nowe ale powiedz sam jak mam nowe lozyska osadzić i jakie podkladki dystanosowa zastosowac bo caly komplet mi kupili( rozne grubości)? Jak sie pytam jak ja nie mam jak tego wymierzyć. Jak tak robia te skrzynie biegów w innych zakladach to ja wole uzywke bo przynajmniej jest szansa ze to pochodzi jakis czas.
to co sie stalo ze nadal nie jest cichutko?? po tej naprawie.
nie ma takiej mozliwosci by zle byla spasowana skrzynia z blokiem silnika.
Stron: 1 2
Przekierowanie