Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Seat Alhambra i ELM 327
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam

Zakupiłem ten kabelek diagnostyczny (ELM 327), sterowniki się ładnie zainstalowały tylko że nie mogę go podłączyć do samochodu. Z tego co wyczytałem gniazdo znajduje się pod popielniczką, wyjąłem popielniczkę i widzie że jest tam to czego szukałem, ucieszony że będę mógł sobie posprawdzać to i tamto wkładam interfejs do gniazda i tu jest problem bo widać że nie chce wchodzić do końca, szybko sprawdziłem kluczem czy coś tam nie blokuje i nic. Pierwsza dioda świeci się tak ledwo(jeszcze przed podłączeniem do laptopa), oczywiście po podłączeniu za pomocą wejścia USB dioda świeci się dobrze czyli zasilanie z USB działa. Włączając program np Scantool widać że interfejs wysyła sygnał ale wyskakuje błąd o połączeniu.
Oczywiście robię wszystko według instrukcji.

Rok produkcji samochodu 21.01.2000

Proszę powiedzcie mi co mam zrobić!?
zazwyczaj jest tak- podlaczasz kabel pod lapka ale w zadnym wypadku do auta. Wyskakuje ze znalazlo nowe urządzenie itp i wtedy instalujesz sterowniki. Pozniej program do diagnostyki. Ustawiasz potry com w menadzerze na takie same jak w programie. Wtedy podpinasz kabel juz do auta i powinno smigac.
Pierwsze co zrobiłem to kabel podłączyłem do lapka bez podłączania do auta i zainstalowałem sterowniki, potem program, ustawiłem porty i poszedłem do auta z laptopem by go podłączyć. Program wykrywa kabel bez problemu. Według instrukcji jest tak:1.Podłączyc kabel do samochodu, 2.Podłączyć drugi koniec do laptopa (USB) 3.Przekręcić kluczyk na pozycję zapłon i według tego wszystko powinno być dobrze, a nie jest.

A powiedz mi jeszcze czy ten kabel musi być wpięty do końca w aucie? bo widać że nie da się go dalej wcisnąć, ale przy próbie wyjęcia "stawia opór" czyli niby że jest podpięty...
Tak. ta wtyczka obd2 tak jakos nie do konca wchodzi. Wazne by stykalo wszystko a wlasciwie tylko te trzy piny. Wykozystywana jest masa, plus i linia diagnostyczna. Nie wiem jak ci pomóc bo moze cos jest nie tak z kablem albo moze ktos zrobil jakies zabezpieczenie na linie diagnostyczna w aucie.
Jeszcze jedno, robić tak jak jest opisane w instrukcji 1.podłączyć do auta 2.pod USB 3.przekręcić na zapłon? Czy jest może jakaś inna procedura by to zaskoczyło?
Dokładnie tak jak opisałeś, nie inaczej.
jak juz zainstalowane wszystko na lapku to nie powinno miec to znaczenia. Wazne jest przy instalowaniu by nie podpinac do auta. Zainstalowac na lapku, ustawic porty- najlepiej trzeci ale oba musza byc te same. Wtedy pod auto i musi banglać.
dlaczego na 3 porcie?
Jakie to ma znaczenie?
Ja zazwyczaj mam na 2 albo na drugim lapku na 4 porcie i jest git
statystycznie port 3 jest zazwyczja wolny. Czasami wkladane blutacze w asb zajmuja port 1 i 2 ale czasami jadą powyzej dziesiatego. Nie ma to znaczenia ale w programe typu vag czy innych zazwyczja masz do wyboru 4 porty wiec sobienie ustawisz powiedzmy 5 czy 6 portu com.
Przekierowanie