Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: wady i zalety chipu 1.9 auy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Ale to już musi być po jakimś wirusie, bo w serii tyle gratisu już niemożliwe Big Grin
(24-04-2014 21:00)Scrappy napisał(a): [ -> ]Ale to już musi być po jakimś wirusie, bo w serii tyle gratisu już niemożliwe Big Grin
Auto jest rok w kraju i takie było sprowadzone. Jeden właściciel w niemczech od nowości i kobieta. Jak kupowaliśmy to auto to chodziło jak sieczkarnia a jak dostało odmulacza to aż chce się do niego wsiąść.Big Grin Zasuwa jak pocisk jak na [...]. Możliwe że w niemczech coś było robione.Smile
Witam,

Jaki max moment można uzyskać na fabrycznym turbo, skrzyni i DM? Mam możliwość za darmo wgrać mapę od znajomego, który na AUY ma ~130KM/370Nm. Moment nie jest zbyt wysoki?
skrzynia jest pancerna i zniesie i 500 albo i 600 Nm i koni tyle ze glowa boli bo powinna zniesc nawet i 300-400 koni. Gorzej z przegubami i dwumasą. Nawet dwumas i sprzeglo od BTB nie jest rewelacyjne wg mnie. PRzy lekkich modach jakos to tam bedzie dawac rade ale jak ktos lubi sobie poupalac od czasu do czasu a nei tylko koniki na papierku trzymać to raczje nie wroze dlugiego życia. Zalezy jak przebiega ten niuton na wykresie i tak samo ilosc koni. 130 koni to prawie ma w serii taki AUY wiec jak zdorwy to po sofcie powinien miec ze 140 koni te 340 Nm. Po co sobie robic na wykresie gorki by sie tylko pochwalic tym ze sie ma 370Nm. To tylko swiadczy o tym ze gamoń robil nie tuner ten soft. Nic to nei zmieni na przyspieszenie i odczucia z jazdy a jak nisko na obrotach zapakowany taki niut to skutecznie dobija dwumas i przeguby. O ile dwumas idzie zastapic jednomasem i to sie pieknie sprawdza o tyle na przeguby nie ma zbytniego lekarstwa. Ja póki nie opatentowalem swojej wydumki na przeguby to myslalem ze bede je zmienial co po roku albo i czesciej. Tyle ze niuta mam duzo wiecej bo prawie 450Nm. Minie zima to mysle ze jeszcze troszke pdoskoczy nie tyle co niut co koników wleci. Jest plan na jakies 240-250 kuca i ten niuton tak by nawet zostal ale nie ze 450 przy 2200 i 3 obrotow dalej juz jest 380 tylko ma byc tak plasko z tym niutonem by te ponad 400Nm bylo do conajmniej 4000 obr.

Chesz tuningowac auto to wez wstaw wpierw turbo od ASZ albo ARL i wtedy rpogram bo taka walka o 20 koni to troszke smieszna jest. Ja z racji iz mialem przy okazji robienai szharana za 300 zl chip do golfa to sie zdecydowalem. Tak placic by z tych 130 koni ksiazkowych w ASZu w golfie (czyli tak naprawde jakies 140 koni) robic te 170 za 800 zl czy wiecej to troszke lipa co nie. A w AUY za ta sama kase robic ze 120 koni jakies 140 po wielkim wyżyłowaniu moze 145 koni - co jest tez juz glupotą to lepiej do tego auy zapakowac turbo od ASZ za 500 zl i odrazu przycelowac z moc 160-170 koni i po sprawie. Przyrost 50 koni to juz poczujesz.
Dziś odebrałem Alhambrę AUY z wgraną mapą na ~130KM /370Nm
Mapa wgrana przy okazji wymiany wtrysków, bonus od zaufanego mechanika, również posiadacza AUY.
Jestem jak najbardziej zadowolony. Pozostaje wybrać się do hamowni.
Dziwna ta mapa troszke. niutona wiecej jak umnie przy peirwszym podjesciu co oczewiscie nie jest niemozliwe tylko przesdnie mocne za to niby mocy bardzo malo. Ja mialem w serii 122 koni wiec tak jakby ktos dolozyl mi 8 koni gdzie ani aut nie bylo jakies zadbane ani z malym nalotem. Hamownia prawde ci powie, ewentualnei zrob logi dynamiczne z 003 008 011.

Pompowtryki wstawiales jakies uzywki sprawne czy jak? Zapodaj loga z pompek czyli 013 023 to ci powiem czy sa dobre te pompki.
Witam
Odświeżę nieco temat. Zakupiłem przyczepe kempingową dość sporą.
Obawiam się ze auto ze swoimi 116km może troszkę mulić. I tak kombinuje nie koniecznie chciałbym wgrywac program na stałe a gdybym kupił cos takiego:
https://allegro.pl/oferta/chip-tuning-vw...7847cc2357

podączłbym tylko w momencie ciągnięcia przyczepy a wracał do serii przy jezdzie bez.

po za tym być może będe zmieniał auto i wtedy czip sie przyda do kolejnego auta, oni za free do kolejnego auta przeprogramowują sprzeta.
Witam
Poprzednie moje posty tyczyły się Sharana 1,9 TDI 110 KM. Opisałem tam to co miałem i jak się zachowywało.
Teraz posiadam kolejnego Sharana z silnikiem 1,9 TDI 130 KM na pompo-wtryskach z bardzo podobnym chipem jak poprzednio (cena około 150 PLN).
Wyniki i osiągi są bardzo podobne do tamtych już opisanych.
Chip jest podpięty na stałe.
Mam wszystkie zalety opisane na tej aukcji (w opisach mojego chipa też obiecywali 30% zwyżki mocy i 2 l/100km mniejsze zużycie paliwa, a wyszło "jak zwykle").
Kup tańsze rozwiązanie (po co przepłacać) wepnij na stałe i ciesz się z życia.
Jedno co jest pewne i zauważalne to widoczne zmniejszenie się "Turbo dziury"

pozdrawiam
Z tego co wiem to bajerem wpinany po OBD2 nie ma racji bytu. Przyrosty takimi nocami nie są aż tak duże i zazwyczaj dają tylko kopa z dołu. Równie dobrze można wpiąć diodę w przepływomierz i też będzie taki kop. W TDI PD niestety ale box taki za nieduże pieniądze to podnosi może realnie o 10-15 koni i to jeszcze tylko jak mówiłem z dołu a nie w całym zakresie. Teraz zrobienie w auy u tunera samego softu to koszt około 600-800 zł i to u profesjonalisty więc nie jakiś mega wydatek a latać można śmiało cały czas i satysfakcja z tego będzie conajmniej taka jak z dwóch boxow. Myśmy z Marcinem robili softy w naszych touranach gdzie to TDI na commonrailu i nie na powszechnym boschu tylko niestety Continental i koszt wyszedł 700 zł. Pomiar strojenie, wyłączenie bzdetow. Na forach można dorwać w okolicy domorosłego tunera co zrobi w takim auy program w miarę dobry niewiele odbiegający od Profi za ceny 300-400 zł.
mam 14 dni na wyprobowanie czipa i ewentualny zwrot. Jak bede po testach dam znac o wrazeniach.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Przekierowanie