Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: różnica zawieszenia sportowego 40/40 a 70/50
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam. Jak w temacie. Mam zamiar zrobić sobie jeździdełko na wariacje. W związku z tym pytanie jak w temacie. Jak najprościej zrozumieć oznaczenia w tych cyfrach ? - czy chodzi o stosunek obniżenia względem tył a przód czyli 40/40 będzie równo, a 70/50 to gdzieś wyżej a gdzieś niżej?, widziałem jeszcze oznaczenia amorów 40/-(minus)40 to już całkiem czeski film. Druga sprawa to czy prawdą jest, że springi do 40 można montować do standardowych/zwykłych amorów i czy same springi mają jakiś sens. Liczę na lidera ,,w te klocki" Smile.
Przykłady springów:

http://moto.allegro.pl/sprezyny-sportowe...12345.html
http://moto.allegro.pl/sprezyny-sportowe...12357.html

Przykłady kompletów:

http://moto.allegro.pl/zawieszenie-sport...56570.html
http://moto.allegro.pl/zawieszenie-sport...71033.html
Hamamatsu ??? A byłeś Pierunie dzisiaj Smile
Jezeli pisze 40/40 to obniży ci samochód o 4cm z przodu i 4 centy z tyłu,(czyli po 40mm) jezeli pisze 70/40 to 7cm z przodu i 4 cm z tyłu.Chyba dobrze napisałem :)jakby coś to niech lepszy mnie poprawi.Tongue
piotrek_1980 napisz do Hamamatsu na PM jak masz wątpliwości. Normalnie jest tak jak pisze kolega wyżej. Choć jak wiemy z przodu mamy silnik i jest różnica na sprężynach benzyna a diesel w niektórych autach bo turbgnojek jest cięższy.
Daneczek no o tym silniku myślałem że przyciśnie jeszcze. A na forum wrzuciłem jakby oprócz mnie miał jeszcze ktoś wątpliwości.
Panowie po pierwsze to ja się na tym nie znamSmile

Po drugie jeśli na sprężynie napisane jest -30, -40, czy -100Smile to po prostu oznacza to szacowaną w milimetrach wartość obniżenia pojazdu po montażu takowych w porównaniu do zawieszenia seryjnego. Szacowany bo to bardzo różnie bywa i zależy od wielu innych czynnikówSmile

Co do amortyzatorów to tak dokładnie nie wiem, niektórzy piszą że są skrócone o tyle ile jest napisane, a inni że tylko przystosowane do sprężyn o tyle krótszych, kiedyś kupiłem amortyzatory do sc też miały być "-30" a gabarytami nie różniły się od seryjnych poza większym tłumieniem.

najbardziej polecam zawieszenie gwintowane, albo pneumatyczneSmile w ciągu sekundy można przejść od serii do -140Smile
Gwint to będzie mnie tyle kosztował co cienias... Smile
przyślij mi amortyzatory na jakich byś chciał, to zrobię Ci gwintowane na sprężynach mtsSmile
Witam,
Chciałbym podnieść moją Alhambrę z 5-6cm z przodu. Znalazłem oznaczenie sprężyn oryginalnych: 7M3411105AA. Jakie muszę kupić sprężyny by osiągnąć pożądany efekt? Czy stare amorki, tudzież inne elementy będą dalej pasowały?
6cm to troche duzo. Musialbys chyba podniesc troche naosadzeniu amorka w zwrotnicy z 2 cm jakies dluzsze springi ze 2-3cm i juz bedzie 5. Nie wiem czy to i tak nie jest za duzo bo chodzi o dlugosci polosi wahacze itd. Tylne zawieszenie to wymiana sprezyn plus ewentualnie podlozyc jakis dystans pod sprezyny no i tez przedluzyc pewnie amorki.
Stron: 1 2
Przekierowanie