Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: demontaz klamki klapy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Udalo mi sie to znalezc w TISie dla modelu MK1. Dla MK2 wyglada podobnie wiec opisze od momentu jak sie zawiesilem (po demontazu sekcji zamka z centralnym) - zostala sama klamka i wkladka na klucz):
1. Wykręcić trzy śruby mocujące uchwyt (TORX).

[Obrazek: Page.jpeg]

2.Odpiąć zapiecie cylindra od uchwytu.
Wyciągnąć zacisk sprężynowy.Tutaj ani drgnie - jak przyspawane.

[Obrazek: Page.jpeg]

3. Wyjac zespol uchwytu. Tutaj tez trzyma wciekle, ani drgnie.

[Obrazek: Page.jpeg]


jakby nie patrzec wszystko powinno isc po masle. U mnie wlasnie 2 i 3 krok niewykonalny - pewnie tak jak piszesz ze wzlegu na korozje...cos tam trzyma i trzeba mocniej uderzyć ;-) wczoraj zbyt delikatnie sie za to zabralem
ad. 2. Zapięcie od cylindra uchwytu... hmm. Wklej w posta real foto od wewnątrz tej klamki bo nie kojarzę tego. Czy chodzi o wkład zamka, może jego zawleczkę ???
Ad. 3. Jak ogarnąłeś ad. 2, to uderz w tą klamkę od wewnątrz młotkiem przez drewienko i jest klamka twoja-na bank ją zespawało.
Ja nie przypominam sobie, by był z nią jakiś problem oprócz tego, że mi ją przyspawało.
Pany pohamujcie troszke wulgaryzmy! Na forum obowiązują zasady netykiety.
No oki, poniosło mnie trochę - SORKI. Widzę że pościk ,,ulepszony" Big Grin.
A co do lamki to jak chcesz to subtelna i delikatna wersja demontażu:
Polej wd-kiem albo Pepsi od wewnątrz i zewnątrz i delikatnie ruszaj klamką może odejdzie...
Zapodaj to zdjęcie.
(10-09-2012 20:59)piotrek_1980 napisał(a): [ -> ]ad. 2. Zapięcie od cylindra uchwytu... hmm.
Zapiecie cylindra OD uchwytu. Chodzi o zapicie wkladki zamka - takie moje swobodne tlumaczenie ;-) dzisiaj wrzuce fotke i probuje WD (wczoraj nie mialem czasu).
Jeszcze jedno pytanie: czy wkladka zamka wychodzi do srodka a dopiero potem klamka z pustym otworem po wkladce? Pytam bo wokol wkladki od zewnatrz tez korozja i tez jakby przyspawana.
czy wkladka zamka wychodzi do srodka TAK bo jak sie dobrze przypatrzysz to w klamce jest otwór mniejszy niż bęben zamka. Ale czy potrzeba wyjąć wkładkę zamka przed wyciągnięciem klamki? tego nie pamiętam ale biorąc na logikę to nie ma to nic do rzeczy.
Alleluja...prawie sukces. ;-)
Spryskalem wczoraj WD od srodka i od zewnatrz. Potem od strony zewnetrznej popukalem we wkladke zamka, ktora wreszcie ustapila. Klamka po kilku energicznych szarpnieciach rowniez.
Ogolnie trzymalo to na skorodowanym alu, zbutwalej uszczelce piankowej klamki, blocie, szlamie i resztkach zdemolowanego lakieru. Calosc w takim stanie, ze zamowilem nowa klamke (uszczelka na styku klamka-klapa w stanie agonalnym syf nie do oczyszczenia i ogolna korozja elementow).

Teraz zastanawiam sie jak rozmontowac wkladke zamka (nie dzialajaca z tych samych powodow) i oczyscic. Niestety w necie tylko tutki do wkladek drzwi i to glownie fordowskich a nie VW. Powalcze i zrobie dzisiaj fotki wkladki.
Smile No to elegancko daliśmy radę... Tyle, że nagrabiłem se u Wesoła...
Obiecalem update i slowa dotrzymuje (chociaz troche to trwało):
Generalnie caly demontaz klamki sprowadza sie do tego co napisane wczesniej - wszystki elementy powinny pasowac i dac sie latwo zdemontowac bez uzycia sily. Jesli jest inaczej oznacza to, korozje powierzchniowa metali w korelacji z nagromadzonym syfem.
Uzywana klamke zakupilem wiadomo gdzie, niestety brakowalo jednego uchwytu do mocowania zamek/wkladka (byl urwany). Natomiast nie przeszkadza to az tak bardzo gdyz wkładka zamka trzyma sie pomimo braku jednego punktu mocowania - oryginalnie wchodzi w tuleje klamki, zabezpieczona jest spinka przed wysunieciem i dodatkowo sa 2 wkrety ustalajace (u mnie jest jeden).
Calosc widoczna na zdjęciu:

[Obrazek: zamek_klapa_wkaldka.jpg]

Zalaczam tez zdjecie rozebranej wkladki i uczulam na to co znajdzie sie na innych stronach o wkladkach - pod zadnym pozorem nie zamieniac "blaszek" od sworznia zamka - po zamianie nie bedzie dzialac z juz dzialajacym kluczem.

[Obrazek: zamek_top.jpg]

Calosc wymylem penetratorem i nasmarowalem towotem.
Najwiecej klopotu sprwilo ponowne zacisniecie na sworzniu zamka grzybka z otworem na kluczyk (ta chromowana koncowka zamka z klapka zaznaczona strzalka) - u mnie trzyma sie na slowo honoru i uszczelke od wewnetrznej strony klamki:

[Obrazek: zamek_przod.jpg]

Ponowny montaz:
1. obsadzic klamke w klapie
2. umiescic uzczelke miedzy w cylindrze zamka klapy od srodka
3. obficie nsmarowac sam cylinder w klamce
4. wsunac do cylindra wkladke
5. zabezpieczyc wkladke i klamke spinką na cylindrze oraz srubami torx
6. zalozyc mikroprzelacznik od otwarcia klapy oraz przekaznik od centralnego zamka
7. zamontowac sekcje zatrzasku klapy (3 sruby torx)

Nowa/stara wkladka po zamontowaniu na zdjeciu (przed polerowaniem pomalowanych krawedzi - widac nierowna powierzchnie na zaprawkach):

[Obrazek: nowa_klamka.jpg]

Wkladką zamka daje sie bez problemu otworzyc/zamknąć auto - chodzi lepiej i luzniej niz wkladla od drzwi kierowcy.
Dziekuje wszystkim za pomoc w tym watku.
--
Mariusz


PS' Szukam teraz kogos kto pomoze mi zalozyc plastki na klape - czesc dolną i gorna. Za nic nie moge sobie z tym poradzic a moze ktos juz to robil lub wie do kogo podjechac z tym problemem w DC. ;-)
PS' Szukam teraz kogos kto pomoze mi zalozyc plastki na klape - czesc dolną i gorna. Za nic nie moge sobie z tym poradzic a moze ktos juz to robil lub wie do kogo podjechac z tym problemem w DC. ;-)

Najpierw zabierz się za tapicerkę/płachtę. Otwórz pokrywę bagażnika (całkiem do góry). Przyłóż tapicerkę górną częścią do szyby. Dolną częścią nie dokładaj do pokrywy bagażnika-zostaw sobie tak z 10 cm odstępu. Wcześniej obadaj sobie te blaszki przy górnej części tapicerki które muszą zasunąć się za rant przy łączeniu szyby z pokrywą. Po tym jak to obadasz, to dołóż całą tapicerkę blaszami do tego rantu. Później wysuń lekko z 5 cm całą tapicerkę wyżej (czyli przy otwartym bagażniku w stronę kabiny) i wsuń ją z powrotem. Blaszki zajdą ci za rant(to jest najtrudniejsze). Musisz je zasunąć, bo inaczej będzie odstawać i piszczeć/skrzypieć podczas jazdy.

Dwuczęściowa ramka wokół szyby. Zacznij u jej łączenia przy stopie (uważaj na przewód - łatwo urwać). Pierwsza idzie chyba lewa czyli od kierowcy bo jest niższe wytłoczenie za obudowę stopu i przewodu elektrycznego - nie pamiętam dokładnie. Po tym jak je złożysz przy stopie później nie ma problemu pasują do reszty.

Najpierw załóż tą wielką płachtę/tapicerkę. Później dwuczęściową ramkę bo ona zachodzi na tapicerkę/płachtę w tym miejscu gdzie są wkręty ramki (będziesz wiedział gdzie zachodzi bo do ramki wkrętów jest dwa).
Uwierz mi, ale starałem się to wytłumaczyć najlepiej jak potrafię - nie do końca poprawnie stylistycznie - ale o stylistykę w tym momencie nie chodzi, a o technikę.
Jak nie to zajedź do Rabki to ci założę Smile.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie