Witam
Moim problemem jest slabnace wspomaganie wraz ze wzrostem obrotow.
Na wolnych obrotach jest ok ale powyrzej 2 tys obr. jest juz coraz gorzej.
Szczegolnie czuc przy naglych ruchach kierownicy lewo-prawo.
Wczesniej zostala wymieniona pompa wspomagania na inna uzywana poniewarz byly problemy z zanikajacym wogule wspomaganiem a po wymianie plynu i rozgrzaniu ukladu wogule nie bylo wspomagania na wolnych obrotach. Po wymianie pompy wyplukalem uklad i zalalem dextronem II zamiast tym zielonym.
Co moze byc przyczyna??
Czyzby pompa tez na d.... ??
Miałem tak kiedyś w golfie 3, zalałem inny płyn niż ten, który zaleca vw czyli ten zielony i pompa mi padła zaraz po wymianie jej. sprawdź też maglownice czy jest such jak nie to maglownica do wymiany.
jako że to mój pierwszy post, to na początku sie przywiatam -Witajcie...
podczas kręcenia kierownicą słychać wycie - chyba to jest wycie pompy wspomagania
gdy płyn w układzie wspomagania jest zimny to na wolnych obrotach dzwięk jest mniej natarczywy ale po nagrzaniu się silnika mocniej slychać wycie - jednocześnie siła wspomagania jest mniejsza
na wolnych obrotach kierownicą ciężko się kręci ale wystarczy że będę trzymał obroty silnika około 1500RPM to pompy już prawie nie słychać i wspomaganie działa znacznie mocniej
moje pytanie jest następujące - czy takie pompy sie regeneruje i czy jest to opłacalne? czy odrazu szukać innej pompy?
pozatym nie mam zbytnio czasu na zabawe z rozkręcaniem osłony pod silnikiem i lookaniem na nr seryjny
może ktoś mi takowy nr podać ?
pozatym czy musze szukać pompy akurat do mojego modelu czy pompy były takie same w innych modelach aut?
autko to SHARAN 2.8 V6 204 KM manual 2000/2001 rok
p.s.: płynu napewno nie brakuje ...
czy ktos sie orientuje o co chodzi z odsadzeniem pompy wspomagania - podobno sa 2 rodzaje?
w nowej.. tzn 2001 buda
aczkolwiek na tym pdf-ie pompa rozni sie nawet ksztaltem :/
kolanko na waz gumowy mam skierowane z przodu do srodka a krociec wkrecany na drugi przewod jest od gory...
uporalem sie z tematem... tak dla potomnych co beda mieli problem z pompa w VR6/V6
pompa wspomagania to nie wazne czy 1.9 tedeji czy benzyna...bez wzgledu na pojemnosc - nie wiem czemu VW wymysla tyle numerow czesci i w katalogach tlucze rozne numery...
cala filozofia to przy kupowaniu pompy trzeba patrzec na to aby krociec z wkrecana sruba byl skierowany do gory lekko w strone chlodnicy a kolanko na waz gumowy ma byc skierowane w przeciwna strone niz kolo pasowe...
KYB - 98VW3A674AXX
VW - 1H0 145 157 X
- GDZIE GWIAZDKI TZN CYFRY/LITERY NIE MAJA ZNACZENIA
to dwa najpopularniejsze rodzaje...
ogolnie kupujac pompe z VW powinno byc oznaczenie XXX 145 XXX X - i kolanko w przeciwna strone niz kolo pasowe i bedzie pasowac na bank...
U mnie, tak jak u bugi78, przy nagrzanym silniku sa problemy ze wspomaganiem: kierownica podczas krecenia stawia momentami wyrazny opor i jednoczesnie slizga sie pasek klinowy. Plynu oczywiscie nie brakuje. Mam szukac pompy czy przekladni? A moze jednego i drugiego?
sprawdz najpiew naciagniecie paska...
jesli jest dobrze napiety to na 99% pompa
a jakies odglosy ta pompa wydaje?
ja mam sharana 2.0 z 95 roku i tez mam problem z pompą wspomagania rano po zapaleniu na niskich obrotach tak jakby przerywala pompa na wyzszych wszystko gra tylko tez głośno chodzi myslałem jak padnie całkowicie ja wymienić a płynu jest stan moze ktoś też miał to samo prosze o rade