Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Temperatura płynu chłodzącego, silnik TDI
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

artkk

(02-12-2010 01:51)moherydz napisał(a): [ -> ]To co wskazałeś na schemacie jest tylna dmuchawą. Jest tam 2 nagrzewnica i jeśli posiadasz klimę dwu-strefową znajduje się tam też drugi parownik.
Masz niesprawny dogrzewacz eberspacher (nie mylić z webasto, to są dwie różne firmy tak jak pepsi i coca cola). Podejrzewam że posiadasz D3WZ, zajrzyj pod próg z lewej strony w miejscu nr. 2 na zdjęciu, powinien tam siedzieć jeżeli go ktoś wcześniej nie wymontował.
[Obrazek: n820108.png]
Jeżeli tam jest to zmostkuj kostkę czujnika nr 5
[Obrazek: zdjcie0158p.th.jpg]
i odpal samochód, poczekaj ok. 2 min i jeśli ruszy wymień czujnik.
Jeżeli nie zaskoczy sprawdzamy pompkę paliwa nr 1 na obrazku, (z prawej strony zaraz przy zbiorniku tuż przy przewodach paliwa będzie wisieć na gumowych "szelkach") ze względu na umiejscowienie często korodują nóżki.
Zobacz na link pokazane jest na zdjęciach jak sobie z tym poradzil kolega ze wschodu:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php...pic=132547
Później trzeba wymontować urządzenie D3WZ:
!Poprzednia fota była zła!
[Obrazek: n820125.jpg]
i podłączyć do zegara modułowego (bodajże to się tak nazywa) aby odczytać i skasować błędy (po kilku poważniejszych błędach sterownik może się zablokować) wtedy wiadomo gdzie szukać, można też rozebrać co może być uciążliwe (u mnie wszystkie śruby stały no i kilka pozrywałem mimo użycia sławnego WD40)
[Obrazek: hydronic.th.jpg]
następnie sprawdzić świecę żarową (uwaga 8V), dmuchawę bo one najczęściej padają ale czujników płomienia i temp. też nie można wykluczać
No i oczywiście zawsze trzeba sprawdzić wiązkę, prąd na kostce itd.

Nie wiem czy odcinanie tylnej nagrzewnicy da aż tak wielką poprawę (nie próbowałem, nie wiem) ale dowiedziałem się na innym forum że dobrym patentem jest naciągnięcie na aluminiowe przewody pianki do izolacji rurek C.O.
Bez sprawnego piecyka wskazówka nie podniesie się wyżej jak na opisane przez ciebie 1/4 temp. wiem bo 2 zimę idzie mi się zmierzyć z tą przypadłością
Witam, ja mam podobny problem z Alhambra 1.9 TDI z 2001. Kiedy kupilismy wymienilismy na dzien dobry czujnik temperatury i termostat, gdyz pokazywalo nam caly czas zimny silnik. Teraz po wymianie silnik sie nagrzewa- i owszem, jednak dzieje sie to strasznie wolno. Mam porowanianie z sharanem tesciowej i kiedy jej auto lapie 90* nasze w daszlym ciagu jest zimne, albo wskazowka ledwie sie ruszyla. Odlaczylismy webasto, ale zastanawiamy sie czy problem nie lezy gdzie indziej. Doradzcie prosze ktos madry gdzie mozna szukac przyczyny, ps na kompie brak bledow.
Posiadałem starszego Sharana ( 97r i w nim auto nagrzewało mi się dłużej niż teraz w 02r. )
Kupiłem Sharana 2002r i webasto mi nie chodziło = przy temperaturze 0C i mniej po przejechaniu z domu do pracy ( kawałek autostradą w sumie 12km ) temp silnika się nie ruszyła. Okazało się że pompka uszkodzona, kupiłem nową ( 350zł ) i dalej nie "chodziło" jak trzeba, tzn webasto się włączało i potem wyłączało po chwili. Zapytałem się znajomych mechaników co z tym zrobić, podłączyli mi pod komputer i "przepalili" webasto ( czarne chmury na warsztacie ... w aucie z 40 stopni chyba było, webasto na "pełnym ogniu" ). I po tym zabiegu wreszcie auto się dogrzewało, i sprawa wyglądała tak. Po przejechaniu 1 km wskazówka już na pierwszym polu, po zjechaniu z kawałka autostrady ( 7 km ) 90C. Mimo że dmuchawa itd ustawiona na auto = w środku ciepło pięknie dmuchało.
(16-06-2012 16:54)zmuda1987 napisał(a): [ -> ]nasze w daszlym ciagu jest zimne, albo wskazowka ledwie sie ruszyla.

sprawdź "ręką" jak szybko otwiera się termostat.
czyli po nocy zapalać auto , obserwujesz wskaźnik temp a jeszcze lepiej VAG-com podłacz i "biegaj macać" górny przewód chłodnicy kiedy zacznie sie robić ciepły.

Cudów nie ma, jeśłi auto nie osiąga temp - termostat.

Podłączył bym vaga aby sprawdzić temp. na czujniku w głowicy - moze wskaźniki oszukują albo sam czujnik jest uszkodzony.
1. Sprawdzić VAG-iem temperaturę.
2. Sprawdzić temperaturę cieczy chłodzącej - zewnętrznym termometrem
3. Sprawdzić Jeszcze raz termostat.
Witam,
czy wskazówka temperatury płynu chłódzącego przy jeździe autostradą 130 km/h może być około 2 mm za pionową kreską 90 stopni?
Pozdr
Pionowa kreska to tylko coś około 90st. Jak ktoś przesunął wskazówkę to może być za lub przed...

Jak miałeś wcześniej przed kreską a nagle robi się za to coś w układzie się zmieniło i trzeba by sprawdzić.
Jakby temperatura rosła to też, również jakby się mocno wahała.

U mnie po rozgrzaniu wskazówka stoi jak przyklejona - czy to -20, czy +35 (w bardziej ekstremalnych temperaturach nie sprawdzałem :-)), autostrada, korki. Zmianie ulega tylko temperatura oleju.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Przekierowanie