Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Temperatura płynu chłodzącego, silnik TDI
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Koledzy mam kilka pytań odnośnie tęperatury silnika przy mrozach ,a dokładnie o cos takiego.
Przy teperaturach poniżej 0 samochód wolno łapie tęperature potrafie nim przejechac nawet i 200km i tęperatura nie wejdzie na wiecej niż na 25% skali .
Zaobserwowałem coś takiego tęperatura jest na ok 25% skali włączam nawiew ciepłego powietrza na bieg 3 teperatura opada ,przełącze na 4 bieg opada w oczach ,na 2 biegu stoi w miejscu ewentualnie dochodzi do 25% nie więcej ,chyba że nawiew zmniejsze do 1 to tep wzrosnie trochę więcej.Angry
Wiem że to jest przypadłość dosć często spotykana w Sharanach ,w zeszłym roku zmieniłem termostat ale wciąż jest to samo i nie mam pojęcia co zrobić żeby dogrzać samochód.
W necie jeest dużo wątków z tym problemem ale nic konkretnego nigdzie nie ma ,piszą żeby chłodnice kartonami zasłaniać jak by to coś miało dać
,przecież termostat otwiera się po osiągnięciu tęp powyżej 90% tak więc karton nic nie da.
Może ktoś z was miał już podobną sytuacje i wie co trzeba zrobić żeby silnik był dogrzany i wnętrze.
może masz po prostu czujnik temperatury walnięty - podmień jak masz mozliwość i sieprzekonasz - a po objawach to ja bym znowu na termostat postawił

ja nie mam tego problemu - jak miałem padniety termostat to temp. dochodziła do 3/4 i stała - po wymianie jest ok.
a jak mi kto s podpowiedział mam ustawiona temperaturena 18 stopni - bo tak sie podobno najlepiej dogrsewa i chyba fsktycznie tak jest - ciepełko daje juz po kilku km (2-3 )
temperature optymalna poza miastem osiągam maks po 10-12 km
Czujnik tęperatury jest ok ,jak nagrzeje mi się do tej 1/4 włącze ogrzewanie na 3 lub stoje w miejscu z włączoną 2 czuć że nawiew ciepłego powietrza słabnie jest coraz zimniejsze powietrze.
Rozumiem,że silnik TDi.Jak sie ma twój dogrzewacz?U mnie w tej chwili-ok.minus 13 silnik rozgrzewa się po ok.10km.Jeśli jadę wolniej,kulam się z górki na biegu,czy stoję.Temperatura zaczyna spadać.
W zeszłym roku przy jeździe z uszkodzonym dogrzewaczem była masakra,niedogrzewał się wcale.Teraz odłączyłem tylną nagrzewnicę,dołozyłem elektryczny dogrzewacz(na cztery świece) i rozgrzewa się prawie tak samo jak przy temperaturach w plusie.
Tak posiadam sharana z motorem TDI,bez webasta. Gdzie jest ten dogrzewacz??napisz jak odłączyłeś tylną nagrzewnice? czy odciełeś obieg płynu chłodzącego czy w jakiś inny sposób.
Znalazłem coś takiego ,tylko zastanawiam się co to jest ta skrzynka na tylnim błotniku?
Z tego sie się orientuje to dogrzewacz powinien uruchomic się coś ok -5 ,i zastanawia mnie jedna sprawa wczoraj jak wsiadłem do samochodu było ok -5 chciałem odpalic silnik podczas grzania świec miałem kilku krotne piknięcie i nic więcej ,dziś przy -15 nic takiego nie było w zeszłym roku pamietam że te było takie pikanie może to ma związek z dogrzewaczem.
Nr.2 to dogrzewacz.Z tego co się orientuję wszystkie tdi miały go seryjnie.Powinien załączać się automatycznie przy temp. niższej niż 5 stopni C,i temp.silnika niższej niż 75 stopni C.Ten dogrzewacz jest bardzo usterkowy.Jeżeli działa,nie da się tego nie zauważyć-w okolicach tylnego nadkola syłchać tak jakby "mały odrzutowiec".Co do odłączenia tylnej nagrzewnicy najkorzystniej jet odłączyć w już komorze silnika,ale dojście jest tam masakryczne,ja odłączyłem w okolicach dzrzwi kierowcy po przez zdjęcie węży i założenie ich w ten sposób,ze rurki mają obie zamknięty.
I jak ci łapie tęperature? szybko się wnętrze nagrzewa? w lato nie za szybko łapie teperature?
Pisałeś że odłaczyłeś rurki w okolicach drzwi kierowcy,którędy jest tam dostęp z spodu auta czy z kabiny .
Opisz coś więcej,czy łatwy dostęp czy nie ,czy samo odłączenie tylnie nagrzewnicy coś dało,czy trzeba było dokładać dodatkowe dogrzewanie elektryczne ?
Muszę coś do soboty zadziałać bo w samochodzie zimno no i spalanie większe.
To co wskazałeś na schemacie jest tylna dmuchawą. Jest tam 2 nagrzewnica i jeśli posiadasz klimę dwu-strefową znajduje się tam też drugi parownik.
Masz niesprawny dogrzewacz eberspacher (nie mylić z webasto, to są dwie różne firmy tak jak pepsi i coca cola). Podejrzewam że posiadasz D3WZ, zajrzyj pod próg z lewej strony w miejscu nr. 2 na zdjęciu, powinien tam siedzieć jeżeli go ktoś wcześniej nie wymontował.
[Obrazek: n820108.png]
Jeżeli tam jest to zmostkuj kostkę czujnika nr 5
[Obrazek: zdjcie0158p.th.jpg]
i odpal samochód, poczekaj ok. 2 min i jeśli ruszy wymień czujnik.
Jeżeli nie zaskoczy sprawdzamy pompkę paliwa nr 1 na obrazku, (z prawej strony zaraz przy zbiorniku tuż przy przewodach paliwa będzie wisieć na gumowych "szelkach") ze względu na umiejscowienie często korodują nóżki.
Zobacz na link pokazane jest na zdjęciach jak sobie z tym poradzil kolega ze wschodu:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php...pic=132547
Później trzeba wymontować urządzenie D3WZ:
!Poprzednia fota była zła!
[Obrazek: n820125.jpg]
i podłączyć do zegara modułowego (bodajże to się tak nazywa) aby odczytać i skasować błędy (po kilku poważniejszych błędach sterownik może się zablokować) wtedy wiadomo gdzie szukać, można też rozebrać co może być uciążliwe (u mnie wszystkie śruby stały no i kilka pozrywałem mimo użycia sławnego WD40)
[Obrazek: hydronic.th.jpg]
następnie sprawdzić świecę żarową (uwaga 8V), dmuchawę bo one najczęściej padają ale czujników płomienia i temp. też nie można wykluczać
No i oczywiście zawsze trzeba sprawdzić wiązkę, prąd na kostce itd.

Nie wiem czy odcinanie tylnej nagrzewnicy da aż tak wielką poprawę (nie próbowałem, nie wiem) ale dowiedziałem się na innym forum że dobrym patentem jest naciągnięcie na aluminiowe przewody pianki do izolacji rurek C.O.
Bez sprawnego piecyka wskazówka nie podniesie się wyżej jak na opisane przez ciebie 1/4 temp. wiem bo 2 zimę idzie mi się zmierzyć z tą przypadłością
u mnie jest dokładnie tak samo, wczoraj po trasie 250km temp. oleju przy prędkościach 80-90 na 5-ce oscylowała w granicach 70 stopni. przy jeździe na około 2500-3000 obrotów dawało się podejść nawet do 85stopni. no nic po powrocie do domku trzebabędzie zacząć działać coś z tym piecem.
1.Bezsprzecznie najlepiej jeździć z sprawnym dogrzewaczem,ale naprawa tego ustrojstwa szczególnie zimą jest uciążliwa i może być kosztowna.(mi w serwisie Eberspechera na dzień dobry naprawę wycenili na 600zł).Ponadto usterka tego urządzenia jest wręcz wadą wrodzoną trojaczków.
2.Wiadomym dla wszystkich faktem jest,że jazda samochodem z niedogrzanym silnikiem to zwiększone zużycie paliwa,słabe ogrzewanie,oraz zwiększone zużycie silnika.
3.Co można zrobić-naprawić dogrzewacz.Zmiejszyć układ chłodzenia,lub/i załozyć dodatkowy podgrzewacz elektryczny notabene stosowany fabrycznie w większosci turbodiesli.
Miałem okazję jeździć przez tydzień z sprawnym dogrzewaczem-przy ok.-10 C rozgrzewał się(wskazówka na środku wskaźnika) po ok.10-12km.Przy ogrzewaniu włączonym na 4,wolniejszej jeździe temp.wyraźnie spadała.Z tylnej nagrzewnicy i tak nie korzystałem,bo jej włączenie wyraźnie wydłużało rozgrzewanie.
Przy jeździe z uszkodzonym dogrzewaczem -nie rozgrzewał się wcale.
Samo odcięcie tylnej nagrzewnicy spowodowało,ze po ok.20km temp.była ok,ale przy ogrzewaniu na 3 spadała.
Teraz przy elektrycznym podgrzewaczu rozgrzewa się do 10km(latem mam prawie tak samo)ogrzewanie na 3 i jest ok.
Panowie róbcie jak chcecie,ja większość zeszłej zimy przejeździłem z uszkodzonym dogrzewaczem,później z zaciśniętymi wężami do tylnej nagrzewnicy(ograniczały przepływ płynu).Teraz z wprowadzonymi modyfikcjami jest o niebo lepiej- silnik jest rozgrzany,a ja mam ciepło.Założenie podgrzewacza kosztowało mnie łącznie ok.150zł.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Przekierowanie