26-04-2012, 10:59
Objawy są takie, że przy włączonej klimie w lato, szronieje szyba od środka w kabinie przy samym podszybiu.
Jest to wynikiem odparowywania sączącego się gorącego płynu z nagrzewnicy.
Dodatkowym objawem jest stale, wolno ubywający płyn ze zbiorniczka wyrównawczego.
Co śmieszniejsze, od praktyka w mechanice dowiedziałem się że kiedy miękną przewody plastikowe od układu chłodzenia
to znak że trzeba wymienić nagrzewnicę.
Okazało się że miał rację.
W topic'u:
Demontaż deski
Opisywałem jak zdjąć deskę rozdzielczą
To jest podstawowy krok aby dostać się do nagrzewnicy.
Jednak nie ostatni.
Przed nami jeszcze sporo męki.
Trzeba odkręcić stalową belkę na tyle aby wycofać zespół klimatyzacyjny o jakieś 4-5 cm i swobodnie wyjąć nagrzewnicę.
W tym celu trzeba odkręcić wszystkie możliwe śruby trzymające tę belkę oraz zdemontować filtr przeciwpyłkowy.
Następnie, po odgięciu klapek w macie wygłuszającej,
należy odkręcić 4 nakrętki trzymające nagrzewnicę
Aby to zrobić, należy wyposażyć się w klucz rurkowy z grzechotką klucz nr 10
Nakrętki znajdują się dość głęboko i siedzą na dość długich szpilkach.
Klapki pod którymi się znajdują , są charakterystyczne, są to pólkoliste nacięcia w macie wygłuszającej komory silnika, na ścianie grodziowej.
Oczywiście tak jak widać na zdjęciu, trzeba też odkręcić przewody klimatyzacji(one też trzymają)
Po tym zabiegu, możemy już cofnąć zespół klimatyzatora i wyjąć nagrzewnicę.
Nagrzewnica znajduje się na samej górze i po odkręceniu dwóch wkrętów sama wychodzi ze swojego gniazda.
Za jakiś czas dopiszę moje kolejne spostrzeżenia przy montażu nowej nagrzewnicy
Pozdrawiam
Marcvs
Jest to wynikiem odparowywania sączącego się gorącego płynu z nagrzewnicy.
Dodatkowym objawem jest stale, wolno ubywający płyn ze zbiorniczka wyrównawczego.
Co śmieszniejsze, od praktyka w mechanice dowiedziałem się że kiedy miękną przewody plastikowe od układu chłodzenia
to znak że trzeba wymienić nagrzewnicę.
Okazało się że miał rację.
W topic'u:
Demontaż deski
Opisywałem jak zdjąć deskę rozdzielczą
To jest podstawowy krok aby dostać się do nagrzewnicy.
Jednak nie ostatni.
Przed nami jeszcze sporo męki.
Trzeba odkręcić stalową belkę na tyle aby wycofać zespół klimatyzacyjny o jakieś 4-5 cm i swobodnie wyjąć nagrzewnicę.
W tym celu trzeba odkręcić wszystkie możliwe śruby trzymające tę belkę oraz zdemontować filtr przeciwpyłkowy.
Następnie, po odgięciu klapek w macie wygłuszającej,
należy odkręcić 4 nakrętki trzymające nagrzewnicę
Aby to zrobić, należy wyposażyć się w klucz rurkowy z grzechotką klucz nr 10
Nakrętki znajdują się dość głęboko i siedzą na dość długich szpilkach.
Klapki pod którymi się znajdują , są charakterystyczne, są to pólkoliste nacięcia w macie wygłuszającej komory silnika, na ścianie grodziowej.
Oczywiście tak jak widać na zdjęciu, trzeba też odkręcić przewody klimatyzacji(one też trzymają)
Po tym zabiegu, możemy już cofnąć zespół klimatyzatora i wyjąć nagrzewnicę.
Nagrzewnica znajduje się na samej górze i po odkręceniu dwóch wkrętów sama wychodzi ze swojego gniazda.
Za jakiś czas dopiszę moje kolejne spostrzeżenia przy montażu nowej nagrzewnicy
Pozdrawiam
Marcvs