Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: esp a płyn hamulcowy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
[/b]Blush[b]witam wszystkich mam pytanie do posiadaczy sharaników czy wyswietlany komunikat esp na desce rozdzielczej uzależniony może być npo od tego że do wymiany mam płyn hamulcowy esp zapala sie nie regularnie dodam ze diagnostyka wykazala ze wszystkie pompki sa do wymiany choc po kolejnych probach kasowania bledu granice regulacji byly zmienne, czyli raz 1,2,3 powyzej granicy potem np tylko 2 i 4 . Moze ktos spotkal sie z podobna sytuacja ShyShyHuhShy Pozdrawiam posiadaczy sharików z lubuskiego....
nie plyn nie ma nic do tego. Bedzie zapisany błąd w module abs- trzeba vagiem sprawdzic.
O jakie pompki pytasz bo cos slabo rozumiemy sie chyba.
Może chodzi o pompowtryskiwacze. W sharikach już tak jest, że jak zapli się kontrolka od esp to może to też sygnalizować błąd pompek, ale wtedy są dodatkowe objawy, np. zmniejszenie mocy, albo przejście w tryb awaryjny. Dlatego jak zwykle podaj jakie błędy pokazał VAG. Bez nr. błędu to wróżby czy coś takiego.
nie mozliwe raczej by to bylo bo od abs/esp jest osobna elektronika sterujaca co raczej wyklucza awarie pompowtryskow a blad w abs. Myslalem raczej o elektrozaworkach na pompie abs ale czekam az cos autor napisze.
Blush witam czytując wszystkie posty na forum myślę że powinienem sprawdzić CZUJNIK PRZYSPIESZENIA G200 ponieważ podczas ruszania ze zrywem kontrolka esp nie zawsze sie zapala dlatego prosze o instrukcje gdzie dokładnie w shariku się on znajduje.ShyShyShy
co do pompowtrysków to 2 razy miałem go w trybie awaryjnym wtedy to wymieniłem Filtr paliwa oraz przewody zasilające sprawdziłem i wyczyściłem pompę paliwa sprawdzone i poprawione kostki na pd podmieniłem przepływke
jak tylko znajde jakiegos magika z VAG to podłacze sprawdze i nr błedów wrzuce na forum dodam ze w okolicy gdzie mieszkam nie ma zbyt wielu dobrych znachorów (Lubsko woj. lubuskie)
Rzecz w tym, że konstruktorzy z vw wpadli na pomysł, by błąd pompowtryskiwaczy zasygnalizować zapalającą się kontrolką od ESP, w każdym razie najczęściej z moich obserwacji to się zdarza. Chyba, że sygnalizuje ona kilka błędów związanych ogólnie z niesprawną elektryką, bo na forum passata czy golfa piszą też, że zapalała się też przy kłopocie z alternatorem lub przepływką. Inny przykład niepowiązanych wskazań od błędu jest zapalająca się kontrolka od świec żarowych przy uszkodzonym czujniku pedału hamulca. Dlatego pozostaje odczytywać błędy i je podawać na forum. Mamy wtedy 100% pewności o co chodzi.
Jak pada czujnik pod pedalem hamulca to jest kilka bledów w ECM a takze kilka kontrolek na szafie( wiem bo mialem to w golfie). ABS ESP jest osobnym modulem i ma osobne czujniki, osobna linia diagnostyczna itd. Jak bedziesz sukal bledów to napewno beda na vagu w module ABS a nie w silniku (engine). Czujnik hamulca wchodzi w sklad zarowno instalacji silnika jak i wlasnie ABS.
Owszem awaria silnika i jego podzespolow moze tez wywalic blad w module abs z racji iz ty mu w pendzel a silnik moze zabkowac czy calkiem zdusic sie czy cis w tym stylu. Na szafie ci sie zapali tez komunikat jesli lekko zaciagniesz reczny tak by sie palila kontrolka a bedziesz jechał i normalnie przyspieszał.
Niewierzysz to sprawdz.
Witam ponownie dzis przegoniłem autko na dystansie 50km od momentu ruszenia po około 1km zapaliło się ESP wyłączyłem silnik i po ponownym uruchomieniu kontrolka ta nie zapaliła się aż do momentu zatrzymania. Dziś zauważyłem ze prawie nie mam klocków z tyłu tak w ramach ,, Co dzisiaj zrobiłem " W poniedziałek mam dzien walki z diagostyka wtedy to spisze błedy i wrzuce je na forum ... Dzieki za posty i pozdrawiam...
Przekierowanie