Dziś sprawdziłem swoje autko VAGiem i wyskoczyło
-00527 czujnik temp. w kolektorze dolotowym.Co to może być gdzie szukać i jak naprawić.Pomoże ktoś?
Nr.11 na rysunku (czujnik G72)
[
attachment=732]
Możesz zmierzyć opór według tej tabeli:
[
attachment=733]
Tabela A obrazuje rezystancje w przedziale temp. 0...50 °C
Tabela B 50...100 °C.
Przykład:
30 °C odpowiada rezystancji 1500...2000 ω
80 °C odpowiada rezystancji 275...375 ω
(18-04-2012 01:25)moherydz napisał(a): [ -> ]Nr.11 na rysunku (czujnik G72)
Możesz zmierzyć opór według tej tabeli:
Tabela A obrazuje rezystancje w przedziale temp. 0...50 °C
Tabela B 50...100 °C.
Przykład:
30 °C odpowiada rezystancji 1500...2000 ω
80 °C odpowiada rezystancji 275...375 ω
Ok jak się zabrać do tego?
Sprawdź Vag-iem:
01/ "Address word" > 08/ "Read measured value block" > 007/ "Display group number 7"
Jeśli jest coś walnięte to zamiast realnych temperatur wskazuje 136.8°C (silniki AFN, AVG), więc wtedy sprawdzasz rezystancje czujnika.
Wypinasz wtyczkę z czujnika i mierzysz opór między stykami (czujnika oczywiście) przy pomocy omomierza.
Jeśli dobry to zostaje wtyczka i przewody.
Nr. części: 028906081
kolego sprawdź czy z kostki która jest na czujniku ne zsunął się kabel - to dość często się zdarza - naprawa jest prozaiczna bo trzeba wepchnąć kabelki z powrotem i zabezpieczyć np taśmą izolacyjną lub klejem - powinno być ok
może tak się dziać zwłaszcza jak coś ostatnio robiłeś np. przy rozruszniku, rurach do IC