Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Błąd Przepływomierza VR6
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Witam wszystkich Szukałem długo ale nie mogłem znaleźć podobnego problemu. Do rzeczy mam Galaxy 2.8 vr6 automat 96r. problem jaki mnie męczy to ciągły błąd przepływomierza ( 553 Przepływomierz masowy powietrza-G70 zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY) i nie mogę go wykasować . Gdy kasuje błąd powraca, zmieniłem dwie przepływki , sprawdziłem u znajomego są sprawne. A najciekawsze gdy odepnę przepływke od auta to błąd wywali dwa razy, czyli :
553 Przepływomierz masowy powietrza-G70 zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
553 Przepływomierz masowy powietrza-G70 zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
Już nie wiem co mam robić szukałem po kablach ale wyglądają na całe ( a ogólnie to nie wiem gdzie one idą czy do kompa przy akumulatorze czy gdzieś indziej , proszę o nakierowanie) wydaje mi się , że jak by kable padły to by nie wywalał błędu podwójnie po wypięciu wtyczki.
W jakim bloku mam szukać informacji o działaniu przepływki?
Proszę o pomoc co morze być tego przyczyną.
Znajdz kabel z masa przy samej wtyczce od przeplywki. Nie przecinajac kabla dolutuj drugi kawalek kabelka. Drugi koniec daj do masy silnika.
Zawsze sie sprawdza przejscie kabloteki od przeplywki do ECM a pozniej jakie sa napiecia na tych kablach nakłuwajac szpilkami i mierzac miernikiem- wszystko wg procedury. Nieważne; skoro mowisz ze kabloteka okej i przeplywka okej to wina lezy po sptronie ECM. Dość czesto zdarza sie ze w samym ECM pusci lut czy jakas sciezka i wtedy sa rozne problemy. Dasz mase osobną i powinno byc okej. Zwarcie do plusa to oznacza wlasnie brak masy a wystepowanie samego plusa oraz kabli sygnalowych od przeplywki.
Dzięki za odpowiedz. Spróbuje od tej strony może to coś da. A te kable od przepływki lecą do kompa przy akumulatorze czy gdzieś za licnik, bo nie mogę dojść po kolorach ,przy akumulatorze ich nie widze a chyba tam jest komp. od silnika?
Nie mam pojecia gdzie jest ECM w twoim aucie( nawet nie wiem czy to przedlift czy polift bo nie podaleś). Jesli masz puszke przy aku to mysle ze to bedzie to (tak jak w tdi poliftowych). Odepnij wtyczki i na przeplywce i z tej puszki. Mierniczkiem ładnie wychwycisz odpowiednie przejscia. Jeden kabelek od miernika w pin wtyczki przeplywki a drugim lecisz i szukasz przejscia. Tak pozostale i bedzie git. Pozniej podepnij ECM, przekrec stacyjke i voltomierzem szukaj na wtyczce od przeplywki( sama przeplywka nie podpieta ma byc) plus 5V oraz mase. Do tej wykrytej ewentualnie masy dołóż ten kabelek masujacy co wspominalem wczesniej. ZObaczymy czy blad bedzie nadal wystepował.
Ok disiaj zrobie tak jak piszesz i zrobie wrazie co kilka fotek. A wersia mojej Galaktyki to MK I z 1996roku, silnik AAA 2.8 vr6
Jeśli kable i przepływka dobre to szukaj nieszczelności w układzie dolotowym pomiędzy silnikiem a przepływomierzem.
Dzisiaj dostałem się do ECM w moim aucie ( znajduje się on za licznikiem). Sprawdziłem przewody okazały się sprawne, wyczyściłem wtyczke do ECM i wszystko poskładałem. Sprawdziłem Vag-iem i działa najprawdopodobniej była zaśniedziała wtyczka.
Dzięki za pomoc i nakierowanie mnie na co zwracać uwagę.
Witam wznawiam temat. Problem przepływomierza powrócił. Wymieniłem dwa kable od przepływki (niebieski i brązowy) te co lecą do ECU auta ale nie pomogło. Zaówarzyłem ,że błąd wyskakuje dopiero po przejechaniu paru kilometrów i nie można go wykasować, na wolnych obrotach jest ok. Aby go wykasować muszę zdjąć klemy i błąd znika ale po ponownym przejechaniu kilku km. wraca. Co może być tego przyczyną ECU czy inny element. Czasem wyskakują też takie błędy
668 Napięcie na zacisku 30 za niskie
sygnał za mały - BŁĄD SPORADYCZNY
532 Napięcie zasilania
sygnał za mały - BŁĄD SPORADYCZNY
ale po ich wykasowaniu znikają a 553 zostaje
Pompcy!!
Witam spróbowałem ostatnio takich zabiegów.
Odciołem starą mase, podpiołem nową.
Puściłem dodatkowo dwa kable lecące do ECU.
Ale te zabiegi nie pomogły. Myślę jeszcze o odcięciu całkowicie tych dwóch kabli co lecą do ECU ale nie wydaje mi się, że wina leży po stronie kabli i przepływki. Gdy odłącze przepływke od kompa to silnikiem lekko zachwieje i wyskakuje błąd podwujnie
553 Przepływomierz masowy powietrza-G70
przerwa lub zwarcie do masy
553 Przepływomierz masowy powietrza-G70
przerwa lub zwarcie do masy
A gdy podłoncze przepływke spowrotem to silnik głupieje i po chwili gaśnie. po ponownym odpaleniu silnik chodzi prawidłowo i jest tylko jeden błąd
553 Przepływomierz masowy powietrza-G70
przerwa lub zwarcie do masy
Zobacze jeszcze jedną sprawe bo teraz widze po moich błędach że z dwa razy mam błąd zwarcia do plusa
Zobacze to napisze jak to sie ma teraz
W przypadku błędu "zwarcie do plusa", możliwa jest nieszczelność układu (nie zmierzone powietrze) sprawdzałeś to? Podobno można sprawdzić przy pomocy "samostartów" (powodują falowanie obrotów), ale nigdy tego nie testowałem.
Schemat przewodów do G70:
[attachment=734]
Zainteresował bym się też pozostałymi błędami, bo przez spadki napięcia mogą dziać się różne rzeczy. Sprawdziłbym akumulator i ładowanie.
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie