Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: sterowanie nawiewem w klimatroniku - podciśnienie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam wszystkich,

Mam Galaxy MK1 z silnikiem diesla AFN. Problem polega na tym, że od vacum pompy do serwa wychodzi gruby wąż podciśnieniowy. Jest na nim zaworek z dwoma wyjściami. Jedno podciśnienie wychodzi do sterowania turbiny, chyba zaworu N95 lub jakoś tak i tu jest wszystko ok.

Na tym samym zaworku jest jeszcze jedno wyjście, gdzie wychodzi sterowanie nawiewem ( wewnętrzne, zewnętrzne) w klimatroniku. Niestety wężyk ten jest luźno, tj. nie wiem gdzie ma wchodzić.

Poczytałem trochę i od razu powiem, że nie ma wolnych wejść w układzie podciśnień pomiędzy turbem, egr, serwem. Sprawdziłem podciśnienia zgodnie ze schematem w znalezionym w necie i wszystko jest ok. Wiem też, że w golfie MK3 połączenie to wchodziło do wyjścia na grodzi pojazdu pomiędzy wężami od nagrzewnicy. Niestety w Galaxy tam tego wejścia nie ma.

Prośba zatem do znawców tematu, gdzie go szukać lub do użytkowników galaxy, sharan, alhambra z afn - czy moglibyście prześledzić gdzie idzie u Was to podciśnienie.

dzięki z góry za pomoc.

Robert
podziękował. Jeszcze dzisiaj sprawdzę jak to wygląda u mnie.
Podepnę się pod temat, mianowicie na zaworze od serwa nie mam w ogóle wężyka, na tą chwilę zostało zaślepione ponieważ ze wstępnych oględzin dowiedziałem się, że powinienem mieć zbiorniczek w nadkolu gdzieś z podłączonym wężykiem od tego właśnie zaworu. Czujnik N18 i N75 wszystko podłączone ok, turbo po czyszczeniu po prostu słychać, ale nie ciągnie tak jak powinno tj. jest odczuwalne przeczyszczenie jego, ale mocy tylko troszkę przybyło, pedał hamulca po zaślepieniu jest bardziej miękki (poprawa hamowania). Potrzebowałbym jakiś schemat z układu podciśnienia.
(17-06-2013 09:40)__ArroW__ napisał(a): [ -> ]Podepnę się pod temat, mianowicie na zaworze od serwa nie mam w ogóle wężyka, na tą chwilę zostało zaślepione ponieważ ze wstępnych oględzin dowiedziałem się, że powinienem mieć zbiorniczek w nadkolu gdzieś z podłączonym wężykiem od tego właśnie zaworu. Czujnik N18 i N75 wszystko podłączone ok, turbo po czyszczeniu po prostu słychać, ale nie ciągnie tak jak powinno tj. jest odczuwalne przeczyszczenie jego, ale mocy tylko troszkę przybyło, pedał hamulca po zaślepieniu jest bardziej miękki (poprawa hamowania). Potrzebowałbym jakiś schemat z układu podciśnienia.

Ten tłumik podciśnienia powinien się chyba znajdować za zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodniczego.

Schemat podciśnienia AFN AVG:
http://www.vw-sharan.pl/forum/attachment.php?aid=1772
Jutro mam wolne to poszukam i podłączę tak by to pracowało jak należy.
mozesz uproscic uklad tak na samo sprobowanie/testowanie. dajesz tylko podcisnienie od pompy vaq N75 oraz mozesz albo i nawet nie trzeba ten akumualtor podcisnienia tzw tlumik.
Na tą chwilę zaślepiłem przed wczoraj drugie wejście, żeby nie syczało. Do tego dnia miałem cały czas podłączone N75 i drugie otwarte :/
Witajcie Ludziska Smile

Sluchajcie mam taki problem ze swoja alhambra ,, jesli jestem w zlym miejscu zgory przepraszam ale probowalem znalezc watek ktory dotyczy mojego problemu i poleglem . a mianowicie./

moj problem o padajace weze podcisnienia a konkretnie jeden dochodzacy do gruszki turbo, peka mi przy przy gruszsce co skutkuje tym ze auto traci moc gdy jade pod gorke , na prostej drodze jest w miare z gorki cisnie normalnie . wymienialem juz ten wezyk kilka razy ale ilez mozna. moze ktos z was podpowie dlaczego tak sie dzieje?
Witam.

Prawdopodobnie za mocno się zagina zaraz za końcem króćca gruszki/źle jest poprowadzony bądź wężyki marnej jakości, tu filozofii nie ma, oleju w nim nie ma, żeby od środka niszczył gumę.

Pozdrawiam
Przekierowanie