Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Gałka zmiany biegów-demontaż ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam
Koledzy czy można wykręcić gałka zmiany biegów bo moja jest w tragicznym stanie wiem ze np w VW Golfie III była na gwint i po prostu ją wykręciłem i ok w szariku próbowałem nie ma takiej opcji eh

przy tej okazji zmienił bym tez mieszek Big Grin
nie jest wkrecana tylko wcisnieta i pod mieszkiem masz taka opaske metalową zacisnieta. Od gory idzie tylko zdjąć ten emblemat z ulozeniem biegów. Innymi slowy mieszek i galka stanowi jakby całość choć mozna oczewiscie to rozdzielić.
bo u mnie jak ściągałem mieszek to pod gałką napchał jakiś amator poksyliny i nie wiem czego się mogę spodziewać .. dlatego coś wyskrobałem ale miałem wrazenie jakby ta gałka była przyklejona na tej poksylinie nie wiem co tam było mieszane i kombinowane . jak to rozdzielić ?
podważac maly srubsztykiem, wyskrobac jak najwiecej tej poksylinyi wyszarpac. Pisalem juz gdzies ze w swoim wymienilem galke z mieszkiem na tą od turana. Wymiana bardzo szybka.
w mieszlu od turana trzeba wymienic koszyk na ten od turana a sam pręt podciac o jakies 2,5 cm i bedzie pasowac. Ten drugi to nie wiem co to jest i z tym pasowaniem to różnie bywa.
Czyli wymiana mieszka i gałki jest następująca?

Proszę o potwierdzenie:
-zdejmujemy emblemat z kierunkiem biegów
-podważamy plastik w którym jest osadzony mieszek a który jest zatrzaśnięty w konsoli środkowej (tylko nie wiem gdzie są zatrzaski)
-wyciągamy całość zdecydowanym ruchem do góry (*)

*- tylko tutaj nie da się złapać za metalową dźwignię aby czegoś nie wyrwać w mechanizmie więc nie wiem czy czegoś się nie uszkodzi na dole? Może trzeba gdzieś łączenie mieszka i gałki popuścić?
Demointaż to wyszarpujemy ta ramke z mieszkiem i dajemy ja do góry. Pod galka pod mieszkiem jest opaska metalowa zagnieciona. Srubsztykiem ja rozginamy i szarpiemy do gory galke i juz mamy wszystko sciagniete. Montaz w kolejnosci odwrotnej.
Ta nakrywke z numeracja biegów nie trzeba sciagac.
ja zamontowałem z nowej skody superb na allegro stoi koło 200 zł z mieszkiem mnie wyszła 20 zł ;p skróciłem drążek o jakies 2 cm i potrzeba jeszcze z 1 cm bo wrzucając 6tke wyskakuje mi ramka za krótki mieszek wiec jak ktos planuje zmiany na tego typu osobówek lepiej pomyślec ze dwa razy bo 2 cm już jest niżej zmiane biegów ja jestem mały mi to nieprzeszkadza ale dla większego będzie trzeba sie bujac na leżąco na prawo Smile
Wrzuciłem zdjęcie. Czyli nie trzeba wyjmować tego całego plastiku oznaczonego na żółto tylko porządnie chwytamy mieszek i szarpiemy do góry ... nic nie podważając ... poza rozpięciem później tej obejmy?
Stron: 1 2 3
Przekierowanie