Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: czy pada turbina
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
mam taki problem jak zdejmuję nogę z gazu np. podczas zmiany biegu lub gdy całkowicie puszczam gaz bo chcę zwolnic słyszę odgłos dobiegający z tyłu silnika od podłogi jakby coś ocierało zastanawiam się czy to czasem turbinka nie dogorywa tydzień temu wymieniłem zawór n75 bo gasła turbinka na wyższych obrotach ale problem się jeszcze trzy razy powtórzył jak myślicie czy to to co ja myślę i ile kosztuję taka regenerowana suszara mam silnik 1.9 tdi 115 km z 2001r
Może to ocieranie ma coś bardziej wspólnego z układem napędowym niż z silnikiem. Sprawdz olej w skrzyni biegów, przeguby.Może to skrzynia wyje.?
Rozpędż samochód i wsiśnij sprzęgło ,wtedy nasłuchujna wolnych obrotach czy jest ten odgłos.
To nie musi być turbina,powodów może być wiele.
I jak? Doszedles co to byl za halas?
Bo mam podobnie...
tzn. Szczegolnie podczas zmiany biegow, w momencie wykleszczenia biegu, trzymajac noge na sprzegle, jest slyszalne slabnace tarcie
A jesli chodzi o moja turbine, to problem mam tylko ze zmienna geometria. Jak zalapie blad to musze ponownie odpalic silnik.
Ostatnio robie to nawet podczas jazdy, gasze i zapalam ponownie...
ten odgłos dalej słyszę ale z samochodem nic się nie dzieje jeździ bez problemów myślę że to odgłos turbiny ale pewności nie mam poza tym ostatnio robię dłuższe dystanse więc turbinka chodzi na wyższych obrotach i wydaje mi się ten odgłos jakby występował rzadziej. mi komputer też łapał błąd ale wymieniłem zawór n75 i mam spokój koszt nowego zaworu z wymianą u mnie wyniósł 130zł ale przy najmniej nie trzeba się bać przy wyprzedzaniu że auto straci powera no i jeździ się bezpieczniej
Pawel, a jakie miales konkretnie objawy bledu turbiny? I czy na badaniu komputerem wyszedl Ci konkretnie N75?
Bo u mnie turbina wylacza sie albo przy otrzejszej jezdzie, albo kiedy np na 5 biegu chce przyspieszyc majac 50km/h na budziku...
"Specjalisty" od VW, mowia ze to zacierajaca sie geometria turbiny, ale komp tego nie wskazal...??
Moze to tez ten N75? Jak na razie znalazlem pekniecie na wezyku z cisnieniem do turbo, ale go skrocilem,... moze nalezy wymienic...?
Generalnie ten spadek mocy moze czasem o zawal przyprawic..., jak masz ciasne wyprzedzanko, a tu:....bzzzzzz...
A dzwiek o ktorym pisales jest zawsze czy tylko na zimnym silniku?
Witam.
To niekoniecznie musi być turbina. W mojej Galaktyce też występuje ten objaw szurania przy zmianie biegów. Ale mój mechanik stawia raczej na napinacz paska napędzającego alternator i sprężarkę klimy. Za słąby docisk i pasek trochę się ślizga. Można tak podobno jeździć do czasu, aż się nie uzbiera na nowy napinacz (albo dopóki nie zerwie się przedwcześnie zużyty pasek Big Grin).
Pozdrawiam
A ponawiam pytanie. Zawsze "szura" przy zmianie biegu, czy tylko kilka pierwszych zmian po odpaleniu...?
Odgłos szurania jest słyszalny raczej na początku po odpaleniu przy zimnym silniku potem jakby zanikał ja wymieniłem n75 w ciemno bo nie miałem nikogo w pobliżu z komputerem żeby zdiagnozować i wymieniłem tylko na podstawie opisów osób które miały podobny objaw tu na forum, na pewno nie jest to pasek alternatora ten też wymieniłem bo piszczał albo raczej rzęził (taki nieprzyjemny dźwięk) w pewnym przedziale obrotów 800-1000 np na drugim biegu gdy silnik był obciążony przy skręcie a szuranie pozostało. Przed wymianą zaworu sprawdziłem wizualnie i dotykowo wężyki ale te wyglądały jakby ktoś wcześniej je wymieniał były miękkie i elastyczne . Gdy go kupiłem starałem się jeździć ekonomicznie więc go dusiłem n 5ce wyczytałem tutaj że ten silnik lubi wysokie obroty więc zacząłem jeździć na niższym biegu w spalaniu prawie nie ma różnicy a silnik sprawuje się jakby lepiej, lepiej się dogrzewa i turbinka żwawiej reaguje. Jak usunąłeś mankament wężyka to spróbuj się bryknąć tak żeby silnik popracował na wyższych obrotach przez dłuższą chwilę jak dalej będzie się wyłączać turbinka to moim zdaniem n75 chyba że masz jeszcze gdzieś dziurę na wężyku i turbina łapie lewe powietrze
zobacz jeszcze tutaj posłuchaj na słuchawkach żeby lepiej usłyszeć
http://www.youtube.com/watch?v=fZkVI2m5g...re=related
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=197

w opisie pod filmikiem jest diagnoza
jesli podczas przyspieszania z pedalem w podlodze po prau sekundach wywala blad i auto slabnie i tak samo na wysokim biegu np 5 to na 100% problem z geometria turbiny. No moze na 99%.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie