Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Pedał sprzęgła nie wraca/bierze nisko/problem z wysprzęglaniem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
tak, ucieka ku gorze czyli wypelnia uklad plynem od dolu. Pompujemy pedalem hamulca przez 2 minuty a pozniej co kilka pompnięć hamulca wciskamy pedal sprzegla.
Cześć!

VW Sharan 1.9 TDI AFN (110 KM) rocznik 1997 - liczni 260 tys. km
Auto kupione w 1998 roku - przejechałem już około 120 tys. km w miarę bezproblemowo. Podczas zakupu okazało się, że pedał sprzęgła chodzi dość ciężko (w porównaniu np. do aut francuskich) ale biegi wchodziły bez problemu - tak więc przyzwyczaiłem się. Jakiś tydzień temu po przejechaniu około 40 km - auto było rozgrzane - okazało się, że pedał sprzęgła ma duży luz - tzn podczas jego wciskania pierwsze 30-40% wciska się jak w masło - i dopiero w połowie pojawia się opór. Trudno było wysprzęglić bieg jak i wrzucić inny bieg - ale jakoś dojechałem. Po kilku godzinach postoju na zimnym aucie - problem ustąpił - ale ponownie po przejechaniu 40 km - było to samo - czyli problemy ze zmianą biegów. Podjechałem do mechanika, który twierdzi, że to najprawdopodobniej wyrobił się wysprzęglik hydrauliczny. Na moją prośbę wymienił płyn hamulcowy na którym chodzi pompa sprzęgła oraz wysprzęglik. Po wymianie płynu na zimny silniku pedał chodzi lepiej niż poprzednio - i opór zaczyna się po naciśnięciu pedału około 10%. Na krótkich trasach wszystko jest OK - jednak po ponownym przejechaniu około 40 km problem jest jak poprzednio - jest duży luz (30-40% wysokości) na pedale sprzęgła i ciężko zmienia się biegi
Czy to może być uszkodzona pompa sprzęgła - koszt wymiany około 200-300 złotych - czy też to jest kwestia wysprzęglika - do którego wymiany trzeba wyjąć skrzynię i przy okazji podmienić tarczę sprzegła docisk i dwumasę - łącznie koszt około 2 tys zł

Jeśli ktoś miał podobne doświadczenia - proszę o IFNO
s.c.
jesli plynu nie ubywa to raczej pompa sprzegla. Wysprzeglik raczej siada w ten sposób ze staje sie nieszczelny i przepuszcza plyn.
Powitac wszystkich u mnie w Szatanie dzisiaj pedal spadl do polowy i nie chcial sie podniesc unioslem go noga a po chwili Niemiecki komunikat na desce by auto zatrzymac i wtedy doslownie przy samym dole pedal bral dojechalem do sklepu motoryz i zakupilem plyn z wezem dolalemUndecided ale niesety sie zapowietrzylo za porada Wesola odpowietrzylem bylem pod autem wszedzie sucho Gdzie ten plyn ucieka teraz jak jade to slyszalne sa stuki z tylu auta jak wciskam Hamulec cisza Nie wiem co moze bycUndecided z zapowietrzonym sprzeglem ujechalem moze 10km nie wiem gdzie szukac Huh Sharan polift 00" 1.9 AUY
u mnie jak kupiłem poprzedniego sharana też był bardzo ciężki pedał,okazało się ze właśnie wysprzęglik był walnięty a nie pompa.spróbuj go jeszcze odpowietrzyć u mnie pomogło na jakiś czas,ale i tak go wymieniłem
Pytania do marcyb3
1. W jaki sposób odpowietrzyć wysprzęglik (czy może pompę sprzęgła)?
2. Na jak długo takie odpowietrzenie pomogło?
3. Jak wymieniałeś wysprzęglik - to konieczne jest wyjęcie skrzyni biegów - czy przy okazji wymieniłeś tarczę i docisk sprzęgła oraz koło dwumasowe?
Czy pamiętasz jaki był koszt takiej wymiany
S.C.
Odp.
1. ja odkręciłem odpowietrznik i poprostu samo leciało bez naciskania pedała sprzęgła tak około minuty ,(tylko sprawdzaj stan płynu zebyś nie zapowietrzył)płyn do sprzęgła i do hmulców jest w tym samym zbiorniczku
2. u mnie dużo się nie polepszyło ale było lepiej jak przed odpowietrzeniem
3. wymieniłem na używany wysprzęglik i ząłożyłem nowe sprzęgło czyli tarcze i docisk bez dwumasy bo nie było takiej potrzeby,

za sprzęgło z LUK dawałem 450zł ale to było dwa lata temu jak miałem sharana przed liftem,a wymiana mnie kosztowała bo sam to robiłem.ale musisz liczycz od 250 do 350zł za wymiane,bo skrzynie trzeba sciągać do wymiany choćby wysprzęglika
Dzięki za odpowiedź.

Jeszcze jedno pytanie - gdzie znajduje się odpowietrznik - w pompie sprzęgła, czy przy wysprzęgliku?. Czy dostęp do tego odpowietrznika jest od strony kabiny (przy pedale sprzęgła) czy od komory silnika?
Ile orientacyjnie kosztuje wysprzęglik?
Jak sprawdziłeś, że koło dwumasowe nie musi być wymienione?

S.C.
Odpowietrznik jest przy wysprzęgliku pod akumulatorem nad skrzynią biegów. Dostęp od komory silnika.
Za 200zł kupisz nowe i oryginalne, tylko musisz zobaczyć najpierw jaki rodzaj masz, bo są chyba 2 różne. Jeden plastikowy, drugi metalowy. Na metalowym ta rurka prosta to jest właśnie odpowietrznik. W plastikowym jest kapturek na łączniku wysprzęglika z przewodem.
http://www.iparts.pl/czesc/wysprzeglik-c...20631.html

Jak rozkręcisz skrzynię z silnikiem, zdejmujesz docisk i tarcze. Sprawdzasz płaskownikiem luz po obwodzie, powinien być ale niezbyt duży. Gorszy jest luz poprzeczny, tzn. gdy będziesz mógł podciągnąć koło raz z lewej raz prawej.
http://www.youtube.com/watch?v=MMW8UrEnsmo
Dzięki za odpowiedź.

Dodatkowe pytanie - co może być powodem, że na zimnym silniku wysprzęglik działa w miarę OK (luz na pedale sprzęgła jest około 10-15% wysokości pedału) - a jak silnik i skrzynia są rozgrzane - to luz na pedale zwiększa się do 30-40% wysokości pedału? (i wówczas są problemy ze zmianą biegów)
Czy to może być właśnie objaw zapowietrzonego wysprzęglika lub pompy sprzęgła?

S.C.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Przekierowanie