Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: sharan 2.0 TDI BRT- naprawa/uszkodzona pompa oleju
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam
Jestem nowy na tym forum więc zacznę od przywitania się. Jestem posiadaczem Sharana 2.0 Tdi typ BRT 140 km, rocznik 2006. Niestety, jak to bywa w silnikach 2.0 TDI, uszkodziła się pompa olejowa, co wyrządziło duże szkody w silniku. Zatarty wał korbowy z korbowodami. Nie wiadomo jeszcze czy rozrząd i turbina także się nie uszkodziły oraz w jakim stanie jest blok silnika po tej awarii. Przebieg auta to 170 tys km. Otóż moje pytanie, czy ktoś z Was miał już do czynienia z naprawą takiego silnika, ew. wymianą. Gdzie można kupić z pewnego zródła części bądz silnik, lub też jaki ew. model silnika byłby kompatybilny z osprzętem tego auta. Mowa tu o silnikach 2.0 TDI z innego modelu, np passat. W grę wchodzi także sprzedaż auta w dobrej cenie w takim stanie silnika w jakim jest, chciałbym jednak podjąć się próby naprawy.
Z góry dzięki za wszelkie porady.
Pozdrawiam
bliźniacza konstrukcja to 2.0 TDI BVH i jak szukać samego słupka to od aut które mają silnik montowany poprzecznie a nie wzdłużnie jak Passat.
Ale przecież ta konstrukcja była w Alhambrach i Sharanach to na pewno coś znajdziesz i jak się juz upierasz na drugi silnik to najlepiej że by był to silnik z końca roku 2007 a najlepiej z początku 2008.
Przeczytaj to Klick Tu to będziesz wiedział jakie bolączki sie kryją w 2.0 TDI.
Dzięki za szybką odpowiedz. Nie upieram się przy wymianie silnika. Zwyczajnie nie wiem jeszcze w jakim stanie jest mój silnik, czy przypadkiem nie oberwał również wałek rozrządu, blok. Dlatego biore wymiane silnika za najbardziej prawdopodobną wersję. Poza tym, wymiana silnika to najszybsza rzecz. Jeżeli jednak okazałoby się, że to tylko wał z panewkami, zakupiłbym taki nominalny i wymienił.
Daniel ale pasek B6 jest juz poprzeczniakiem a nie jak B5 podluzniakiem. Silnik mimo to by pasowal bez problemu. Skrzyni przeciez nie potrzebuje a i reszta gratów by przełożył.
Co do przelozenia wału i panewek to i tak raczej trzebaby czapke sciagnac by sprawdzic wystawanie tlokow nad blok bo wtedy moez sie okazac ze innej grubości UPG trzeba zapodać. Wolałbym mimo to inny słupek wstawiać jak sie tak bawić.
Nie wiem jeszcze w jakim stanie jest góra silnika ale znalazłem takie coś:
http://allegro.pl/blok-wal-tlok-audi-a4-...04255.html

Jestem z Opola więc pasowałoby mi podjechać i ew. coś dobrać. Facet ma cały taki silnik z Audi, oznaczenie BLB. Wstępnie ustaliliśmy, że wał z panewkami jest taki sam jak w BRT. Pytanie tylko czy głowica moja podejdzie i reszta gratów do tego bloku. Co do samego bloku, nie wiem jeszcze czy są jakieś różnice, np w mocowaniach osprzętu czy łapach.
Widze też, że dużo jest silników 2.0 BKD, i nie są dość drogie. Czy ktoś z Was wie, czy BKD podejdzie pod osprzęt i budę z Sharana?
A tak na marginesie > czy jest możliwe w 2,0 zamontować pomp oleju od 1,9??? bo juz kilka razy lawetowałem 2 litrówki z tą awarią do gostka który ma podobno patent na taka przeróbkę ? Powiem szczerze że auta z tą przeróbką jeżdżą !?
nie pompka jest inna. Na allegro masz zestawy naprawcze poprawione, ze tak powiem juz na wieki.
Słyszałem, że się da. Wyrzuca się wałki wyrównoważające i zakłada pompę z 1.9. Poza tym gdzieś robią, podobno Szczecin naprawę tych pomp gdzie wstawiają własne wałki mocniejsze. Dodam, że u mnie pompa rozleciała się już trzeci raz, za każdym razem naprawiana była na częściach z ASO!
(16-02-2012 17:41)wesol napisał(a): [ -> ]Daniel ale pasek B6 jest juz poprzeczniakiem a nie jak B5 podluzniakiem.
Nie no tak Racja , ale jak i w b5 i w b6 był 2.0 tdi i zwrócić uwagę trzeba.
Koledzy , tak jak wcześniej było pisane da się zmienić tę pompę oleju , znajomy ma wypożyczalnię samochodów (150 samych passatów) i jeśli jest taka potrzeba przerabia te pompy
Stron: 1 2 3
Przekierowanie