Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: SHARAN PO NAPRAWIE- Pasek nie idzie po rolce alternatora?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
STARE ZDJĘCIE DODATKOWE
[Obrazek: d09a70f7e9d3.jpg]
Dzisiaj odebrałem od tego mechanika.
Wcisnął mi kit że to była wina "napinacza", że tam w środku się taki trzpieniek rozwalił... Jak cos to mi oddał ten napinacz, mogę zrobić foto...
Teraz dał swój nowy napinacz za dwie stówki INA "po promocji". Nowy pasek, i wział jedynie stówkę za dodatkową fatygę, i zaznaczył od razu, że jak mi się kolejny raz rozwali, to znaczy że mam wadliwą rolkę alternatora. Dodgy
A o rolce to wspomniał, jak po odbiorze sprawdzałem że teraz "niby pasek siedzi na rolce"... ale zaznaczyłem dodatkowo że nadal coś mi tam... "piszczy...".
Wtedy winowajcą od razu stała się właśnie ta rolka na alternatorze...
Zdiagnozował na ucho... że to ona tak hałasuje, a że jest ponoć co najciekawsze "nie wymienna...".

Tak zgłupiałem że już sam nie wiem co o tym k...a myśleć?
Ogólnie wymiana tego uchwytu i rolki i napinacza, to już mi zdjęła z kieszeni tysiaka :-)
Niestety nie miałem czasu sam tego zdemontować. No i ogólnie sam umiem tylko grzebać przy elektryce i zawieszeniu. Silnik i okolice dla mnie za wysoka półka.
O ile wiem to ta rolkę na altku można wymienić bez problemu. Jak się uprzec to tam jest tyle miesjca że nawet z auta nie trzeba nic demontowaćSmile chyba pora poszukać nowego mechanika. A najlepiej grzebać samemu. Bo taniej i pewniejSmile
Rolka jest wymienna bez problemu. No i jest taka sama w 1.9 tdi i na pompie vp i na pompowtryskach w autach typu golfy 3 golfy 4 i 5 i 6 i jeszcze wyżej. Pasuje z 2.0 tdi i 1.6 tdi na CR itd.
Co do napinacza to jest to taki element na drugim końcu tego pręta co go widzimy na fotce. Jeden koniec zagięty ma rolkę a drugi koniec tego pręta ma przykręcony napinacz który w środku ma sprężynę taśmowa. Podstawą jest to żeby po idkreceniu napinacza ten pręt wysunąć w lewo ile się da, gdzieś koło 5 czy 7 cm. Wtedy ten pręt przesmarować olejem i odrobina smaru bo on śmigać musi w tulejkach.
Coś musiał albo źle złożyć ten mechanik albo źle dobrać części bo innej opcji nie ma.
https://files.fm/u/q4zg9vhw8

Oddał niby zrobione, piszczy jak choinka..
Co o tym myślicie?


Tu z głosem link bo tamten dźwięk się nie wgrał


https://www.szybkiplik.pl/k6vC84v4zB
https://files.fm/u/gy25abj62
Albo ten długi pręt napinacza nie jest nasmarowany albo rolka alternatora to tzw sprzęgiełko jest zatarte.
Wszystko wskazuje że to rolka od alternatora, która jest na sprzegiełku.
Tym razem zostawiłem auto już u elektryka.
Ma zdjąć alternator i ewentualnie go przejrzeć, i wymienić rolkę na oe za 123zl. Oryginalną.
Myślicie że jak elektryk może wycenić taka robotę?
Ale jak można inna rolkę założyć? Od renaulta założył czy od Forda? Wahowskue są takie same czy 1.8t czy tdi mają te same. Tu nie ma 10 rodzajów rolek.
Stron: 1 2
Przekierowanie