Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Dogrzewacz/Ogrzewanie Postojowe - Różnice
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
To tak dla wyjaśnienia i czasami mylnego choć potocznego nazywania:
cytuje:
Ogrzewania postojowe wodne i powietrzne występują w wersjach benzynowych i dieslowskich jak również 12V i 24V

OGRZEWANIE POSTOJOWE POWIETRZNE : webasto, eberspaecher

• Ogrzewanie postojowe pracuje całkowicie niezależnie od silnika i systemu ogrzewania pojazdu,
• pracuje włączane za pomocą zdalnego sterowania lub zegara cyfrowego,
• zastosowanie ogrzewania postojowego powietrznego: samochody dostawcze, ciężarowe, maszyny budowlane, maszyny rolnicze, samochody kempingowe, przyczepy, jachty motorowe i żaglowe;
• zasada działania ogrzewania postojowego powietrznego: urządzenie z jednej strony zasysa chłodne powietrze z wnętrza (lub z zewnątrz) pojazdu, podgrzewa je i drugą stroną wdmuchuje do wnętrza kabiny,
• ogrzewanie postojowe powietrzne pracuje niezależnie od silnika, zapewnia ciepłe i przyjemne wnętrze pojazdu przed jego uruchomieniem
• oszczędność paliwa
• mamy możliwość podróżowania przez cały rok - niezależnie od pory roku i pogody na zewnątrz

ze względu na szybkie ogrzewanie i ekonomiczną pracę, ogrzewanie postojowe powietrzne jest szczególnie polecane do samochodów dostawczych, ciężarowych, pojazdów budowlanych, rolniczych i leśnych, karetek pogotowia, przestrzeni ładunkowych oraz pojazdów kempingowych, przyczep i jachtów itp.

OGRZEWANIE POSTOJOWE WODNE : webasto, eberspaecher

• podwójne wykorzystanie - równocześnie podgrzewa silnik i kabinę,
• montaż: najczęściej jest instalowane w komorze silnika i włączane w układ chłodzenia,
• zasada działania ogrzewania postojowego wodnego: energia cieplna jest odbierana przez wymiennik ciepła pojazdu, a ciepłe powietrze jest transportowane do jego wnętrza, jego reszta w układzie chłodzenia podgrzewa silnik,
• znakomicie sprawdza się w samochodach osobowych i vanach, gdzie podwyższa znacznie bezpieczeństwo i komfort podróży,
• polecane w zimnych strefach klimatycznych - do dużych samochodów ciężarowych, autobusów, jak również do samochodów dostawczych,
• wysoka jakość i trwałość ogrzewania
• cicha praca,
• ogrzewanie pracuje niezależnie od silnika, zapewnia ciepłe i przyjemne wnętrze pojazdu przed jego uruchomieniem
• podgrzany i przygotowany do jazdy silnik – mniejsze zużycie paliwa
• wolne od lodu, bardzo szybko odparowane szyby
• mniejsze zużycie silnika i jego podzespołów
• ciepłe i przyjemne wnętrze samochodu jeszcze przed jego uruchomieniem

mamy możliwość podróżowania przez cały rok, niezależnie od pory roku i pogody na zewnątrz

DOGRZEWACZE : webasto, eberspaecher

Dogrzewacze do silników wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem paliwa i ich rozbudowa do pełnego OGRZEWANIA POSTOJOWEGO.

Wielu producentów samochodów wyposażonych w silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem paliwa, montuje w nich dogrzewacze, min. Volkswagen, Mercedes, Skoda , Audi, BMW, Chrysler.

Dogrzewacz zamontowany fabrycznie dostarcza dodatkowe ciepło dla silnika. Ważne jest to, że uruchamia się on automatycznie – zależnie od temperatury zewnętrznej otoczenia. Różni się jednak od kompletnego ogrzewania postojowego tym, że nie można go uruchomić podczas postoju po to, aby ogrzać pojazd. Istnieje jednak możliwość rozbudowania istniejącego już dogrzewacza do pełnego ogrzewania niezależnego. Wymaga to instalacji do układu dogrzewacza zegara, modułu sterującego oraz pompy wodnej.
Ważne jest również to, że posiadając już pełne ogrzewanie można też korzystać z opcji zdalnego sterowania i ogrzać wnętrze pojazdu przed jego uruchomieniem nie wychodząc z domu.
Tak rozbudowany dogrzewacz - do funkcji pełnego ogrzewania postojowego, posiada wszystkie parametry oryginalnego ogrzewania postojowego niezależnego. Jedyną różnicą jest niższy koszt.
Przekierowanie