Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Hydronic 2-F D5S-F chyba słabo grzeje?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam,

W Sharanie z 2006 r mam ogrzewanie postojowe Hydronic 2-F D5S-F. Przed chwilą w temp. -2 C przy zgaszonym (i wychłodzonym) silniku uruchomiłem ogrzewanie przyciskiem koło lusterka wstecznego. Przez pierwsze 5 minut chodził tylko piecyk, później załączył się nadmuch na przednią szybę. Po około 30 minutach ogrzewanie samo wyłączyło się. Problem jednak w tym, że przez cały czas pracy ogrzewania powietrze lecące na przednią szybę wcale nie było ciepłe. Później przekręciłem kluczyk i wskaźnik temp. płynu chłodniczego nie drgnął (cały czas wskazywał 50 C).

Wydaje mi się, że chyba coś jest nie tak z tym ogrzewaniem, że po pół godziny pracy w ogóle nie czuć ciepła. A przecież to nie był duży mróz (-2 C). Czy wasze ogrzewanie też tak pracuje, czy jednak trochę lepiej? Gdzie może być usterka?
U mnie po 30 minutach jest ciepło. Podłącz kompa pod auto i sprawdź jakie temp osiąga piec na czujnikach.
Na sto procent jest coś nie halo. Nieraz robiłem w tych autach te piece i zimne auto na dworze mróz to tak jakieś 5 minylut i leci ciepła we powietrze. Po kolejnych 5 minutach to już mocno ciepłe. 15-20 minut pracy to w aucie już ciepło powinno być.
Poniżej zrzut ekranu. Samochód miał odpalony silnik i wtedy grzanie jako takie jest. Ale po nocy na zimnym silniku webasto chodzi pół godziny i leci zimne powietrze na szybę. Nie znam się, tylko zgaduję - może tam jest jakaś pompka, która pcha podgrzany płyn i ta pompka po prostu nie działa przy zgaszonym silniku?

Mechanik kazał sprawdzić mi, czy po odpaleniu ogrzewania postojowego na zimnym silniku chłodnica będzie ciepła. Jak będzie ciepła, to źle.

[Obrazek: uU53bUX.jpg]
Z tego co widzę piec niby grzeje, ale możesz mieć zanieczyszczony nagarem wymiennik w piecu, albo zapchany filterek na pompce paliwa. Pompka płynu raczej działa, bo nie masz chyba błędów przegrzania i temperatury płynu są w miarę równe. Rurki aluminiowe pod autem ocieplone?
Piec był czyszczony w październiku. Rurki aluminiowe pod samochodem nie są ocieplone. Z tego co zauważyłem, to ogrzewanie na uruchomionym silniku działa w miarę ok, natomiast są problemy na zgaszonym silniku.

Czy za obieg płynu odpowiada jedna i ta sama pompka? Czy może przy zapalonym silniku coś jeszcze wspomaga obieg płynu?
Przy zapalonym silniku twój piec D5SF, działa jako dogrzewacz, a centralna elektryka auta uruchamia wspomagającą pompkę płynu, tą w komorze silnika, natomiast po włączeniu ogrzewania postojowego, obieg płynu wymusza pompka ta przy piecu, z tyłu. Zasilanie pieca i dmuchawy w środku pojazdu jest z dodatkowego akumulatora.
Mechanik, który naprawia mi webasto twierdzi, że jest problem z pompką płynu przy piecu. Wymontował i sprawdził pompkę na stole. Niby jest sprawna, ale coś (sterownik?) jej nie uruchamia. Początkowo myślał, aby podłączyć pompkę płynu na krótko pod przekaźnik nawiewu na przednią szybę, ale okazało się, że pompka musi jeszcze chwilę działać po wyłączeniu pieca, bo ten szybko łapie temperaturę. Macie jakieś pomysły co dalej z tym zrobić?
Przysłać do sprawdzenia i ew. naprawy.
Idzie zima, a moje ogrzewanie postojowe nadal nie zrobione. Wiem że pompka przy piecu jest sprawna (po podłączeniu na krótko), tylko chyba sterownik jej nie uruchamia, piec się przegrzewa i po chwili wyłącza.

Ostatnio jeden mechanik poradził mi aby plus od tej pompki płynu przy piecu połączyć z żółtym plusem co idzie do pieca. Czy to ma prawo działać? Czy piec nie będzie przegrzewał się (podobnie jak przy podłączeniu pompki na krótko do akumulatora)?
Stron: 1 2
Przekierowanie