Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: AJM - Głośna praca/burczenie przy obciazeniu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, to mój pierwszy post na forum więc witam wszystkich Sleepy

Pacjentem co prawda jest Bora nie Alhambra. Problem jest taki, ze przy przyspieszaniu lub gdy silnik jest obciązony np. przy wjeżdżaniu pod górę bardzo głośno chodzi, jakby burczy.

Filtry są świeże, świeży olej 5W30 Motul Clean Fe + Liqui Moly Ceratec, wymieniony olej w skrzyni na Shell 75W90. Wymieniony pasek z napinaczem i sprzęgłem alternatora. Problemem jest to, że poprzedni właściciel niedługo przed sprzedażą wymienil sprzęgło, tylko zapomniałem dopytać czy zmienil z dwumasem czy wstawił sztywne, teraz nie mam juz jak się do gościa skontaktowac.

Pod komputerem sprawdzałem, silnik nie ma żadnych błędów, jedynie czujnik temperatury oleju. Wtryskiwacze czyściłem stęzonym liqui moly do wtrysków, pompki trzymają parametry, jedynie przy 3k RPM bipy są dość wysokie.

Wiem też, że do wymiany jest turbina ponieważ czasem potrafi przestać ciągnać jak powinna na chwile, a kilka razy na autostradzie przy full gazie wywaliło mi błąd zbyt dużego ciśnienia doładowania. N75 wymienilem, grucha na turbinie pracuje bez problemu więc już chyba czas po prostu na wymianę turbiny.

Auto generalnie pali normalnie, spalanie w normie, czarnym dymem zakopci jedynie jak się na neutralu da buta do podłogi nagle, ale też nie jest to niewiadomo jaka chmura. Odpala też bez problemów nawet przy ostatnim -12.

Problemem są jak wyżej to burczenie/głośna praca kiedy silnik jest pod obciążeniem najbardziej dale popalić w zakresie 1500-2000 RPM potem jest trochę ciszej ale dalej nie to co powinno być. Przy przyspieszaniu czuję też lekkie drgania na pedałach, przy odpalaniu silnika czuć wyraźne zawibrowanie.

I teraz pytanie co to może być wina turbiny, wywalone poduszki i czy poduszki mogą aż takie efekty dawać. Dodam też, że jak się szybko odejmie lub doda gazu to czuć szarpnięcie nie jakieś mega ale czuć.

Jeśli poduszki to jakie ? Czytałem, że ponoć jedyne słuszne do 1.9 tdi to oryginały, które ponoć w ASO za cały komplet kosztują swoje, mechanik mówił mi że Lemforder też da radę, ale wolałbym posłuchaj waszej opinii.

Dzięki za pomoc Blush
Lemforder to już chińczyk. Jakość taka sobie.
Co do dźwięku to skłaniał bym się czy czasem nie ma założonego sztywnego koła zamiast dwumasy. Widziałem już kilka aut z takim problemem. Nie twierdzę że jednomas to zło bo ludzie na tym jeżdżą i jest ok ale czasem trafi się lipa.
Nadal Lemi to nr jeden na rynku. Zakładaj i nie marudź.
Niestety niewiem właśnie czy jest sztywne koło czy 2masa założona. Nie mam niestety jak sam tego rozebrać aby sprawdzić.

Czyli Lemfordera można śmiało założyc bez strachu? Czytałem na forach że ludzie zakładali i narzekali ze całe auto się trzesie i że tylko oryginały.

Mam prośbę czy mógłby mi ktoś z ogarniętych podesłać dokładne numery tych wszystkich poduszek występujących w moim silniku? Silnik 115km AJM

Byłbym wdzięczny za pomoc, bo ciężko dokładnie namierzyć te numery.
Lemfordera sobie odpuść numer 1 to on był ale kilka lat temu. Teraz to nie wiem czy się w 10 zmieści
Dzięki za opinie, wolę wydać raz na oryginały niż robić to 2 razy. Teraz mam tylko pytanie o numer konkretnych poduszek do silnika AJM

Takie mam numery prawa/lewa poduszka

8D0 199 379 AE
8D0 199 382 AE

Niby wyskakuje ze to do Passata, ale podobno do AJM też pasuje czy są to poprawne numery?

Czy te poduszki co podałem powyżej one się czymś różnią w ogóle? Czy można je zastosować zamiennie lewa/prawa.

Jakie jeszcze poduszki lub inne pierdoly amortyzacyjne występują w AJM??

Proszę o numery reszty części

W ogóle tak się trochę rozeznałem to ciężko w ogóle gdziekolwiek dostać te poduszki oryginalne AVON chyba tylko ASO.

Dużo jest febi Lemfordera swag i corteco
Przekierowanie