Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Szpilka rolki napinacza
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Hej,

Bede wymianial niedlugo rozrzad w 1.9TDI ASZ. Czy ta szpike od rolki napinacza i prowadzacej nalezy wymienic czy sprawdzamy tylko czy mocno siedzi ew. czy jest dokrecona z odpowiednia sila? Auto ma przebieg 230 tys od nowosci w rodzinie nie wiem czy to ma znaczenieSmile
ja ja dokrecam bo caky pic polega na tym ze przy luzowaniu nakretki zazwyczaj luzuje sie szpilka. wymieniasz rolke napinajaca i po dokreceniu niby jest okej a szpilka w glowicy jest luźna. po tygodniu jest bach i szpilka pęka. w najlepszym przypadku tylko pasek przeskoczy o jeden zabek a w najgorszym glowica do wymiany.
Czyli zrzucam napinacz nakręcam dwie nakrętki z kontra i dokręcam szpilkę. Tylko jakim momentem dokręcić? Gdzieś rzuciło mi się w oczy ze niby 15 Nm.
mocnonz wyczuciem. na dridze w deszczu w nocy kolontez bedziesz zmienial i mierzył? na rozum i z wyczuciem poprostu. mozna dac delikatnie na gwint klej do gwintow.
A ze szpilka od prowadzącej tak samo czy ona raczej twardo siedzi?
prowadzaca powinna byc na srubie nie na szpilce jesli mnie pamiec nie myli bo tak przynajmniej jest w 1.9 w touranie. dawno nie robilem sharana, golfa4 to moge sie mylic.
Żeby nie zakładać nowego wątku. Jakby mi ciekło z uszczelniaczy to da radę odkręcić koło wałka rozrządu sama blokada wałka uda się odkręcić ta środkowa śrubę czy muszę mieć przyrząd do odkręcania i dokręcania tego koła oraz ściągacz do tego koła? Na wale korbowym do 6 bieg hamulec i pneumat? A jak później z dokrecaniem dolnego koła walu tak samo? Są jakieś przyrządy do blokowania tego wałka, ale czy trzeba je mieć?
Przekierowanie