Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Moja Alhambra...
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Widzę, że rzadko ktoś tu zagląda, ale się pochwalę, a co...

[attachment=7942]
duzy niuton z dolu. chyba ze masz jednomas i duzo przegubow. a tak to okej.
Odkąd kupiłem to nie zaglądałem do sprzęgła, więc nie mogę potwierdzić czy ktoś coś zmieniał, ale podejrzewam że jeszcze siedzi oryginalny dwumas. Na razie nie zauważyłem żeby coś się działo, ale prawda jest taka, że bardzo rzadko wykorzystuję tę moc - głównie przy wyprzedzaniu.

A co do przegubów, to nie ukrywam, że od czasu do czasu przeglądam znany portal aukcyjny i jak znajdę coś w dobrej cenie to sobie kupuję i kładę na półkę. Zawsze mam coś w zapasie, bo powoli szykuję sobie ten samochód, żeby pojeździć nim dłużej, a wiem że te przeguby lecą. Jakiś rok temu wymieniałem prawy wewnętrzny bo trochę trzęsło przy rozpędzaniu. Od tamtej pory spokój, nawet po chipie.

Muszę jeszcze tylko wyczyścić zaworki od podciśnień i rozebrać turbinę do czyszczenia, bo ma lekkiego overboosta. Może to pomoże, a napewno nie zaszkodzi.

Jakby ktoś chciał pooglądać filmik z wirusowania to zapraszam. Trochę ciekawych informacji...

https://www.youtube.com/watch?v=ODPUWPPSrlM
btb to nie arl. tak jak pisalem juz wiele razy inne pompki inne turbo. btb ma turbine kkk ktora jest turbina mniej wydajna i miewa problemy z luzem na zmiennej geometrii. ma inna budowę i ciezej sie ja rozbiera. natomiast arl ma turbine garrett ktora jest wydajniejsza i nie ma luzow na geometrii. tam występuje ze geometria się zapieka od sadzy i wtedy czyszczenie pomaga.
korekcje na pompkach wielokrotnie pisalem ze do 0.8 moga byc. wszystko powyżej jak 1.0 to już swiadczy o ich poczatkach problemu. duzo zakezy jeszcze czy przy przyspieszniu sie nie rozjezdzaja bardziej te korekty czyli nie na postoju tylko pod obciazeniem. zreszta co innego jak jedna pompka ma 1.2 na plusie a co innego jak ma na minusie czyli -1.2
Zalrzy wlasnie jak bedziesz deotal auto ale katujac go troche to przeguby i dwumas najszybciej sie koncza. ja zrobilem startow chyba 11 czy 12 od zera z pelnym ogniem mierzac vcds przyspieszenie i predkosc max i zabilem dwumas. zmienilem po tym na jednomas, dalem turbine od volvo, pompki z konciwkami hf+25% i wynik wyszedl. lekko ponad 200 koni. tyle ze trafilem wtedy kiepsko bo w hamowni lozyska sie wysypaly to umnie w turbinie na sztandze byl maly luz. finalnie powinno byc jakies 230 koni. tyle ze niuton mialem 444Nm ale od 2000 obr do 3800 mialem 360 Nm. ciagnal praktycznie w calym zakresie obrotowym bo turbo mialo spory naddatek powuetrza. turbo. moglo dmuchnac 1.9 bara a my dmuchalismy cos kolo 1.75 bara.
Bardzo fajny film z tuningu Smile
Charles, w filmie Marcin wspomina o wymianie konieczności wymiany nowego wężyka od podciśnień i później mówi o jeszcze innym wężyku? Co on ma na myśli tym drugim razem?
Chodzi dokładnie o to samo. Mówił o wymianie wężyków od podciśnień, zaworków nim sterujących i o czyszczeniu turbiny.
Wesol...

Ty masz dużą wiedzę. czytam to forum i czytam i informacji dużo, ale wyciągnąć stricte to co jest mi potrzebne to strasznie trudno.

Pytanie o sprzęgło i dwumasę. Z tego co widzę to u mnie jeszcze siedzi oryginał. Nie ślizga się, ale dwumas czasami słychać. Delikatnie, ale słychać. Bardziej nawet czuć niż słychać. Zwłaszcza jak samochód zimny to wtedy na jałowym delikatnie trzęsie - a jak wcisnę sprzęgło to się wycisza. Jak się rozgrzeje, to raczej różnicy nie ma... Wtedy nie trzęsie.

Mam możliwość kupienia taniej kompletu LUK do mojego silnika, czyli BTB. Niby nie jest to jeszcze konieczne, ale jak jest okazja to bym kupił i niech sobie leży. Auto raczej długo u mnie zostanie, więc nie ma problemu że się nie przyda.


I tu moje wątpliwości...

Czy przy obecnej mocy 182 KM i 398Nm to wkładać oryginalny komplet LUK-a z dwumasą (Oczywiście dedykowany do BTB)??


Czy może lepiej włożyć jakiś komplet z jednomasą. Jeżeli tak to jaki??


Nogę raczej mam lekką, moc wykorzystuję głównie przy wyprzedzaniu, raczej żadnych startów spod świateł i ognia z jedynki. Obrotów też staram się pilnować i raczej poniżej 2000 nie schodzę... Ciężarów nie wożę, ale może w wakacje jakaś przyczepa kempingowa, ale poniżej 1000kg i na spokojnie (bo z dziećmi).

Taki oto mój dylemat. Dwumas, czy jednomas????
Doradź coś mistrzu Smile
Nie wiem po ile teraz chodzi zestaw dwumasy. Te do 115 są tańsze a te do 130 i 150 konnych sa droższe. Kiedyś było że około 2200 zł. I wtedy jednomas kosztował 1200 zł więc różnica była spora. Mnie namówił kolega i kupiłem Valeo jednomadowe wtedy też był podział na 115km i te 130/150 km. Wziąłem te 130/150 km. Po założeniu myślałem że będą jakieś drobne minusy a się okazało że same plusy. Silnik nieruchomo stoi, nic nie drga. Wszystko pięknie elegancko. Auta jyz nie mam ale sporo osób próbowało i jeździło by się przekonać do jm. Byli zaskoczeni pozytywnie. W aktualnych trzech touranach dwa 1.6 tdi i jeden 1.9 tdi też mam jednomasy. W dwóch Valeo i w jednym ori luk. Zero problemów czy czegokolwiek. A i w golfie 4 130 km też założyłem Valeo jednomas. Wszystkie auta jakie miałem czy mam nadal są po chiptuningu. Teraz już mniej daje w palnik bo tak 1.6 tdi to nie poszalejesz ale lekko nie mają. Sharana miałem na dużej turbinie innych wtryskach, jm innych przegubach i to zapinało ostro. 3 km starczało by na szafie było 240 km/h i tak nawet do pracy jeździłem sporo razy.

Dobrze tylko sprawdź jeśli będziesz brał dwumas czy nr faktycznie są od zestawu do 130/150 km bo kręcą ci sprzedawcy jak cygan słońcem.
Zestaw LUK z dwumasą dedykowany do BTB kosztuje teraz około 1650zł. Ja mogę mieć za niecałe 1200zł. Nowy komplet.

Cena dobra, więc teraz pozostaje pytanie czy jednomas będzie lepszy i w czym? Bo rozumiem, jak różnica w cenie była 50% to się opłacało, ale jeżeli cena jest 1200zł to czy warto się bawić??

Czy dać sobie spokój i brać dwumasę??
Ja bym. Uważał z tym zestawem dedykowanym bo dwumas pasuje każdy od nawet 115 konnego golfa 4. Są w zasadzie takie same zewnętrznie. Pasują, założysz i pojedziesz tylko ile pojeździsz. Są w zasadzie trzy rodzaje tych zestawów. 115 konny golf 4 ma najsłabszy potem 115 konny sharan ma zestaw jak mocniejszy golf 4 czyli 130/150 km. No i ostatni 130/150 konny sharan. Teraz tak kombinują że sprzedają zestawy jak do turbin. Niby wersja turbiny od 150 jest nieco wydajniejsza niż ta od 130 konnej wersji ale przy seryjnej mapie i ta od 130 pojeździ w 150. Gorzej jak zachcesz wirusowac i wtedy ktoś wykręci 180 koni z tej turbiny od 130 to pojeździsz miesiąc. Podobnie jest w dwumasa h. Poza tym wszyscy mówią że dwumas montowany w fabryce dłużej wytrzymywał jak ten że sklepu. Tak samo jest z akumulatorami. Skoro mówisz że za 1200 masz od asz/btb dwumas że sprzęgłem to za ile masz wersję do 115 konnego auy czy choćby zestaw jednomasowy Valeo? Za 800 zł?
Stron: 1 2
Przekierowanie