Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Klimatyzacja nie chłodzi ,nabita,brak błędów jednostrefowy climatronic
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Mam problem z jednostrefowym klimatronikiem w Sharanie 130 KM ASZ.
Układ klimatyzacji szczelny. Nabite świeżo 750 gr czynnika. Sprężarka się załącza. VAG nie wskazuje żadnych błędów. Ciśnienia po stronie niskiej 2 bar po stronie wysokiej niespełna 5 bar. Brak lub niewielkie zmiany wskazań na manometrach przy zwiększonych obrotach silnika. Klimatyzacja nie chłodzi od czego zacząć ?
Albo sprzęgło na kompresorze się ślizga albo kompresor do luftu.
(19-05-2021 19:50)wesol napisał(a): [ -> ]Albo sprzęgło na kompresorze się ślizga albo kompresor do luftu.
W zeszłym roku wszystko funkcjonowało poprawnie . Czy z kompresorem przez kilka miesięcy nie używania w zimie mogło się coś stać ? Moim zdaniem brak odpowiedniego obiegu w układzie bardziej może być spowodowany zanieczyszczeniem bądź uszkodzeniem zaworu rozprężnego,osuszacza itd. C myślisz na ten temat ?
Climatronik ma dwie małe kratki po lewej i po prawej.
Za lewą kratką jest czujnik temperatury z wiatraczkiem zaciągającym powietrze na czujnik. Albo zapaprana kratka a bardziej zasyfiony czujnik i błędnie odczytuje temperaturę. Rozebrać wyczyścić powinien żyć
(20-05-2021 09:01)kalamb napisał(a): [ -> ]Climatronik ma dwie małe kratki po lewej i po prawej.
Za lewą kratką jest czujnik temperatury z wiatraczkiem zaciągającym powietrze na czujnik. Albo zapaprana kratka a bardziej zasyfiony czujnik i błędnie odczytuje temperaturę. Rozebrać wyczyścić powinien żyć
Czujnik wyczyściłem ,wiatraczek jest sprawny. Błędne działanie czujnika nie ma moim zdaniem wpływu na zbyt niskie ciśnienie po stronie wysokiego w układzie. Decyduje on o wpuszczeniu do wnętrza mniejszej lub większej ilości zimnego powietrza lub jeśli jest taka potrzeba klimatronik wyłącza kompresor. Chyba ,że się mylę proszę o ewentualne sprostowanie .
Owszem zawór rozprężny jak będzie cały czas otwarty to ciśnienie spada i się wyrównuje ale po mojemu to nie aż tak by to wyglądało. Na obrotach powiedzmy 2500 to by różnica była już conajmniej z 7 barów.
Zacznę od zaworu i osuszacza , mam niewielki problem z oringami przy zaworze rozprężnym wg etki są 2 sztuki a moim zdaniem powinny być chyba 4 sztuki. Nie rozbierałem jeszcze układu ale chciałem przygotować wszystko aby za jednym razem poskładać całość. Ma ktoś doświadczenia jak to wygląda ?
Przekierowanie