Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Turbo nie działa, MAF zmierzony większy od planowanego
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Hej i czołem,
Miałem nadzieję się tak szybko nie odzywać Sad
3 dni temu stałem się dumnym właścicielem Alhambry z ASZ (1.9 TDI 130KM) rocznik 2005. Własną siłą wczoraj założyłem jej chińskiego parktronika, a dzisiaj wymieniłem wieloklin. Dumny z siebie jestem, wejść w świat grzebania pod samochodem z impetem, o!

Mniej dumny jestem z tego, że właśnie sobie też dupłem turbo... Chronologicznie: Silnik był rozgrzany to pocisnąłem autko po obwodnicy - nic ciężkiego, raptem z 3-3.5k rpm. Po zjechaniu, jakiś kilometr później, rozległo się ciche "bum" (jak by ktoś z ust strzelił), w kabinie od razu głośno, auto nie ma mocy, szarpie, ogólnie tragedia.

W domu podpiąłem pod VCDSa, błąd 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-00 - -. Guglam, wujek mówi, że turbo, i że zrobić dynamiczną diagnostykę. No to biorę go z powrotem na obwodnice i dawaj.

W skrócie: turbo robi tyle co nic, zmiany ciśnienia nie ma. IQ w dole, no bo jak powietrza nie ma to co ma lać. To, co mnie zdziwiło to zmierzony MAF około 2-3x większy od przewidywanego.

Moja teoria jest taka: spadła, lub się przedziurawiła, jakaś rura z dolotem powietrza do silnika po "czystej" stronie turbo. Czy ja dobrze tutaj rozumuje? Biorąc pod uwagę, że usterka nagła to raczej nie ubrudzenie turbiny (poprzedni właściciel ją regenerował jakieś 50kkm temu.
Naprawiłem! Wyskoczył ze spinki wąż intercoolera.

Nie ma tego w sam-naprawiaju, więc wrzucam szybką instrukcję dla potomnych. Może się komuś przyda.

Pod pokrywą silnika, ok. 7cm po prawej wlewu oleju idzie gruby wąż doprowadzający powietrze do intercoolera (chłodnicy powietrza, się okazuje). Podnosimy spinkę (czy jak to tam się nazywa - taki C-klips wokół końca metalowego gniazda węża) która trzyma ten wąż, wkładamy, zakładamy klips.
Tej spinki nie trzeba podnosić jak się wkłada rurę. Wciskasz i ma klkinąć. Do wyciągania trzeba go podnieść. Zobacz w jakim stanie masz na rurze zaczepy.
Ja wymieniałem ją niedawno w mojej Fabii bo dolny był wytarty i nie trzymał.
Jak nie podniesiesz to skaleczy oringi zielony. Już kilka razy wymieniałem po fachowcach.b
Podpiłowałem trochę kły w rurze bo mi dzisiaj 2 razy wyskoczyła, zobaczymy jak to będzie. Jak nie będzie trzymać to trochę dognę klips żeby wszedł głębiej... Zdam raport Smile
Ten drut trzeba młoteczkiem troszkę potraktować i będzie trzymać.
Podpiłowanie zębów działa, polecam gorąco. Się trzyma, nie wyskakuje, jak nówka.

(01-04-2021 17:03)wesol napisał(a): [ -> ]Ten drut trzeba młoteczkiem troszkę potraktować i będzie trzymać.

Taki był plan (tylko, że kombinerkami) jeśli piłowanie nie zadziała.
Przekierowanie