Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Usuwanie EGR i chlodniczka EGR
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam, przymierzam się do usunięcia EGR łącznie z resztą nie potrzebnych części typu chlodniczka i węże doprowadzające i czy mogę wykręcić te podłączenie i zaslepic blacha
Chodzi mi głównie czy tam jest jakiś czujnik czy tylko coś w stylu wtyczki
To zostaw bo węże wodne musisz przecie zmostkowac po wywaleniu chlidniczki. Obieg wodny musi być. Wywal egr, wywal ten wymiennik cieplny co spaliny przechodzą. W kolektorze wydechowym zaślepkę wstaw oraz tu gdzie egr klapa gaszaca też zaślepkę wstaw i po temacie.
Na pewno nie będzie obiegu jak to zaslepie ? Tam jest bliżej silnika osobny dopływ
A ja mam inne pytanie. Chcialbym sprobowac wymontowac zawor EGR w Alhambrze z silnikiem BRT (2.0TDI/140) i go wyczyscic. Niestety nie znalazlem zadnej instrukcji itp. Czy ktos przeprowadzal taka operacje i moglby sie podzielic wiedza? Nie wiem takze, gdzie znajduje sie zawor w tym silniku (samochod posiadam od niedawna). Bede wdzieczny za opinie, podpowiedzi itd.
(03-04-2021 23:51)tom_dresden napisał(a): [ -> ]A ja mam inne pytanie. Chcialbym sprobowac wymontowac zawor EGR w Alhambrze z silnikiem BRT (2.0TDI/140) i go wyczyscic. Niestety nie znalazlem zadnej instrukcji itp. Czy ktos przeprowadzal taka operacje i moglby sie podzielic wiedza? Nie wiem takze, gdzie znajduje sie zawor w tym silniku (samochod posiadam od niedawna). Bede wdzieczny za opinie, podpowiedzi itd.

Myślę że to Ci troche pomoże. Auto passat alle zawór niemal że ten sam co i w Sga. https://www.youtube.com/watch?v=CITK1lsmJec
Już lepiej jak w passacie b6 2.0 tdi np BMP czy touranie np bls. Ale samo usytuowanie zaworu jest bardzo podobne jak w 1.9 tdi. Wykręcić, wyciągnąć, wymyć, złożyć i powinno śmigać.
Witam! Przy okazji proponuję założyć kryzę fi 8 mm na dolocie spalin do tego zaworu. U mnie ustabilizowała pracę silnika (zanikła "czkawka") EGR pracuje w od 0 do 100% otwarcia - wcześniej do 30%.
U mnie wystarczyło odłączyć i zaślepić przewód podciśnieniowy i jest spoko z EGR.Nie ciągnie syfu ze spalin i jest OK.
Niestety w brt jest sterowany elektrycznie a nie podcisnieniowo.
Stron: 1 2
Przekierowanie