Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Sharan 2.0 ADY błąd 00525
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam.

Jeśli chodzi o błąd 00525, to albo sonda albo jej instalacja, przy tym błędzie nie zdarzyło mi się aby było co innego, jeśli chodzi o auta benzynowe, bo jeśli chodzi o dołożony gaz, to wszystko zależy od "fantazji gazownika". Sonda na pewno jest czteroprzewodowa, pin1 i pin2 przewody białe od grzałki - pin1 to zasilanie z pin8 przekaźnika pompy paliwa (wspólne z zasilaniem pompy paliwa i wtryskiwaczy, w starszych wersjach może być to pin5 bądź pin2), pin2 to pin20 sterownika silnika; pin3 i pin4 sondy z reguły przewód szary i czarny to element pomiarowy - pin3 to pin42 sterownika silnika, pin4 to pin17 sterownika silnika, dodatkowo z reguły za połączeniem sondy z instalacją przewody z pin3 i pin4 są ekranowane dodatkowym przewodem do pin21 sterownika silnika. Sprawdzić instalację i stan połączeń, sprawdzić wskazania sondy, nawet vag-iem, a najlepiej oscyloskopem.
Jeśli chodzi o błąd 01251, to najlepiej zamienić wtryskiwacz z innym i sprawdzić czy błąd zmienia miejsce wtedy wiadomo czy to wtryskiwacz czy jego instalacja ale roboty z tym jest nie mało ale jak by nie patrzeć i tak trzeba się dobrać do tego wtrysku, żeby zrobić prawidłowy pomiar cewki, bo przy sterowniku może być zafałszowany przez instalację/wtyczki(połączenia). Rezystancja cewki wtryskiwacza z reguły waha się między 15-20 Ohm, pin1 wtryskiwacza to zasilanie z tego samego miejsca co sonda powyżej, pin2 to sterownie masą z pin47 sterownika silnika, tu także najlepszy do diagnostyki byłby oscyloskop - ze względu na czasochłonność przekładania wtryskiwacza no i wykonania pomiaru rzędu 4ms, bo tyle mniej więcej trwa impuls sterujący.

Pozdrawiam
Stron: 1 2 3
Przekierowanie