Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: sygnalizacja esp
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam! Pojawił się problem z esp. W czasie jazy (120 140km/h autostrada jazda na wprost bez żadnych manewrów)zapala się .(mruga) kontrolka esp. Włączanie sie kontrolki jest nieregularne tzn. mruga i przestaje. Jeżeli trwa to dłużej niż kilkanaście sekund silnik traci moc i można jechać 90km/h. Zaobserwowałem że jak jadę na tempomacie silnik wyraźnie przyspiesza i zwalnia (esp się nie zapala) jakby miał problem z utrzymaniem prędkości. Dzieje się to nieregularnie - chyba ma związek z temperaturą powietrza powyżej 30stC. Myślę o pompie i sterowniku ABS może jest z zewnątrz brudny i słabo się w tych warunkach chłodzi. W tym samym dniu wieczorem jak temperatura powietrza była poniżej 30stC to wszystko było OK tak z tempomatem jak i esp. Czy ktoś ma wiedzę na ten temat i może mi pomóc rozwiązać problem?
Zrób diagnozę.
VCDS -błędów brak (w sterowniku ABS).
A reszta sterowników? Zawsze możesz odłączyć kabel zasilający pompy ABS albo najlepiej wypiąć wtyczkę na pompie abs i wtedy testuj.
I jeszcze tak na wszelki wypadek sprawdź działanie tych włączników pod pedałem hamulca i sprzęgła tez.
Dzięki za zainteresowanie. Innych błędów tez brak. Jutro mam możliwość jazdy z podpiętym VCDS. Czy możecie podpowiedzieć jakie bloki sprawdzać.
Witam! Wczoraj przejechałem autostradą 500km i wszystko było OK tak na tempomacie jak i bez. Temperatura była bliska ale nie przekroczyła 30stC. Pomimo podłączenia VCDS brak objawów uniemożliwił zarejestrowanie nieprawidłowości.
Sprawdź w vcds w bloku absu masz możliwość podgladniecia prędkości poszczególnych kół. Tocząc się od 3-6 km/h sprawdź czy wszystkie pokazują takie same wartości. Można chyba podglądać gdzieś do 15km/h bo potem sterownik rozłączy diagnozę. Dodatkowo czy wszystkie czujniki maja te samą odległość od koronki.
Ps. Nie zmieniałeś ostatnio opon, łożyska, piasty, amorów ?
Witam! Opony przednie wymieniłem na nowe w czerwcu, przejechałem 4tkm, łożysko lewy przód 6tkm. Objawy wystąpiły teraz w sierpniu tylko przy temperaturze powyżej 30stC. Przy najbliższej okazji sprawdzę te prędkości poszczególnych kół, i ułożenie czujników przy kołach. Dzięki za sugestie.
A łożysko to jakie ?
Może to być spowodowane uszkodzeniem czujnika skrętu w kierownicy - problem ze stykami lub taśma.
Stron: 1 2
Przekierowanie