Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Sharan 1.8T z LPG czy 1.9TDI
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Po wielu bojach i zmianach decyzji zanosi się u mnie na Sharana. Jedyna polift, końcówka produkcji 2008-2010.
Silnik 1.8T pod LPG. Trafiłem na takiego z założoną instalacją PRINS. Wiem, że te instalacje są dobre i drogie, to prawda. Kiedyś miałem STAGA w silniku z turbiną i była taka sobie. Trzeba się bać czy kupować?

A może diesel tylko, że pompowtryski jakoś mnie odstraszą. Chyba, że to już są tanie rzeczy? Bo nie wiem.

Pozdrawiam
Michał
Tanie to są już te auta w zakupie. Im nowocześniejsze tym naprawy droższe. Pompowtryski źle nie są. Troszkę coś tam potaniało ale to i tak 1/4 wartości auta.
A może 2.0TDI 140km. Co to był za silnik. Ten co się psul na potęgę?
Tak. Lepszy 1.9.
To może ktoś ma na sprzedaż fajnego i z pewną historią 1.8T. Kupiłbym.
Sam przyznam szczerze od jakiegoś czasu bije się z podobnym dylematem:
ZA LPG W SGA PRZEMAWIA:
- zakup młodszego rocznika w przypadku 1,8T (do 2009) niż 1,9 TDI (130/150KM do 2005);
- lepszy na krótsze trasy - szybciej się zagrzeje niż 1,9TDI;
- silnik 1,8T ma b. dobrą opinie;

ZA 1,9 TDI W SGA PRZEMAWIA:
- silnik 1,9 TDI ma rewelacyjną opinie;
- jest dogrzewacz (i o ile działa Wink) krótkie trasy też nie powinny być męczarnią)
- niższe obroty silnika na autostradzie przy 140km/h wiec będzie po prostu ciszej
- tankujesz co 800 - 1000 km a nie co 350 km Wink
Wszystko prawda, tylko to "ciszej" w TDI, które ma nalatane 300 tyś+ to jest dyskusyjna sprawa. Da się żyć, ale jak ktoś się przesiada czasem na samochód nowszy, to różnicę słychać. Pod tym względem to najtańsza nowa Dacia będzie cichsza od starego SAG.

Nie zmienia to faktu, że zamierzam moim latać jeszcze długo, lepszego samochodu do moich potrzeb nie znajdę.
Wiem że może wątek nie do końca odpowiedni , ale o TDI też było pisane. Jak ogólnie sprawują sie 1.9TDI BKV 115km , wiem że to już nie jest te stare poczciwe TDI na pompie , ale czy jest znacznie bardziej awaryjne ? Jakieś typowe usterki ? czy faktycznie te pompwtryski są takie straszne ? Pytam bo wcześniej nie miałem żadnego Diesla w SGA.
Matade było o tym pisane w innym wątku. Awaryjność jest ścisłe związana z poprzednim właścicielem. I tyle. Co do pompowtrysków to mam Sharana w dieslu od lat pięciu i w tym temacie nie tykałem niczego.
Czy 1.9 115km BKV ma turbinę ze zmienną geometrią łopatek czy stałą ?
Stron: 1 2
Przekierowanie